Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne vonkt niet *foto update*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2011 om 18:12 #17235925
opel freaks:D
wij zijn bezig met het inbouwen van een c20ne in een corsa b.
hebben geprobeerd de auto te starten,maar wil niet aanslaan.(geen vonk) ik heb 12v op de bobine en een goede massa;) bobine word ook erg warm!!! nu denk ik dat hij kapot is,is de bobine ook door te meten?en wat doet die stekker die op de bobine zit,groen en zwart draad dacht ik .ik hoop dat jullie een idee hebben:Dgr jds & my ride
17 december 2011 om 18:53 #17859252heb je geschakelde plus op je brandstofpomprelais? als je de auto op contact zet moet deze 1x klikken, als je m start moet ie direct de volgende keer klikken. Tijdens het starten en de 2e keer klikken moet de brandstofpomp gaan lopen en je een vonk krijgen. Op de groene en de zwarte draad bij mijn bobine staat allebei 12v. De bobine moet volgens mij ong 5 KiloOhm aan weerstand hebben op beide aansluitingen. Even zoeken want dat is al vaker voorbij gekomen.
17 december 2011 om 19:07 #17859253oke ja naar mijn weten klikt hij wel 2x.hebben ook brandstof druk.maar hebben geen spanning op de stekker boven op de bobine,waar is die stekker voor dan??idee?
gr
19 december 2011 om 07:09 #17859254welke stekker is dat? En welke bobine heb je gebruikt, die van de 2 liter? Die van mij ziet er ongeveer zo uit, alleen met schroefdraad op de 2 aansluitingen voor groen en zwart.
Bij mij zit het donders simpel, groen vanaf de computerkabelboom op -1 en zwart vanaf de ori kabelboom op +15. Zorg ook dat de bobine goeie massa heeft.
19 december 2011 om 09:00 #17859255C20NE is ook geleverd met een bobine met stekker erop
Een bobine heeft geen massa nodig, het is een energie opslag.
20 december 2011 om 16:47 #17859256*( my ride is mijn broer en we werken aan dezelfde auto )*
ik heb zo’n type bobine als freek.
Bovenop een stekker met een groene en volgens mij een zwarte.
Dan zitten en nog 2 aansluitingen op met schroefdraad.
de 1 hebben we een geschakelde + opzitten. En de ander hadden we op de massa. Nu vertelde mn collega vandaag dat die massa niet goed is ( om te beginnen )
Nu heb ik nog een zwarte draad over van mn originele kabelboom. Moet die op de bobine ?20 december 2011 om 18:40 #17859257net even foto’s wezen maken.
Op de kabelboom van de auto ( bij die ronde stekker) lopen een aantal draden. De meeste daarvan hebben we aangesloten alleen blijven er 2 over ( foto 2 ). Een zwarte en een groene. Moeten die 2 op de bobine ?
Op de bobine aan de bovenkant zitten ook al een zwarte en een groene maar dat zat al zo aan de kabelboom te we het blok aangeleverd kregen.de rode en de zwarte draad die ik nu op de bobine heb zitten moet je ven niet meerekenen, die zijn helemaal fout.
Even voor de duidelijkheid, de motor zit in een corsa en de bedrading is tijdelijk aangesloten om te proberen of het blok goed is. Als alles werkt ga ik de boel netjes solderen.
22 december 2011 om 21:17 #17859258Alle zwarte draden aan elkaar.
Alle groene draden aan elkaar.Zwart is de geschakelde plus.
Groen is de aansturing van de ontsteking vanuit de ECU, deze is tevens de signaal draad voor de toerenteller.
Er moet dus geen massa op de bobine.
Ik denk dat de bobine inmiddels al is overleden.22 december 2011 om 22:05 #17859259Waar komt die zwarte draad op de foto vandaan? Als die uit de stekker komt moet deze aangesloten worden op geschakelde +
23 december 2011 om 06:59 #17859251Je moet idd zorgen dat je een zwarte draad van je auto kabelboom, op een zwarte draad van de motorboom verbindt.
23 december 2011 om 07:20 #17859260Op de bobine moet volgensmij ook een zwarte draad en een groene ofwel toerenteller en geschakelde +.
23 december 2011 om 17:37 #17859261de draden die ik daar in mn hand heb komen allemaal uit mn motorkabelboom.
de groene hebben we al op de bobine gehad samen met de zwarte van de kabelboom. Zonder succes dus.
toen hebben we bij de zwarte draad van de kabelboom die op de bobine zat een extra plus gegeven. Daarop heeft de motor heel even gelopen :hmmz :-D Alleen begon toen mn motorstoringslampje te branden.Dus:
groene op de bobine, dat weten we nu zeker.
zit ik alleen nog met die zwarte van de motorkabelboom. Moet die op de geschakelde plus ?en wat moet er dan nog meer op de bobine ? heb daar dan namelijk een aansluiting over.
Het lijkt dat de bobine nog goed is. ( er is voor de zekerheid een andere onderweg hiernaartoe )
25 december 2011 om 20:59 #17859262die zwarte uit de kabelboom moet op de zwarte die ergens in de buurt van de bobine uit komt
dat is de geschakelde plus voor de computer
op de bobine moet alleen een groene (toerensignaal) en als je die stekkers hebt die 2 stekkers
verder geen massa of wat dan ook26 december 2011 om 18:18 #17859263ok,
dus een geschakelde + op de zwarte van de motorkabelboom.
en de groene op de bobine en die stekker met die 2 draden ( totaal dan maar 3 draden op de bobine ? ) .
ga het van de week weer proberen.7 januari 2012 om 17:03 #17859264probleem is opgelost.
Dr moest een geschakelde plus en de toerentellerdraad op + die stekker met die 2 draden die bovenop zit :)bedankt voor het meedenken :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.