Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › C20NE zonder lambda
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2009 om 18:00 #17460325
ja heb er een spruitstuk van een c20ne opzitten van lexmaul en daar zat de lambda dus al in dus wacht maar even af wat die nu gaat doen en anders mogen ze wat hobbyen bij de garage
26 maart 2009 om 18:02 #17460326origineel gepost door freek corsa
Een SEH heeft origineel geen lambda, dus die zal pin 20 al aan de massa hebben lijkt me.en een lambda van 1.07 is wel arm, maar niet onveilig.
Ik rij het liefst met een lambda tussen 0.87 en 0.93 ;)
als ik nou 16v injectoren monteer in mn lexmaul?
zal dat een hoop uitmaken, miss loopt ie dan nog mooier?
:hmmz26 maart 2009 om 18:11 #17460327hier is al meer over gezegd, corsaboy heeft al meer info over injectoren wisselen hier op het forum geplaatst.
1 april 2009 om 20:07 #17460328ik begrijp uit alle teksten dat dit topic over de elektronica gaat van een 1.5?? heb ik dat goed.
Nou heb ik een C20ne.
Kan ik hier voordelen uithalen wanneer ik dit verandern van de pin 20 ook doe?.
Ik bekijk het dan van het punt vermogenwinst omdat de moter rijker gaat lopen?Heb ik dit goed.
gr roy
2 mei 2009 om 20:12 #17460329origineel gepost door mrmonkey
volgens het electrische schema van opel ligt pin 20 aan massa bij 20NE motoren…
Dus een C20NE zonder kat, vroeger werden de 20NE geleverd in een E kadettHet stuurapparaat is beide een Motronic 1.5, maar bij de kat loze ligt pin 20 aan massa en bij de kat versies pin 20 open circuit…
En hij loopt niet arm, 3,5 co is juist veeeeeel te rijk (aangezien er in het apk boek 1,0 tot 1,5 co wordt voorgeschreven, dit is dan zelfs nog voor een 1600 met varajet carb..)
En bullshit dat ie niet goed loopt want hij loopt 100x beter dan met een open pin 20
ik heb alles geprobeerd en ben toch echt tot de conclusie gekomen dat als je een lambda hebt hem beter gewoon kunt ansluiten pin 20 mag wat mij betreft naar het fabeltjes land.
3 mei 2009 om 20:22 #17460330origineel gepost door chris b
origineel gepost door mrmonkey
volgens het electrische schema van opel ligt pin 20 aan massa bij 20NE motoren…
Dus een C20NE zonder kat, vroeger werden de 20NE geleverd in een E kadettHet stuurapparaat is beide een Motronic 1.5, maar bij de kat loze ligt pin 20 aan massa en bij de kat versies pin 20 open circuit…
En hij loopt niet arm, 3,5 co is juist veeeeeel te rijk (aangezien er in het apk boek 1,0 tot 1,5 co wordt voorgeschreven, dit is dan zelfs nog voor een 1600 met varajet carb..)
En bullshit dat ie niet goed loopt want hij loopt 100x beter dan met een open pin 20
ik heb alles geprobeerd en ben toch echt tot de conclusie gekomen dat als je een lambda hebt hem beter gewoon kunt ansluiten pin 20 mag wat mij betreft naar het fabeltjes land.
Leg me dan dit volgende verhaaltje is uit…
Zie onderstaande link
http://www.opelclub.sk/upload/akonato/software/m15view.pdfDaar staat als je ff leest het volgende
ECU coding wires (where fitted)
Some vehicles equipped with Motronic 1.5 has ECU pins 20 and 21 allocated as coding earths. The open circuit voltage at
these pins is at the 5.0 volt reference level. Connection of the pin to earth indicates to the ECU that the vehicle is equipped
with certain equipment. The non cat vehicle will have pin 20 connected to earth and the catalyst equipped vehicle will have pin
20 open circuit. The vehicle with AT will have pin 21 connected to earth and the vehicle with MT will have pin 21 open circuit.4 mei 2009 om 18:15 #17460331wat heeft een katloze 20ne wel en een c20ne niet?
de 20ne moet dus een noksensor hebben om het optimale uit je auto te halen,en de c20ne heeft daar een lambda sonde voor
als je de lambda sonde weghaalt ,of bij de 20ne de noksensor,weet je ecu niet echt wat hij moet doen ,als je dus die pin 20 aan de massa legt gaat je ecu denken dat je een noksensor hebt maar die heb je niet.volgas zal het niet al te veel uitmaken maar wel als je koppel nodig hebt ,ik merkte echt verschil dus bij mij blijft de lamda gewoon aangesloten hoewel ik liever zonder wil4 mei 2009 om 20:00 #17460332kijk hier heb ik wat aan :thumbup
4 mei 2009 om 20:10 #17460333iemand een ideetje waar zon inlasmoer te kopen
heb alleen dat britse bedrijf maar iemand iets in nederland?
Of zelf maken?
4 mei 2009 om 20:25 #17460334je kan toch kijken welke maat eropgaat.. gat boren in je spruitstuk ding erop lassen en klaar..
4 mei 2009 om 20:55 #17460335Dutchpowertrading heeft ze evenals de betere automaterialen handel;)
5 mei 2009 om 20:13 #17460336een moer moet idd niet moeilijk te vinden zijn en dan zoals gezegt is, gat boren en lassen succes
5 mei 2009 om 20:15 #17460337origineel gepost door chris b
origineel gepost door mrmonkey
volgens het electrische schema van opel ligt pin 20 aan massa bij 20NE motoren…
Dus een C20NE zonder kat, vroeger werden de 20NE geleverd in een E kadettHet stuurapparaat is beide een Motronic 1.5, maar bij de kat loze ligt pin 20 aan massa en bij de kat versies pin 20 open circuit…
En hij loopt niet arm, 3,5 co is juist veeeeeel te rijk (aangezien er in het apk boek 1,0 tot 1,5 co wordt voorgeschreven, dit is dan zelfs nog voor een 1600 met varajet carb..)
En bullshit dat ie niet goed loopt want hij loopt 100x beter dan met een open pin 20
snap alleen dit verhaaltje van je nu niet meer
5 mei 2009 om 21:58 #17460338http://www.bs-autotune.nl hebben ze die moeren ook.
Gr Marthy
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.