Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe-c20xev
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2014 om 07:14 #18242227
Als je de nokkenstokken en spagetie hebt en je laat hem chippen bij een goede tuner haalt die ook 170 pk.
Dus op zn tenen valt ook wel mee.11 juli 2014 om 07:17 #18242228Overigens spreken jullie volgensmij allen over ervaringen van anderen, en ik spreek over eigen ervaring. Overigens de lage prijs van de xev komt niet doordat de motor slecht is maar deze is gewoonweg vele malen meer geproduceerd dan en c20xe. Dus er is veel meer aanbod.
11 juli 2014 om 07:17 #18242229En dan bedoel ik over het vermogen en stuklopen.
11 juli 2014 om 08:30 #18242230@Haasje17 wrote:
Als je de nokkenstokken en spagetie hebt en je laat hem chippen bij een goede tuner haalt die ook 170 pk.
Dus op zn tenen valt ook wel mee.Curve is veel scherper, dus minder bruikbaar bereik. Dat bedoel ik met op z’n tenen.
@Haasje17 wrote:
Overigens spreken jullie volgensmij allen over ervaringen van anderen, en ik spreek over eigen ervaring. Overigens de lage prijs van de xev komt niet doordat de motor slecht is maar deze is gewoonweg vele malen meer geproduceerd dan en c20xe. Dus er is veel meer aanbod.
@Haasje17 wrote:
En dan bedoel ik over het vermogen en stuklopen.
Ervaringen van anderen, maar wel mensen die ik goed persoonlijk ken en auto’s waar ik ook zelf in gereden heb. Ik zit bij een garage club aangesloten met vele honderden leden, en daar zitten ook veel Opel eigenaren. Meestal zijn ze zelf helemaal niet zo blij met hun XEV, en meestal zijn mensen wel super blij met hun XE, en dat zegt wel wat. Hoe je het ook bekijkt, of het nou wel of geen eerstehands info is, als je naar het track record kijkt van beide motoren dan is het denk ik duidelijk welke de voorkeur heeft. Beide motoren hebben hun eigen soort kuren, maar bij de XEV/XER zie je over het algemeen meer onderblok problemen. Blijf er dus bij dat je met een XE kop er op niet echt een gouden combi hebt ofzo. Ook niet met XE zuigers er in.
En wat gelijkmatiger warm worden betreft, ik denk dat een XEV de kachel misschien iets sneller warm heeft, maar een XE heeft er qua duurzaamheid of defecten geen problemen mee dat het closed deck is.
11 juli 2014 om 10:57 #18242231Laat toch gaan joh Vin, :sleeping
Iedereen weet zelf welke motor de betere van de 2 is.
11 juli 2014 om 18:58 #18242232Vind nog maar eens een goeie c20xe, dingen zijn nog altijd zeer gewild voor de autocross.
Zoek al maanden naar een goeie orginele astra gsi in binnen en buitenland met c20xe maar kan geen een meer vinden.
Heb gelukkig nog een orginele NL astra gsi die tot op het laatste boutje orgineel is en ook met een c20xe die doe ik nooit meer weg, en die motor is zeker 100%11 juli 2014 om 19:18 #18242233Ik heb er vorige week 1 verkocht voor €950. Een Astra F2 GSI met 190.000km. Dis onsteking en een 197 inlaat. Ding liep perfect. Gelukkig is die naar een liefhebber gegaan.
Er zijn nog zat goeie XE’s. Maar de meeste hebben gewoon ff wat aandacht nodig.
11 juli 2014 om 19:35 #18242234Als je ze zoekt vind je ze nooit, maar toch zie ik ze regelmatig voorbij komen, soms weet ik dat het goede zijn omdat ik de auto ken en het zijn vaak zat prima blokken voor een in mijn ogen belachelijk lage prijs. Alles onder de 600 euro vind ik voor een goede XE echt goedkoop te noemen.
23 juli 2014 om 11:17 #18242235Uit budget-overwegingen een x20xev in de Corsa gelepeld, blokken zijn recenter en daardoor vaak wat minder afgetrapt. Voor 10-20% van de bovengenoemde xe prijzen ben ik zeker niet ongelukkig. Maar ieder zijn eigen…
23 juli 2014 om 12:09 #18242236x20xev zijn vaak ook olieslurpers , van de 2 x20xev die ik heb gehad zopen beide olie als wat heb 12 c20xe’s gehad en nooit ook maar iets mee gehad
23 juli 2014 om 12:51 #18242237@Vinci wrote:
@Haasje17 wrote:
Als je de nokkenstokken en spagetie hebt en je laat hem chippen bij een goede tuner haalt die ook 170 pk.
