Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › C20NE turbo???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2009 om 23:28 #17210573
nou de calibra v6 word gedwonragde wilde eerst een 3.0 v6 erin leggen maar ben bang dat ik mijn astra met 3.0 v6 niet meer speciaal vind rijden.
maar wat is nu het verhaal,
Heb een 8v kunnen regelen met pas 100000 km gelopen.
De turbo komt van geert af de turbo van een rs focus.
intercooler een flinke grote van een eveco.Ik wil gewoon een leuk betrouwbaar tubrotje,hoe het beste aan te pakken en op welke druk gaan rijden?
9 juli 2009 om 03:22 #17498321hier staat alles
9 juli 2009 om 16:42 #17498322haha mijn engels is niet zo best…
Maar het is dus een compleet gereviseerd 8v blok waar de turbo van geert opkomt.
Ik wil in het begin gewoon met originele ecu rijden.
Wat is dan het beste om te doen op welke druk rijden en hoeveel pk’s levert het op?Groet Ronald
10 juli 2009 om 08:24 #17498323origineel gepost door cabriobully
haha mijn engels is niet zo best…
Maar het is dus een compleet gereviseerd 8v blok waar de turbo van geert opkomt.
Ik wil in het begin gewoon met originele ecu rijden.
Wat is dan het beste om te doen op welke druk rijden en hoeveel pk’s levert het op?Groet Ronald
‘k heb een complete 1800 turbo te koop …..en doet niet onder voor een c20ne. 1 van de voordelen is dat je het motormanagment niet hoeft te wijzigen.welliswaar dat er een complete kadett E omheen gebouwd zit … klikkerdeklik het feit wil dat er zich iemand al heeft gemeld voor het complete casco …..mocht je intresse hebben in het blok + aanbouwdelen dan hoor ik ‘t wel.
11 juli 2009 om 16:31 #17498324Originally posted by cabriobully
haha mijn engels is niet zo best…
Maar het is dus een compleet gereviseerd 8v blok waar de turbo van geert opkomt.
Ik wil in het begin gewoon met originele ecu rijden.
Wat is dan het beste om te doen op welke druk rijden en hoeveel pk’s levert het op?Groet Ronald
ik zou zeggen toch verdiepen in de materie..
Met orginele ecu rijden is geen aanrader.
Je zult in mijn ogen voor een betrouwbare motor echt vrij programmeerbaar gaan rijden, of de ecu laten afstellen door iemand op een bank.Kost dik geld maar is je motor wel betrouwbaar.
Vermogens toename is afhankelijk van de hoeveelheid vuldruk. De hoeveelheid vuldruk is afhankelijk van je bankrekening..
:vertag:vertag:vertag:vertag
11 juli 2009 om 18:34 #17498325origineel gepost door corsaboy
Originally posted by cabriobully
haha mijn engels is niet zo best…
Maar het is dus een compleet gereviseerd 8v blok waar de turbo van geert opkomt.
Ik wil in het begin gewoon met originele ecu rijden.
Wat is dan het beste om te doen op welke druk rijden en hoeveel pk’s levert het op?Groet Ronald
ik zou zeggen toch verdiepen in de materie..
Met orginele ecu rijden is geen aanrader.
Je zult in mijn ogen voor een betrouwbare motor echt vrij programmeerbaar gaan rijden, of de ecu laten afstellen door iemand op een bank.Kost dik geld maar is je motor wel betrouwbaar.
Vermogens toename is afhankelijk van de hoeveelheid vuldruk. De hoeveelheid vuldruk is afhankelijk van je bankrekening..
:vertag:vertag:vertag:vertag
Ik wil in de eerste instantie de torbo monteren en met priginele ecu rijden,wel op de bank af laten stellen door miruni,daarna als alles goed bevalt doe ik wel een programeerbaar systeem derin.
Hoe bedoel je vuldruk?
11 juli 2009 om 18:54 #17498326origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by cabriobully
haha mijn engels is niet zo best…
Maar het is dus een compleet gereviseerd 8v blok waar de turbo van geert opkomt.
Ik wil in het begin gewoon met originele ecu rijden.
Wat is dan het beste om te doen op welke druk rijden en hoeveel pk’s levert het op?Groet Ronald
ik zou zeggen toch verdiepen in de materie..
Met orginele ecu rijden is geen aanrader.
Je zult in mijn ogen voor een betrouwbare motor echt vrij programmeerbaar gaan rijden, of de ecu laten afstellen door iemand op een bank.Kost dik geld maar is je motor wel betrouwbaar.
Vermogens toename is afhankelijk van de hoeveelheid vuldruk. De hoeveelheid vuldruk is afhankelijk van je bankrekening..
:vertag:vertag:vertag:vertag
Hoe bedoel je vuldruk?
marcel bedoelt hiermee de turbodruk
11 juli 2009 om 19:07 #17498327welke druk kan je nog rijden?
Blok is origineel gereviseerd 8v
turbo van focus rs nieuw
en waarschijnlijk decompresieplaat derop.12 juli 2009 om 07:53 #17498328met een decompressie plaat wel 1 bar..
