Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe blijft uit zichzelf gasgeven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2010 om 16:22 #17226119
Hallo mensen,
Ik heb een corsa a2 sedan met c20xe gekocht van iemand anders, motor start en loopt goed gelijkmatig. rijd ook goed, alleen als je zegmaar optrekt en volgas geeft en dan de koppeling intrapt dan blijft hij hangen op zo’n 3000 toeren en komt pas heel langzaam terug in toeren.
ook als je goed gas geeft en laat hem uitrollen in zn versnelling gaat hij gewoon douwen, je voelt datie gewoon nog gasgeeft.
heb de gasklep gecontroleert loopt gewoon soepel blijft niets hangen.iemand enig idee?
Groet, Thierry.
19 september 2010 om 16:40 #17730790ik vermoed dat je ff je stappen motor en gasklep schoon moet maken.
check gelijk je vacuumleiding gelijk of hij niet verstopt zit bij de gasklep.19 september 2010 om 19:12 #17730791idd meestaleen zandkorrel die tussen je stappen motor zit.knijp de slang welke naar sfi bak loopt eens dicht.als hij dan goed loopt is het je stappenmotor.
19 september 2010 om 20:30 #17730792controleer ook ff of je brandstofpomp voldoende opbrengst heeft.
20 september 2010 om 05:11 #17730793origineel gepost door kipracing
idd meestaleen zandkorrel die tussen je stappen motor zit.knijp de slang welke naar sfi bak loopt eens dicht.als hij dan goed loopt is het je stappenmotor.Dat hoeft niet perse. Als je gasklepschakelaar/positiesensor niet goed is afgesteld, dan weet je ECU niet wanneer de gasklep gesloten is en blijf je stappenmotor dus teveel aansturen.
Ik zou beginnen met je gasklepschakelaar. Op het moment dat je gasklep minimaal beweegt, moet je een klein klikje horen, en als je los laat ook. Dit klikje is het teken voor de ecu dat die op stationair regeling moet gaan draaien en dus ook met die gegevens de stappenmotor aan moet sturen.
Ik zou beginnen met deze af te stellen
lees ook deze FF door: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=133403
succes
20 september 2010 om 05:16 #17730794origineel gepost door cliffvxr
controleer ook ff of je brandstofpomp voldoende opbrengst heeft.Dat hebt er helemaal geen r*k mee te maken!
20 september 2010 om 13:28 #17730795had er ook ook last van sinds ik me lexmaul erop gezet had.
De slang van de lexmaul naar de stappenmoter een zat een “knik”in.
Nu een slang met 90 graden bocht gezet nooit meer terug gehad20 september 2010 om 15:20 #17730796Ik zou je stappenmotor eraf halen en heel goed schoonmaken, in een bak benzine leggen. Paar keer de klep heen en weer halen, en niet beetje remmenreiniger in de slang spuiten en hopen dat het weg gaat. Het gaat wel weg alleen niet voor lang. Stappenmotoren vervuilen gewoon, gaan nooit kapot.
20 september 2010 om 19:09 #17730797heb de gaskleppositiesensor even nagekeken, als ik 1mm aan de klep draai hoor je duidelijk een klikje dus dat zit wel goed.
stappenmotor is slecht te bereiken, heb niet veel ruimte over, moet de auto dan ff op bokken gooien denk ik.
bedankt voor de tips, je hoort het nog wel hoe het afloopt.Groet, Thierry.
21 september 2010 om 11:05 #17730798Daarom spuiten de meeste mensen er ook een beetje remmenreiniger in (in de slang dan) maar dat werkt maar voor even. Eraf halen gaat wel hoor gewoon als je voor je motorruimte staat rechts aan de bakzijde onder je inlaatspruitstuk beetje kloten komt hij er vanzelf vanaf, je hoeft maar 1 stekker en 1 slang onder los te halen. Die lange slang laat je er gewoon opzitten.
21 september 2010 om 12:02 #17730799origineel gepost door Corsa16V
Daarom spuiten de meeste mensen er ook een beetje remmenreiniger in (in de slang dan) maar dat werkt maar voor even. Eraf halen gaat wel hoor gewoon als je voor je motorruimte staat rechts aan de bakzijde onder je inlaatspruitstuk beetje kloten komt hij er vanzelf vanaf, je hoeft maar 1 stekker en 1 slang onder los te halen. Die lange slang laat je er gewoon opzitten.En trek even de accu op 1 pool los! Zie mijn sleutel blunder….:afro
21 september 2010 om 12:07 #17730800in die van mij heb ik een berg remreiniger gespoten en die loopt alleen maar beroerder daardoor :S
22 september 2010 om 05:34 #17730801Mijn ervaring is dat je het beste je stappenmotor in een bak benzine kan leggen of ontvetter etc. Dan goed schoonmaken klep paar keer heen en weer e dan een paar uur laten weken dat werkt eigenlijk altijd wel.
25 september 2010 om 12:20 #17730802origineel gepost door Mr. Bone
origineel gepost door cliffvxr
controleer ook ff of je brandstofpomp voldoende opbrengst heeft.Dat hebt er helemaal geen r*k mee te maken!
