C20ne/seh (2.0 8v) in een kadett b

Forumindex Forums Modellen Kadett C20ne/seh (2.0 8v) in een kadett b

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231226
    michel hens
      Lid sinds:
      17 January 2011

      is het mogelijk om in een kadett b uit 1969
      het volgende blok C20ne/seh (2.0 8v) in ;) te bouwen en wat kan ik dan nog meer gaan veranderen
      nog geen enkel ervaring er mee haha

      #17799730
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        achteras van een gt 1.9 moet je hebben

        voor de rest is alles past te maken ik denk dat je de zelfde spullen als 16v ombouw moet hebben

        dus manta 1.8 5 bak bellhouse en carterpan

        #17799731
        michel hens
          Lid sinds:
          17 January 2011

          de bak krijg ik er bij van het zelfde blok onderblok door broos revisie gedaan
          en nog een aantal dingen

          #17799732
          Mad Max
            Lid sinds:
            25 September 2010

            Ik ben zelf bezig met een c20xe in mijn B te lepelen, en als dat kan, moet een c20ne ook kunnen ;)

            #17799733
            schrump
              Lid sinds:
              16 February 2005

              c 20 ne of se is makkelijker dan een XE, je hebt bij se/ne meer ruimte voor de uitlaat, doos de smallere kop

              #17799734
              michel hens
                Lid sinds:
                17 January 2011

                zijn er nog tips welke voor as er onder te zetten of past dat van een een andere auto wil ook schijf remmen hebben dan haha moet wel veilig worden
                dan later wordt het weer voor airride aangepast
                haha dus ja maar hij moet ook gewoon blijven rijden zonder te lang stil te staan is gewoon voor dagelijks gebruik

                #17799735
                Mad Max
                  Lid sinds:
                  25 September 2010

                  Dagelijks gebruik en deze ombouw wordt misschien wat lastig. Wat betreft schijven: een 1900 as van een dett b of opel gt past 1 op 1 en dan heb je 238mm schijven. Vergeet niet een rembekrachtiger!

                  #17799736
                  michel hens
                    Lid sinds:
                    17 January 2011

                    hoi ik heb het blok liggen in delen ahaha het begin is er n u de vraag kan ik de f16 bak er gewoon bij gebruiken
                    naar mijn idee zit ik alleen straks met de kruiskopeling te kloten of past die ook op een orginele aandrijf as
                    ok moet ik het kruis laten oplassen
                    en kan ik er een achter as van een c city achter onder plaatsen en ja welke voldoet voor een seh 2.0 8v zal niet meer gaan worden dan 150 pk

                    #17799737
                    Mad Max
                      Lid sinds:
                      25 September 2010

                      F16 bak is voor voorwielaandrijvers, dus deze kan je niet gebruiken. Je hebt een getrag 240 voor een ohc motor nodig (1.8 manta b o.a.). Let op dat je niet een cih getrag koopt, deze past niet omdat de startmotor aan de andere kant zit.
                      As van een c city past.. de as is een tikkie breder als een b as, en je moet de panhard aanpassen dacht ik. Je hebt zoiezo een ‘dikke’ as nodig, dus van een cih c kadett, want de ohv asjes kunnen 150 pk niet hebben.

                      Als je in de buurt van rotterdam woont kan je wel ff een bak koffie komen doen, dan kan ik je het een en ander laten zien.

                      #17799738
                      michel hens
                        Lid sinds:
                        17 January 2011

                        ok bedankt dus kan ik op zoek naar ander bak dus haha
                        maakt het veel uit een 4 bak of 5 bak voor een 2.0 v seh blok
                        en als ik x tijd heb kom ik wel x bakje doen en denk dat ik x ga kijken in houten staan veel advertenties van een bedrijf

                        #17799739
                        Mad Max
                          Lid sinds:
                          25 September 2010

                          Ja in houten zit stinos. Die heeft een hoop mooie dingen, maar is en blijft handelaar dus zal altijd ietsje duurder zijn. U2u maar als je een keertje langs wil waaien.

                          Ik zou zelf altijd voor een 5 bak gaan. 4 bak werkt ook maar je mist topsnelheid en zuinigheid.

                          #17799740
                          pipo
                            Lid sinds:
                            5 November 2004

                            bak van een omega a past ook moet je wel een aandrijfas laten maken.

                            ik heb nog een setje naven liggen van een b kadett met schijven maar helaas geen klauwen er voor.komen dacht ik van een 1,2 automaat af

                            #17799741
                            Witte-GSI
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 February 2007

                              Zag toevallig dit topic en wou even melden dat dit erg veel werk is om C 2.0 XE of NE in een B tje te bouwen.
                              Heb mijn B omgebouwt naar 1.9 cih en dat was nog al een aardige klus.
                              Ik verwacht dat je met een ohc voornamelijk problemen krijgt met het plaatsen van je rembekrachtiger want waar die nu zit zal hij waarschijnlijk tegen je uitlaatspruitstuk komen,bij mij heb ik maar enkele cm speling tussen blok en rembekrachtiger.
                              Heb in het verleden ooit een B gezien met een ohc en daar hadden ze de bekrachtiger naar voor verplaats tegen het voorfront aan.
                              Je ontsteking zal ook niet passen omdat die achter op je blok zit en deze in je verwarmings radiateur terecht komt.
                              Weet nu niet hou het precies zit met een Carter van een ohc maar ook hier vermoed ik dat je deze moet aanpassen.
                              Ik mn orginele vooras aangepast,motorsteunen omgedraaid en schijven en remklauwen van een B Manta gemonteerd.
                              Tunnel eruit en groter gemaakt en nieuwe bakbevestigingen gemaakt om een dikkere 4 bak er onder te krijgen.
                              Dwarsbalk voor in het front 10 cm naar voren verplaatst omdat ook de radiateur weer naar voren geplaatst moet worden.
                              En …….
                              En …….
                              En …….
                              Een hele hoop werk wat je te wachten staat maar ik hoop dat je niet op gaat geven want het is echt wel een hoop fun wat je er voor terug krijgt.

                              http://sissyracing.come2me.nl/636801/Project-Kadett-B” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Hier staat mijn project op misschien dat je er waat aan hebt.

                              #17799742
                              Mad Max
                                Lid sinds:
                                25 September 2010

                                Het is inderdaad giga veel werk, maar hoeveel mensen kunnen nou zeggen dat ze zown blok in hun wagen hebben zitten. Mijn blok moet ik nogsteeds op mijn as bouwen, dus ik ga nog een hoop tegenkomen, maar met wat staal en een lasapparaat kom je een heel eind!

                                Wat ik nog aan witte-GSI wilde vragen: Ik heb je wagen al eens eerder op foto’s gezien. die voorlip, waar hebbie die vandaan?

                                #17799743
                                Witte-GSI
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 February 2007

                                  Deze is van een B Manta en beide delen zijn ingekort en toen weer aan elkaar gemaakt.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.