Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe aan getrag 240: welke koppelingsplaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2010 om 12:34 #17228559
Dag vriendjes en vriendinnetjes,
Ik heb me c20xe eindelijk bemachtigd en de getrag is ook onderweg. Nu lees ik op http://frontpage.mantacabrio.nl/mantac20xe.htm het volgende:Komvliegwiel c20xe Mooiste is om koppelingplaat c24ne of c20let met drukgroep c20xe te monteren, deze zijn even groot.
Platvliegwiel c20xe Koppelingsplaat c24ne met drukgroep c20xe past de koppelingsplaat alleen andersom. Koppelingplaat c20ne en drukgroep c20xe, maar is iets kleiner dan koppelingplaat c20xe.
Verder lees ik hier en daar dus dat de koppelingsplaat van een c20let ook op een plat vliegwiel zou passen.
Nu was ik dus benieuwd wat er precies past en wat niet
Mijn c20 is een 2.5, dus met plat vliegwiel.
Max
16 november 2010 om 20:52 #17760980Mooiste is om koppelingplaat c20let met drukgroep c20xe te monteren,
dit heb ik ook met een top lager van 1800s en bruk lager van een 1800s 5 gang
16 november 2010 om 21:16 #17760981Koppelingsplaat van een c20let heeft toch een andere vertanding dan een getrag 240. Gewoon een plat vliegwiel en bijbehorende drukgroep van een xe pakken met een koppelingsplaat van een cih. Heb ik jaren mee gereden zonder problemen. En inderdaad het toplagertje niet vergeten.
17 november 2010 om 00:18 #17760982C20let plaat heeft dezelfde vertanding als de getrag. De hoofdvraag is eigenlijk werkt dit op een plat vliegwiel? Die website zegt namelijk alleen konvliegwiel. Nu moet ik toegeven dat ik nooit een komvliegwiel heb gezien, dus lastig kan inschatten waarom het een wel zou werken en het ander niet.
17 november 2010 om 07:43 #17760983Let bij gebruik van zo’n “CIH-koppelingsplaat” dat je de plaat er gespiegeld op moet leggen, dus “schwungradseite” dus niet tegen het vliegwiel, maar tegen de bak.
17 november 2010 om 09:29 #17760984En wat is daar dan precies de reden van?
17 november 2010 om 10:47 #17760985Dat heeft met het verenpakket te maken en die past niet in het vliegwiel en wel weer in de drukgroep. Ik heb zo zelf ooit m’n setje met 9″ erin gebouwd, tegenwoordig heb ik dat probleem niet meer, heb geen verenpakket meer en gewoon een star hart.
Maar je merkt het vanzelf, de meesten raken in panniek als “schwungradseite” niet aan “schwungradseite” past en het kan zo prima, bij mij ging iedere keer het verenpakket kapot en heb dus uiteindelijk gekozen voor een star hart.
17 november 2010 om 14:06 #17760986origineel gepost door ben-limo-16v
Koppelingsplaat van een c20let heeft toch een andere vertanding dan een getrag 240. Gewoon een plat vliegwiel en bijbehorende drukgroep van een xe pakken met een koppelingsplaat van een cih. Heb ik jaren mee gereden zonder problemen. En inderdaad het toplagertje niet vergeten.Hier heb ik ook mee gereden en gesprint, ik had een c24ne plaat erop.
17 november 2010 om 18:53 #17760987Geen wonder dat ie steeds kapot ging… de belasting is dan de verkeerde kant op..:P
17 november 2010 om 20:02 #17760988Ik heb er een schijf tussen zitten van een vectra-b 2.0 diesel
Vertanding van getrag 240 as en dezelfde diameter als plat vliegwiel c20xe. Werk reeds 5 jaar perfect.17 november 2010 om 21:23 #17760989origineel gepost door mr-turbo
Geen wonder dat ie steeds kapot ging… de belasting is dan de verkeerde kant op..:PIk neem aan dat de reactie op mijn post slaat.
Nee, dat was niet de reden en bovendien maakt dat geen flikker uit.
De verenplaat kon de belasting niet aan die ik nodig had en je kan kiezen voor een zwaarder pakket, maar ik had al eerder gereden met starre platen en dat beviel ook wel en is een stuk goedkoper.
