Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe blijft uit zichzelf gasgeven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2011 om 17:10 #17730839
[rquote=1847787&tid=133577&author=Prikkie]verotte verdelerkap / bougiekabels? te zwakke vonk of doorvonken tussen kabels?
Dat heb ik eens gehad…[/rquote]
heb er wel al eens een andere verdeler kap op gehad.
en er zitten nieuwe bougie,s in.
maar nog nooit andere bougie kabels geprobeert
dan ga ik daar eens naar kijken..
thanks21 januari 2011 om 22:53 #17730840Daar gaat je toerental toch niet van omhoog?
22 januari 2011 om 07:58 #17730841Het is toch wel een vaag probleem, gister de hele avond gereden tot die goed warm was, maar geen problemen met het gas, totdat ik de eerste keer het pedaal tegen de grond heb gehad, vanaf dat moment gaat hij blijven hangen af en toe…
nogmaals de gaskabel nagekeken en die loopt echt zo soepel als maar kan…
wel ontdekt dat het stangetje dat de 2 klepjes verbind aardig wat speling heeft, het klepje is wel dicht maar ik heb wel mn twijfels.
eigenlijk moet ik ff een ander gasklephuis erop zetten om te testen…Groet, Thierry.
22 januari 2011 om 13:28 #17730842Ja dat dacht ik toen ook, maar pas bij nummer vier had ik succes… Er zijn een hoop vogels die aan het gasklephuis lopen te klooien…
1 maart 2011 om 09:26 #17730843Je kunt een gasklep ook laten reviseren ben je van het gezever af!
hier bij ons zit iemand die doet dat voor een redelijke prijs en tevens word je gasklep een paar mm vergroot wat de luchtdoorlaat bevorderd….
ik heb er goede ervaringen mee en zeker icm een sfi vervanger hangt ie veel beter aan t gas!!!
gr wes1 maart 2011 om 10:49 #17730844Een paar millimeter vind ik toch gek.:hmmz Je had me dit al een keer verteld en ik heb nog eens gekeken, maar die wand van het gasklephuis is waar hij sluit al niet meer dan 1.5-2mm schat ik zo in. Lijkt me dat er niet veel marge is om hem daar op te ruimen??:hmmz
1 maart 2011 om 11:05 #17730845kan best hoor, ik draai ze altijd uit en zet de tractioncontrol klep er in.deze is 2 a 3mm groter.
11 maart 2011 om 06:50 #17730846zal er eens een foto van maken zodra ik mijn gasklep er af heb!!
even bewijzen voor de betweters!
heb m zelf erop!
als je ze alletwee naast elkaar houd is er op t oog al een duidelijk verschil zichtbaar
en idd kipracing…bedankt voor t meedenken!
er word natuurlijk ook een grotere gasklep in gemonteerd,zelfs nog groter als de tr controle klep!!
gast doet t echt goed en verkoopt ze als warme broodjes.11 maart 2011 om 15:56 #17730847Kostte dat nu ook al weer?
14 maart 2011 om 23:10 #17730848vacuüm slangetje vervangen en het gasklephuis van vinci erop .
Denk en hoop voor je dat het dan weg is:hmmz14 maart 2011 om 23:11 #17730849vacuüm slangetje vervangen en het gasklephuis van trpower erop bedoelde ik eigenlijk.
Denk en hoop voor je dat het dan weg is:hmmz15 maart 2011 om 09:00 #17730850Ik heb idd. nog een gasklephuis liggen die een inmiddels bekend probleem heeft wat makkelijk te verhelpen is en dan is hij 100%. Die kleine klep is namelijk ooit door iemand aan gevijld. Die vervangen en dan is hij helemaal goed.
2 april 2011 om 21:04 #17730851Hallo mensen.
