Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe blijft uit zichzelf gasgeven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2011 om 08:05 #17730814
Ja of de slang ergens in het midden strak om de kurk trekken met een tiewrap, anders zit je nog met het gat in de SFI bak….:hmmz
8 januari 2011 om 17:14 #17730815nou als ik die slang dichthou van mijn stappenmotor dan zakken de toeren langzaam en valt de motor uit.
8 januari 2011 om 19:34 #17730816Dan is er waarschijnlijk geen lek, maar toch een defect in de stappenmotor. Zou er eens een andere tussen hangen….
EDIT: Lees net dat je hem ook al 3 keer hebt vervangen… sorry… dan weet ik het ook even niet meer…
Ja, inderdaad kan er in de kabelboom iets vervelends zitten. Als bijvoorbeeld de bedrading voor de gasklepschakelaar niet goed is kan hij af en toe op ‘open’ springen en dan gaan de toeren zeker weten omhoog. Kun je meten door een multimeter in de piepstand op de pennen van de ECU te zetten en iemand anders aan de kabel te laten morrelen om te checken of de piep gaat haperen.
Succes nog!
9 januari 2011 om 08:57 #17730817[rquote=1836445&tid=133577&author=Vinci]Kun je meten door een multimeter in de piepstand op de pennen van de ECU te zetten[/rquote]
Wat bedoel je met piepstand? (heb maar een simpele multimeter)
en welke pennen van de ECU moet ik dan hebben?9 januari 2011 om 13:44 #17730818Piepstand of weerstand meetstand. Sommige meters kun je laten piepen bij nul ohm, dat betekent dat er goede verbinding is. Je kan evt. ook iets maken met een 9V batterij en een ledje en weerstandje in serie. Een led is namelijk ook wel een goede indicator die duidelijk gaat knipperen als de bedrading hapert door een breuk. Maar goed, je kan als je een beste breuk in de kabel hebt vrij snel zien ook in weerstand meet stand of de verbinding slecht is als je er aan beweegt.
Hier is het c20XE schema met de gasklepschakelaar omcirkeld en de pen nummers voor op de ECU:
De schakelaar verbindt dus simpelweg pen 52 of 53 aan massa….
10 januari 2011 om 01:18 #17730819loopt je gas kabel niet stroef gewoon?
ff wd40 in je gaskabel spuiten
11 januari 2011 om 09:08 #17730820[rquote=1837847&tid=133577&author=yo!rick]loopt je gas kabel niet stroef gewoon?
ff wd40 in je gaskabel spuiten[/rquote]
En daarna vervangen dan welteverstaan… Overigens is WD40 wel geinig spul om dingen mee los te maken, maar smeren doet het slechts matig. En het verdampt binnen een week of twee, dus een permanente oplossing is het ook niet. Daarom smeren mensen er graag een open ketting mee, zodat het vuil er niet op aangekoekt blijft zitten. Maar bij intensief gebruik mag je wel je busje WD40 mee in je tas nemen, want hij piept en knarst vaak al weer na een paar kilometer.
Als je echt goed wilt smeren neem dan beter teflon spray, en als je daarvan een topkwaliteit zoekt neem dan die van Interflon….(Fin lube)
12 januari 2011 om 00:44 #17730821ja teflon is beter heb je gelijk in
maar als je geen teflon spray heb staan kan je er ff wd40 in spuiten weet je gelijk of het wel of niet helpt.
12 januari 2011 om 07:09 #17730822Gaskabel loopt niet stroef, gasklep is helemaal dicht.
Als mijn kabelboom af is ga ik wel ff doormeten. in ieder geval alvast bedankt voor de tips.17 januari 2011 om 20:51 #17730823kleine update, via knippercodes ECU uitgelezen, geen foutcodes.
alles digitaal doorgemeten geen weerstand in de draden en aansluitingen.
zal dan toch ergens een lek moeten zitten ofzo.
zucht…18 januari 2011 om 00:53 #17730824heb je het dash en de bedrading al in je corsa geknutselt?:D
18 januari 2011 om 08:27 #17730825[rquote=1845011&tid=133577&author=CQPV6]heb je het dash en de bedrading al in je corsa geknutselt?:D[/rquote]
Als ik een keer moet helpen, bel dan even.
Ik begrijp uit dit bericht dat CorsaSletje ook uit het noorden komt ?
@ CQPV6, je hebt mijn nummer toch, U2U anders even.
18 januari 2011 om 16:01 #17730826:D kijk dat noem ik nog eens een schier aanbod:thumbup
Maar Corsasletje komt niet uit het noorden, hij heeft een kabelboom en een A3 dash van mij overgenomen…
En vroeg me af of ie alles er al in had…We hebben binnenkort nog wel ff contact Freek, ben nl met van alles en nog wat aan de gang:P:P:P :D
19 januari 2011 om 12:45 #17730827Hey Erwin.
Draadboom zit er al in, alleen nog laatste dingetjes tapen.
Heb er veel aan aangepast, heb me alarm in de draadboom geïntegreert en toeterdraadje vervangen voor dikkere draad en via relais + geschakeld nu (dubbele luchthoorn).
Achterkant is verlengd omdat ik een sedan heb dus kwam een kleine meter te kort, heb daar ook gelijk nieuwe trekhaak bedrading gemaakt en geïntegreert in de draadboom.
ga vandaag verder met rolletjes tape opmaken en dan hopelijk eind deze middag dash erin.Als het af is maak ik wel wat foto’s
Groet, Thierry.