Helemaal met orginele zuigers zou ik niet verder egaan als 1.1 tot 1.2 bar..Maar ga er niet van uit dat je orginele ecu hiermee overweg gaat.
Bouw hem dan aub om naar de ecu en kabelboom van een 16v…Heb je iig een klopsensor..
Afstellen op de bank is leuk maar bij een turbo ook niet altijd ideaal..
En zonder klopsensor vind ik het vrij trickie..Ik reed ook met een klopsensor..
Maar dan via een knock-light… waar ik dan zelf op in moest grijpen..
Heb het ook al een paar keer moeten doen helaas.12 juli 2009 om 11:39 #17498329Ik reed ook met een klopsensor..
Maar dan via een knock-light… waar ik dan zelf op in moest grijpen..
Heb het ook al een paar keer moeten doen helaas.Hoeveel druk reed je dan?
en waarom de ecu van een 16v?
dat snap ik even niet
en kan iemand me zeggen wat die klopsensor precies doet?
En waarom jij die knock light erop had?12 juli 2009 om 11:45 #17498330corsaboy reed sowieso met een compressor en niet met turbo, en dacht dat hij met iets van 1 bar of iets hoger reed….
en een 16V ECU omdat die een klopsensor heeft en dan zelf je mengsel en ontsteking bij regelt dacht ik….
maar als ik jou was zou ik of een heel goed via google gaan zoeken naar info of eens met iemand gaan vragen die er heel veel verstand van heeft!!!
want iedereen denk er veel te makkelijk over turbo op je blok schroeven…
er zijn al meerdere topic geweest hierover dus via de zoekfunctie zou je ook wel iets moeten kunnen vinden…
want als het zo makkelijk was reed iedereen al met een turbo!!!!
12 juli 2009 om 12:59 #17498331Cabriobully heeft mij via pm ook om advies gevraagd. En eigenlijk denk ik dat er twee manieren zijn om een turbo op een 8v te zetten.
1e manier is gewoon goedkoop ghetto stijl. Origineel blok. Turbo erop, paar grotere injectoren, rising rate fuel pressure regulator en een wideband lambda sensor om de boel beetje aftestellen / in de gaten te houden. Eventueel kan je een decompressieplaat gebruiken om iets meer druk te draaien. Maar echt veel vermogen zal je niet maken met deze setup. (Maargoed. Wat is veel vermogen. Dat is maar net wat je gewend bent.)
Voor spullen en info kan je terecht bij http://www.hg-motorsport.de2e manier is meer de manier hoe ik het gedaan heb. (Alhoewel het natuurlijk altijd nog beter kan ;) ) 8v blok kopen. Helemaal uit elkaar halen. En opbouwen met gesmeede lage compressie zuigers. Betere drijstangen (XE/LET of gesmeed). Nieuwe lagers, pakkingen en (sterkere) bouten. Grote injectoren, Dis ontsteking, programmeerbare ecu. Een hoop sensoren, waaronder map sensor. Luchtmassameter de prullenbak in. Goeie grote aftermarket intercooler. Afstellen op de bank. Enz enz.
Hou er alleen rekening mee dat manier 2, duizenden euro’s kost. En veel tijd. En als je zelf geen tijd hebt. En dingen gaat uitbesteden kost het nog meer euro’s. Mensen vergissen zich hier volgens mij snel in als ze een 8v met turbo zien. “Een c20ne is goedkoop. Dus zal het ook wel goedkoop zijn om er een turbo op te zetten.” Maar geloof me de kosten van een c20xe vallen in het niets als je kijkt naar wat een goeie turbo ombouw kost voor een c20ne. Een c20xe turbo bouwen zal dus ongeveer het zelfde kosten als een c20ne turbo bouwen.
En waarom zeg ik c20xe turbo. Omdat ik persoonlijk denk dat een LET een dure basis is voor een mooi 16v turbo blok. En met mooi bedoel ik. Geen motronic maar programmeerbaar management. Andere turbo erop. Andere drijfstangen en zuigers. DIS ontsteking. XE nokkenas enz. Als je dus ver wil gaan met een 16v moet je bij een LET een hoop spullen wegdoen waar je net veel geld voor betaald hebt.
