Als je de mogelijkheid hebt neem dan in ieder geval sterkere bouten voor de krukaslagerkappen en ARP boutjes voor de drijfstanglagerkappen.
Die voor de krukas zijn bij de fabory te krijgen, 12.9 alleen de lengte moet je misschien iets inkorten of imbus nemen. Geen ringen eronder leggen!!
Bij de ARP bouten de lagerkap iets verzinken met een boor, daar onder de kop van de bout een kleine radius is die anders in je lagerkap snijd. Daardoor breken dan de boutjes door dat de lagerkap dan los gaat zitten.
Standaard zuigers van een NE vertrouw ik to zo’n 200-240 PK, dan is het voorbij met het gegoten spul. Vooral lachgas vinden die niet echt prettig.
Bij mij zijn de drijfstangen gepolijste van een XE/LET en de zuigers gesmeede van AISA uit brazilie.
Wat belangrijk is, is dat je de slotspeling van de 1e en 2e zuigerveer iets vergroot doordat je met iets meer warmte rijdt door de Turbo en vooral het lachgas. Dit verhindert dat de slotspeling 0 wordt en je veren kunnen breken door dat ze zich kapot drukken.
Dit hier is van Wiseco.
http://www.aa1car.com/library/ringendgap_wiseco.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij een 86mm boring! (niet de zuiger meten) kom je dan bij een pure lachgasmotor op 0,602mm voor de 1e zuigerveer en 0,645 voor de 2e veer.
Gewoon 86mm x 0,0070 =0,602mm (die ” in de tabel is fout, het is een factor, geen maat, anders zou je inch in het kwadraat krijgen).
Zoals vermeld is was bij mij de koppakking ook een standaard met standaard kopbouten en 315 PK op E85. Bij het demonteren was niets te zien, alles 100% OK.