20 januari 2011 om 18:19 #17730828ik heb ook precies hetzelfde probleem met mijn c20xe..
dat die in de toeren blijft hang.
en heb ook al alles geprobeert:7 andere stappemotors.
andre lucht massa meter.
hij is uitgelezen, geen fout code,s
nieuwe thermostaat.
nieuwe pakkingen inlaat pakking enz..
andere computer.
andere gasklep sensor.
ander gasklep huis.
nieuwe slangen,
nieuwe gas kabel.
en nog altijd hetzelfde:sleepingzou het dan de brandstof pomp zijn:hmmz
20 januari 2011 om 19:23 #17730829ik heb het ook wel gehad met mn cross astra dat en een paar zandkorrels tussen de gasklep zaten met de wig.beide gaskleppen heb ik open gezet en schoongemaakt met remreiniger.toen liep hij weer normaal.je kon het niet zien dat hij niet goed sloot.misschien zit er bij jullie ook wel wat vuil tussen. kool/vet/zand enz…wel goed schoon maken bv met wat pers lucht er bij want het zit vaak in de hoekjes waar je niet bij kan.als de stappen motor vast zit geeft hij onregelmatig ongeveer 4500 toeren..geeft uitzichzelf gas. controleer ook even of de stekkers wel de pinnetjes nog goed in zitten,deze willen er wel eens uit liggen.
gr jan20 januari 2011 om 19:41 #17730830Tja, zo iets kan verdraaid lastig zijn om op te sporen. Ik heb het in het begin ook wel gehad tijdens de eerste test ritten met de kadett. Sinds die tijd alleen zo veel nog eraan gedaan dat ik niet zo makkelijk kan bedenken wat het geweest kan zijn.
Ik heb er vier verschillende gasklephuizen op gehad die allemaal wel wat hadden. Heb heel lang het probleem gehad dat stationair niet onder de 1100 wou, vaak zelfs nog net iets hoger…. Had bij één een verkeerde gasklep positie, waardoor de gasklepschakelaar niet kon klikken, zelfs niet in de uiterste stand. Bij een andere lekte de kleine klep weer…. een hoop gezeur mee gehad. Heb er nu een in zitten die het perfect doet!
Maar je kan een hoop oorzaken hebben, als je op het blok een pakking hebt kan die deels gescheurd zijn waardoor er bij overdruk een lek ontstaat die met onderdruk weer verdwijnt. Je kan last hebben inderdaad van een stroef klep mechanisme.
Je zou er goed aan doen om het gasklephuis er eens af te halen en goed te inspecteren. Het gehele ding even goed ontvetten en schoon maken, dan de scharnierpunten en veren met een hoge kwaliteit teflon smeren.
Dan heb ik zelf de lekkende gasklep ontdekt door met de SFI bak er af en mijn hele hand op de inlaat (ja ik heb erg grote handen) om hem luchtdicht te houden en dan op de slang van de stappenmotor blazen. Ik ontdekte dat als ik mijn hand er van af haalde de lucht er met bakken doorheen kon. Tevens ontdekte ik dat de rest van de inlaat dus goed lucht dicht was.
Succes nog ermee!
20 januari 2011 om 20:07 #17730831kijk ook even of alle vacuum slangen er op zitten of gaar zijn.
zitten 2 op en soms 3.20 januari 2011 om 20:21 #17730832[rquote=1847358&tid=133577&author=kipracing]kijk ook even of alle vacuum slangen er op zitten of gaar zijn.
zitten 2 op en soms 3.[/rquote]Die monden volgens mij allemaal boven de gaskleppen uit, dus zou niets moeten doen als de kleppen dicht staan….
20 januari 2011 om 20:30 #17730833nee, alleen de carter ontluchting komt er boven uit.
20 januari 2011 om 20:59 #17730834Inderdaad ja! Heb net nog even een gasklephuis uit de kelder gevist en herinner me ineens dat ik die ook dicht had gemaakt even met het ‘onder druk zetten’ van de inlaat.
Zag net ook dat dat die was met de lekkende kleine klep. Heb eens die schroefjes er uit gehaald en ontdekt dat je hem er dan zo dwars uit kunt duwen. En toen ontdekt waarom bij lekt. Heeft een keer iemand met z’n gore tengels aan lopen vijlen!! Je komt nog eens wat tegen zo!
Zou zo’n klepje nog te krijgen zijn ergens? Mankeert verder niks aan dat gasklephuis…
20 januari 2011 om 22:59 #17730835[rquote=1846112&tid=133577&author=CorsaSletje]Hey Erwin.
Draadboom zit er al in, alleen nog laatste dingetjes tapen.
Heb er veel aan aangepast, heb me alarm in de draadboom geïntegreert en toeterdraadje vervangen voor dikkere draad en via relais + geschakeld nu (dubbele luchthoorn).
Achterkant is verlengd omdat ik een sedan heb dus kwam een kleine meter te kort, heb daar ook gelijk nieuwe trekhaak bedrading gemaakt en geïntegreert in de draadboom.
ga vandaag verder met rolletjes tape opmaken en dan hopelijk eind deze middag dash erin.Als het af is maak ik wel wat foto’s
Groet, Thierry.[/rquote]
Mooi dat je er wat mee kan:thumbup, ook de kachelkanalen nog bijelkaar gekregen?
en posten met de:kewlpics:kewlpics
21 januari 2011 om 10:13 #17730836gasklep heb ik eraf gehad. en tegen het licht in gehouden..
sluit perfect.
en tevens voor de zekerheid goed schoongemaakt en gesmeerd.ik heb wel de carter ontluchting van de gasklep afgedopt.
omdat ik op de slang van de kleppendeksel zo,n oil catch filtertje heb zitten.
ligt daar toch niet aan :hmmz21 januari 2011 om 12:15 #17730837Nee, daar kan het niet aan liggen….
21 januari 2011 om 12:16 #17730838verotte verdelerkap / bougiekabels? te zwakke vonk of doorvonken tussen kabels?
Dat heb ik eens gehad…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.