Ik rijd nu enige tijd met een ander gasklephuis die ik van een forumgebruiken te leen heb, halve maantje is eruit gehaald, geen speling. alles goed schoongemaakt, aantal vacuumslangetjes met haarscheurtjes vervangen en alles goed vastgezet met originele opel pakkingen, niet op moment maar op goed gevoel…
Ik heb nu het probleem dat de auto nogal wil pingelen, echt terugzakken tot 500-600 toeren en dan over corigeren naar bijna 2000 toeren. en in somige gevallen valt hij zover terug dat hij uitvalt.
en nogsteeds als hij goed warm is dat af en toe het gas een beetje blijft hangen.
ik denk toch dat het probleem ergens anders zit.
auto heeft nu ook een rare dip als ik wegrij met niet al teveel toeren dan valt hij bijna uit, echt alsof hij verzuipt, schokt een beetje en houd af en toe in. als ik hem in toeren hou met wegrijden (lees 2000 of meer) dan schokt hij niet.
als ik het vacuumslangetje van de benzinedrukregelaar eraf haal ruik ik duidelijk benzine en het ziet er ook vochtig uit maar niet dat er echt duidelijk benzine uit komt…ik vind het erg lastig om nu te zeggen wat er aan de hand is.
ik denk de benzinedrukregelaar maar een nieuwe kost meer dan ik nu heb.
iemand nog een idee?Groet, Thierry.
3 april 2011 om 10:47 #17730852ik heb nog een 2.5 bar brandstof druk regelaar om ff te proberen kan zijn dat de jouwe lek is.
3 april 2011 om 12:47 #17730853Zou wel fijn zijn, waar woon je ongeveer? ik woon in Leidschendam.
Groet, Thierry.
3 april 2011 om 13:41 #17730854in
leiden3 april 2011 om 15:25 #17730855Ok, Heb vanavond wel even tijd om langs te rijden als jou het ook uitkomt.
anders misschien van de week meegeven aan mark?Groet, Thierry.
3 april 2011 om 16:08 #17730856prima kom maar langs je hebt u2u
9 april 2011 om 11:19 #17730857mijn oude brandstof drukregelaar erop gezet (die van corsasletje was lek ) en voorlopig loop ie nu beter stationair en de motor trekt beter .
Ook gelijk een rvs steuntje voor de bobine gemaakt en zijn voorpoten iets opgeschroefd :angel17 april 2011 om 11:19 #17730858Ja de problemen met uitvallen en onregelmatig stationair lopen is weg, loopt als een zonnetje.
Maar nou is toch nog het oude probleem niet weg, als ie goed warm is blijft ie toch in toeren hangen.
Bijna alles is nou wel een keer vervangen…
Nog verder ideeën iemand?Groet, Thierry.
20 april 2011 om 20:36 #17730859Zal waarschijnlijk niets helpen maar ik heb ook een paar keer gehad dat het gas op random momenten bleef hangen, dit was omdat ik een nieuw gasklephuis gemonteerd had die ik schoon had gemaakt met remmen reiniger.
Was dus vergeten dat ik hiermee alle manier van smering weggespoeld had en op een geven moment bleef mijn gaskabel zelfs volgas hangen, schrok me kapot.
Maar goed, beetje WD40 of High Tef op die veertjes aan je gasklephuis kan misschien helpen.Beetje vergezocht maar het leek erop alsof je toch al radeloos was en dit kost niks :D
22 april 2011 om 18:57 #17730860Tja dat is natuurlijk al gebeurt na het vervangen van het gasklephuis, goed alle draaipunten en veertjes ingespoten met wd40.
Maar bedankt voor het meedenken.
Ik denk zelf nogsteeds dat het te maken heeft met valse lucht / stappenmotor (maar die is al 4x vervangen en talloze keren schoongemaakt zonder resultaat.
Misschien dat de aansturing van de stappenmotor niet goed is.
bijv, lambda sonde, luchtmassameter, temp. meter (ook al vervangen btw), of iets anders wat dat aanstuurt.
Misschien een keertje de inlaat pakking vervangen maar dat is echt een rotklus.Groet, Thierry.
23 april 2011 om 07:51 #17730861WD40 doet geen malle moer. Ja, om boutjes los te krijgen, maar smeren ho maar.:thumbdown
Gewoon teflon spray nemen, en als je een uitmuntende kwaliteit zoekt koop je best Fin lube industrieel teflon spray van Interflon.
Stappenmoter kun je trouwens zo op meten of hij open gestuurd wordt door de ECU. Hoog toerental is in de basis heel simpel, kan eigenlijk alleen maar lucht betekenen. Heb er zelf ook lang naar moeten zoeken wat bij mij het probleem was hoor, maar toch gevonden. Had gewoon ineens een lumineus idee om eens op de slang van de stappenmotor te blazen terwijl alles verder dicht gehouden werd, bleek een idioot in het verleden aan de kleine gasklep geveild te hebben…door te laag toerental waarschijnlijk…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.