Dus op zn tenen valt ook wel mee.Curve is veel scherper, dus minder bruikbaar bereik. Dat bedoel ik met op z’n tenen.
@Haasje17 wrote:
Overigens spreken jullie volgensmij allen over ervaringen van anderen, en ik spreek over eigen ervaring. Overigens de lage prijs van de xev komt niet doordat de motor slecht is maar deze is gewoonweg vele malen meer geproduceerd dan en c20xe. Dus er is veel meer aanbod.
@Haasje17 wrote:
En dan bedoel ik over het vermogen en stuklopen.
Ervaringen van anderen, maar wel mensen die ik goed persoonlijk ken en auto’s waar ik ook zelf in gereden heb. Ik zit bij een garage club aangesloten met vele honderden leden, en daar zitten ook veel Opel eigenaren. Meestal zijn ze zelf helemaal niet zo blij met hun XEV, en meestal zijn mensen wel super blij met hun XE, en dat zegt wel wat. Hoe je het ook bekijkt, of het nou wel of geen eerstehands info is, als je naar het track record kijkt van beide motoren dan is het denk ik duidelijk welke de voorkeur heeft. Beide motoren hebben hun eigen soort kuren, maar bij de XEV/XER zie je over het algemeen meer onderblok problemen. Blijf er dus bij dat je met een XE kop er op niet echt een gouden combi hebt ofzo. Ook niet met XE zuigers er in.
En wat gelijkmatiger warm worden betreft, ik denk dat een XEV de kachel misschien iets sneller warm heeft, maar een XE heeft er qua duurzaamheid of defecten geen problemen mee dat het closed deck is.
XER / XEV eigenaren zijn niet blij met hun motor, puur omdat hun monteur onkundig is.
De onderblok problemen komen door een niet juist werkend carterventilatie systeem.
Ik heb echter nooit grote mechanische problemen gehad met de C18XE/L – X18XE – X20XEV – X22XE – Y22XE.
Willem
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
3 augustus 2014 om 10:49 #18242238AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah de xe,s die er zijn worden allemaal ouder
heb er zelf een aantal in de goeie tijd opgekocht
maar de meeste anderen hebben in die tussenliggende jaren niet stilgelegenmaar er zijn nog best frisse te vinden hoor
en anders een revisie beurtje
dat zijn ze wel waard :thumb3 augustus 2014 om 18:01 #18242239ik heb ook een x20xev heb niks te klagen op 1 ding naar( klepseals)
verder een fijn blokje waar ik niks op aan te merken hebvolgende week komt mijn kop terug van de revisie
kop is redelijk te bewerken
egr eruit
kleppen poorten heeft hij ook bewerkt ( 3mm van elke klep poort weg gehaald )hier onder enkele foto’s die ik opgestuurd kreeg :afro
29 januari 2015 om 15:13 #18242240Heb deze topic nu helemaal doorgelezen en ik ben ook fan van de C20XE motor.
Echter ik heb nog wat tuningsspullen liggen voor een C20XER.
Nokkenassen en kleppen, klepveren en mechanische klepstoters van Catcams uit Belgie.Deze waren voor een project wat niet door is gegaan dus is nog nooit gebruikt.
Weet iemand of deze onderdelen of enkele ook toepasbaar zijn op de C20XE.
De nokkenassen wellicht niet maar misschien de klepstoters en veren en kleppen.29 januari 2015 om 23:00 #18242241X20XER dan maar
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 januari 2015 om 23:32 #18242242Stoters sowieso…
6 februari 2015 om 23:43 #18242243@Haasje17 wrote:
Als je de nokkenstokken en spagetie hebt en je laat hem chippen bij een goede tuner haalt die ook 170 pk.
Dus op zn tenen valt ook wel mee.Dat haal je op een c20xe met sfi vervanger en groep a uitlaat.
Ik ben ook een fan van de c20xe heb een gsi gehad c20xe coscast kop was uber mooi :thumbup :thumbup.
Heb er na een z20let gehad maar misde toch de rauwe en mooie geluiden van de c20xe.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.