Beetje rustig aub?????!!! Volgens mij is 1 plus 1 = 7,35 en teweinig brandstof krijgen = dus arm lopen en dan gaat opzeker je toerental omhoog zeker met een niet helemaal goed werkende pomp,dat weer goed temerken is na snelweg rit of ff vlink gassen:vertag
26 september 2010 om 17:19 #17730803Hey, heb stappenmotor eruit gehaald kwartiertje laten weken in benzine toen goed schoongemaakt.
daarna nog 2 uur laten weken en weer schoongemaakt.
vervolgens nog een paar uur laten drogen en heb toen alles weer gemonteert.
Merk wel enige verbetering, maar het probleem is nog niet helemaal weg.
Hoe meet ik of me pomp nog goed is?
Wat ik wel raar vind bij deze auto is als ik me contact aanzet gaat de pomp al draaien (hoor je duidelijk).
en als je de motor niet start begint ie na een sec of 3 een soort geknars te maken alsof er zand in zit, of luchtbelletjes ofzo. maar als ik hem start hoor je dat niet.
Als ik de motor uitzet blijft de pomp ook nog een seconde of 10 doorpompen maar dan hoor je dat geknars niet.
Iemand een idee wat dat is?Groet, Thierry.
27 september 2010 om 10:54 #17730804Hoe is je pomp aangesloten, via je brandstofpomp relais? Dat geknars is normaal dat heb ik ook als ik me pomp met contact aanzet, zit bij mij via een schakelaar.
De opbrengst van de pomp is het niet.14 oktober 2010 om 14:51 #17730805als je de stappenmotor er af hebt kun je hem makkelijk even testen.je hebt een plus en min en even op de accu aansluiten.als je een klepje open en dicht ziet gaat werkt hij prima.ik cross met de c20xe en hij liep precies zo als jij zegt en toen zat bij mij de stappenmotor vast.of hij zuigt ergens valse lucht aan?
6 januari 2011 om 21:22 #17730806Hallo iedereen.
Ik heb ondertussen nogsteeds hetzelfde probleem dat het gas af en toe blijft hangen na volgas geven, vooral met warme motor.
ondertussen is hetvolgende gebeurt:
De temperatuursensor is in de vrieskou kapot gegaan en is vervangen, geen resultaat…
de gaskleppositiesensor is vervangen: geen resultaat…
de stappenmotor is 3x vervangen en gereinigd: geen resultaat…
Ben momenteel bezig een andere draadboom en dashboard in te bouwen en daarna kan ik hem ook uitlezen maar weet verder niet wat het zou kunnen zijn.
Persoonlijk denk ik toch de stappenmotor of de aansturing daarvan (misschien een sensor).
Heb op een belgisch forum iemand gezien met hetzelfde probleem, die heeft de krukassensor vervangen en toen ging die beter lopen. Zou dat kunnen bij mij?Iemand nog een idee?
Groet, Thierry.6 januari 2011 om 22:38 #17730807zuigt vast ergens valse lucht. is ook moeilijk oordelen op afstand…
6 januari 2011 om 23:14 #17730808Ik had een scheur in het rubber wat tussen de sfi bak en de lmm zit.
7 januari 2011 om 08:05 #17730809[rquote=1834745&tid=133577&author=2000]Ik had een scheur in het rubber wat tussen de sfi bak en de lmm zit.[/rquote]
Net voordat ik je antwoord las dacht ik dat het ook dat het zo iets kan zijn. Maar toch zou dat als de gasklep dicht staat niet meer voor een verhoogd toerental mogen zorgen. Het is iets met de inlaat/stappenmotor/gasklephuis.
7 januari 2011 om 10:48 #17730810[rquote=1834745&tid=133577&author=2000]Ik had een scheur in het rubber wat tussen de sfi bak en de lmm zit.[/rquote]
Ik heb daar een nieuwe voor gehaald en erop gezet een tijdje geleden, de oude had inderdaad een scheur maar dit lost het probleem nog niet op.
Weet iemand misschien welke sensoren allemaal de stappenmotor beïnvloeden?
7 januari 2011 om 12:48 #17730811[rquote=1834812&tid=133577&author=Vinci][rquote=1834745&tid=133577&author=2000]Ik had een scheur in het rubber wat tussen de sfi bak en de lmm zit.[/rquote]
Net voordat ik je antwoord las dacht ik dat het ook dat het zo iets kan zijn. Maar toch zou dat als de gasklep dicht staat niet meer voor een verhoogd toerental mogen zorgen. Het is iets met de inlaat/stappenmotor/gasklephuis.[/rquote]
Dat ligt er aan, de valse lucht die aangezogen wordt gaat toch buiten de lmm om, dus dan kan in mijn ogen wel het één en ander fout gaan. Bij mij liep ie iig een stuk beter.7 januari 2011 om 13:43 #17730812Ja, nou je het zegt gaat de lucht van de stappenmotor ook gewoon door de SFI bak heen en die komt onder de gasklep uit…. Ja kan zeker het probleem veroorzaken inderdaad!:thumbup
8 januari 2011 om 04:57 #17730813dop dan ff de stappenmotor af. bv kurk in slang.loopt hij dan goed zit het probleem bij je stappenmotor…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.