8 december 2010 om 00:02 #17760990Nou Henk, dat maakt weldegelijk “een flikker” uit.
Het is mss niet de reden dat ie van jou kapot ging (vandaar ook de smiley), maar kijk maar eens goed naar de constructie van de plaat en dan ook de gegolfde veer die achter de voering zit, en wat ermee gebeurt als ie de andere kant op belast wordt…
(dit is van toepassing op een normale plaat en niet op een starre sinterplaat)Ik heb een jaar ofwat terug zelf ook wel eens een plaat “opgeblazen” omdat ik hem andersom zwaar belaste
10 december 2010 om 14:55 #17760991Bij zware belasting misschien wel inderdaad.
Ik heb er al zo’n 12 jaar een 24ne plaat tussen zitten…ook omgedraaid idd. Ik heb er niets geen last mee.
En toch heb ik ook best wel vaak een zwaar rechtervoetje.10 december 2010 om 16:15 #17760992In ieder geval wordt de boel bij mij ook behoorlijk belast en de voering e.d. is altijd goed gebleven, echter de plaat waar de veren in zaten “lubberde” uit na 1-2 rally’s, dus is besloten (ook vanwege de kosten) om een organische sportplaat met vast hart te gebruiken, geen sinterbrons, die houden het bij mij ook niet lang genoeg uit.
Deze gaat wel een seizoen mee.Sowiso maakt het niks uit voor de meeste gebruikers, op sportief vlak is het vaak een ander verhaal, maar dan sta je vaak net als ik voor de keus of je wel of niet een vast hart wil doen, in zo’n geval kan dus een zwaardere drukgroep dus ook een meespelende factor worden.
In mijn geval rij ik dus ook niet met een 240, maar met een 265 bak.
19 januari 2011 om 07:29 #17760993Even Off topic, maar waar kan ik een top & druklager bestellen? Iemand een adresje voor?
19 januari 2011 om 09:51 #17760994Volgens mij gewoon bij de opel dealert te krijgen..
19 januari 2011 om 13:23 #17760995Ook in belgie? Zal es moeten checken.
Heeft er soms iemand de nr’s van de onderdelen?Greetz
12 april 2011 om 12:54 #17760996[rquote=1802327&tid=137137&author=hillclimber16V]Ik heb er een schijf tussen zitten van een vectra-b 2.0 diesel
Vertanding van getrag 240 as en dezelfde diameter als plat vliegwiel c20xe. Werk reeds 5 jaar perfect.
[/rquote]Heren,
Past een diesel plaat dan wel zonder dat deze andersom gemonteerd hoeft te worden??
21 mei 2012 om 19:45 #17760997ik heb op men 240 met een astra opc koppeling gereden… past perfect :)
nu heb ik een 265m3bak met m3 koppeling… past ook perfect ;)24 mei 2012 om 08:12 #17760998ik rij nu met een let plaat en xe drukgroep op een plat vliegwiel
past perfect icm een 18s druklager24 mei 2012 om 10:54 #17760999Ik een 1.8s druklager, 1.8s priseaslager, 2.4 koppeling en c20xe drukgroep. Nog geen meter mee gereden :(
24 mei 2012 om 12:11 #17761000Ik heb inmiddels dus ook getrag druklager, cih priseaslager (past gewoon), diesel koppelingsplaat en c20xe drukgroep.. ook nog geen meter mee gereden :sleeping
27 mei 2012 om 06:12 #17761001ik rij met 1.8 s toplager cih 2.0 koppelingsplaat en drukgroep c20xe en hydraulische druklager slipt niet met 170 pk :thumb
28 mei 2012 om 19:58 #17761002@otdh wrote:
ik rij nu met een let plaat en xe drukgroep op een plat vliegwiel
past perfect icm een 18s druklagerPast de let koppelingsplaat er gewoon in of moet die er ook omgekeerd in?
En past de drukgroep van een let niet?29 mei 2012 om 11:45 #17761003let heeft een komvliegwiel, dus als jij een plat vliegwiel hebt dan gaat de drukgroep van een let niet werken. Koppelingsplaat van een let past gewoon zoals ie hoort te zitten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.