Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe defect?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2011 om 06:27 #17237445
Goedemorgen,
Ik heb een paar dagen geleden de krukaskering vervangen en een rechteraandrijfas( vanuit de auto gezien) daarna de auto starten, het Klonk net of er een Pak spijkers in is gegooit zo’n lawaai maakt ie nou. De auto staat gewoon netjes op tijd.
Wie weet wat dit is?
Greets30 mei 2011 om 10:57 #17876479Ik neem aan dat je de keering bedoelt in de oliepomp, omdat je spreekt over “netjes op tijd”.
Dat bedoel je de riem mee dan?
Want de andere keerring zit achter het vliegwiel en hoef je dus niks voor op tijd te zetten, alleen op NM, :D .Is er toevallig niets in je karter gevallen?
30 mei 2011 om 12:48 #17876480Oliepomp kering inderdaad.
30 mei 2011 om 12:57 #17876481Heb je de motor ook een aantal slagen rondgedraaid nadat je de riem er weer op had gemonteerd???
30 mei 2011 om 13:25 #17876482Nee
30 mei 2011 om 14:03 #17876483Staat de riem dan nogsteeds op tijd??? Controleer maar eens de markeringen, en loopt de motor wel goed? Maar rammelt deze enkel?
30 mei 2011 om 14:29 #17876484Hij loopt absoluut niet goed. Hij maakt een pokke herry niet normaal.
Ik check het ff30 mei 2011 om 14:40 #17876485Staat nog gewoon op tijd…
30 mei 2011 om 17:55 #17876486Oliepomp dood?
30 mei 2011 om 18:20 #17876487Zou de boel maar weer loshalen voor de schade nog groter wordt. Kan inderdaad wel eens de pomp zijn, zal niet de eerste zijn die bij het verwijderen van de keerring de pomp om zeep helpt…
30 mei 2011 om 19:33 #17876488Kan zijn, maar lijkt me zeer sterk. Zijn er nog meer opties?
30 mei 2011 om 20:53 #17876489Ja, maar niet veel. Je geluid omschrijving is ook niet echt hulpzaam haha
Heb je de distri compleet nieuw erop gezet incl. Nieuwe waterpomp?31 mei 2011 om 11:56 #17876490Ik heb alleen de oliepomp kering vervangen en nieuwe riempjes en de aandrijfas. Pomp is al eerder vervangen.
Motor start in 1x zonder tegen te werken. Als de motor eenmaal draait komt er een gigantisch lawaai af.
Getik en gebonk.
Geluid is moeilijk te omschrijven. Je kan het bijna niet in woorden benamen.
Motor ligt er wel gewoon stil in, niet dat de motor enorm beweegt of iets dergelijks.31 mei 2011 om 11:59 #17876491Als je de oliedop eraf draaid en de motor loopt komt er dan wel olie bij de kleppen??
Kunnen de tandwielen in je oliepomp zijn31 mei 2011 om 17:07 #17876492Kan dus nog steeds een olie druk probleem zijn. Tikt de kop en bonkt t onderblok?
Waarom vervang je de boel maar half als je t loshebt?
31 mei 2011 om 17:55 #17876493Je beschrijving komt ongeveer overeen met het geluid. De waterpomp was al eerder vervangen. Toen is dat alleen vervangen omdat ik die auto dagelijks nodig had. Nu staat die op de brug dus heb de tijd s’avonds. Hoe kan je de oliedruk weer terug laten komen zonder de hele motor uit elkaar te trekken?
31 mei 2011 om 19:55 #17876494In dat geval zal je geen oliedruk hebben. Gaat je lampje wel uit na het starten?
Enige oossing is dan pomp vervangen, en hopen dat je je krukas niet verneukt hebt met t drooglopen. Zowiezo ook drijfstanglagers vervangen.T is natuurlijk gokken, maar t is een reëele mogelijkheid.
1 juni 2011 om 05:12 #17876495nou als ik het zo hoor, krijg ik een beetje het gevoel dat alle lagers er al uit liggen.
Spul kan niet veel hebben, heb hier ook al eens een c20xe gehad met een defecte pomp.Althans 1 die niet voldoende leverde, de lagers lagen er zo uit en alleen maar rotzooi in het onderblok.’
Misschien verstandig om voordat je de motor weer start, eerst eens de carterpan te verwijderen.Gewoon een inspectie van de drijstanglagerschalen etc…
Kijken of er geen complete delen van de lagers in je pan liggen.Dit om erger te voorkomen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.