Maargoed het gaat over de 8v motor. Hoe dan ook. Hoe je het ook gaat doen. Weet waar je aan begint. Want als je eenmaal begint heb je een lange weg te gaan. Heb je een hoop tegenslagen te verwerken en is doorzettingsvermogen gevraagd. Maar dat geld natuurlijk voor elk project dat niet standaard is. Zulk soort projecten gaan nooit in 1 keer goed. Je hebt altijd problemen. Volgens mij heeft het mij uiteindelijk 2 jaar gekost van spullen verzamelen tot starten van mijn auto. En ik kan me nog goed herinneren dat toen mijn auto net reed, een paar jaar terug, ik 14.0sec reed op Drachten. En dan begint dus het finetunen en de puntjes op de i zetten. En dan na veel getweak en kinder ziektes oplossen rijd ik 11.9 met de 8v. En dan ga je opeens opvallen. En gaan mensen zoiets hebben van. Dat wil ik ook. (Wat heel leuk is) Maar dan moet je dus wel weten dat ik eind 2005 begonnen ben met dit turbo project ;)
Wat ik als laatste nog even kwijt wil. En dit is niet lullig bedoeld tegenover jou cabriobully. Maar volgens mij zijn er twee soorten mensen. Mensen die heel veel vragen stellen op forums maar nooit ergens aan beginnen. En mensen waar je weinig/niks van hoort en die gewoon ergens aan beginnen en dingen doen. Leren en steeds slimmer worden en zo steeds betere/mooiere dingen bouwen.
Volgens mij heb ik in een pm ook gezegd. Zo’n turbo ombouw is gewoon een avontuur waar je voor kiest of niet. Er is geen standaard recept voor om zo iets te maken. Er zijn meerdere manieren om het (goed) te doen. Je moet er gewoon aan beginnen en al doende leer je steeds meer. En wees niet bang dat je blok een keer stuk gaat. Daar leer je alleen maar van.
12 juli 2009 om 13:43 #17498332ik snap het wel brieken,het is ook niet zomaar wat.
Ik bouw zelf niet de turbo erop help alleen maar mee met spullen aangeven enzv,mijn vraag is gewoon puur wat is het verstandigste om te doen,voor het begin.
Ik wil gewoon voorlopig even veilig zitten dta komt erna wel wil eerst dat dit goed loopt heb al genoeg pech gehad met alle c20xe blokjes in het verleden.Dus wat is wijsheid om te doen,welke druk rijden en wat aanpassen etc?
Na wat her en der geinformeerd te hebben ben ik tot nu tot de conclusie gekomen om het revisieblok gewoon helemaal in elkaar te laten zoals die nu is en dan op 0,9 bar 1,0 bar te gaan rijden.
Is dit verstandig?
Jullie hebben er het meeste ervaring mee12 juli 2009 om 15:13 #17498333Turbodruk waarmee je gaat rijden bepaal je eigenlijk pas als de motor loopt. In eerste instantie gewoon niet hoger dan 0,5 – 0,6 bar gaan. Kijken of alles goed gaat. Of er geen problemen zijn. Beetje inrijden misschien. Dan ga je rustig de druk hoger zetten en de boel afstellen voor die druk. en of dat nu een hele ecu is. Of misschien alleen andere injectoren en/of brandstofdruk regelaar instelling dat ligt aan wat je gebouwd hebt.
Met andere woorden. Op hoeveel turbodruk je gaat rijden. Is iets waar je nu nog niet mee bezig hoeft te zijn. Je moet eerst voor jezelf duidelijk maken hoeveel geld je wilt uitgeven. En dan gaan kijken wat je allemaal nodig hebt en of je dat voor je budget kunt aanschaffen.
Zoals al eerder gezegd. Neem contact op met hg-motorsport. Vertel hun wat je te besteden hebt. Dan kunnen hun een set samenstellen voor jou budget. En aangeven wat je van die set kan verwachten. Vervolgens kan je voor jezelf beslissen of je een 8v turbo gaat bouwen of niet.
Stel je hebt veel geld te besteden. En je wilt alles heel mooi doen. Nog veel mooier dan wat ik heb. bel of mail dan met de mannen van http://www.dp-engineering.nl en zeg dat je een c20ne turbo wil die mooier en sneller is dan die van boris. :D (Ben je alleen voor 10.000 euro zeker nog niet klaar. hahaha)
12 juli 2009 om 15:22 #17498334origineel gepost door brieken
Turbodruk waarmee je gaat rijden bepaal je eigenlijk pas als de motor loopt. In eerste instantie gewoon niet hoger dan 0,5 – 0,6 bar gaan. Kijken of alles goed gaat. Of er geen problemen zijn. Beetje inrijden misschien. Dan ga je rustig de druk hoger zetten en de boel afstellen voor die druk. en of dat nu een hele ecu is. Of misschien alleen andere injectoren en/of brandstofdruk regelaar instelling dat ligt aan wat je gebouwd hebt.Met andere woorden. Op hoeveel turbodruk je gaat rijden. Is iets waar je nu nog niet mee bezig hoeft te zijn. Je moet eerst voor jezelf duidelijk maken hoeveel geld je wilt uitgeven. En dan gaan kijken wat je allemaal nodig hebt en of je dat voor je budget kunt aanschaffen.
Zoals al eerder gezegd. Neem contact op met hg-motorsport. Vertel hun wat je te besteden hebt. Dan kunnen hun een set samenstellen voor jou budget. En aangeven wat je van die set kan verwachten. Vervolgens kan je voor jezelf beslissen of je een 8v turbo gaat bouwen of niet.
Stel je hebt veel geld te besteden. En je wilt alles heel mooi doen. Nog veel mooier dan wat ik heb. bel of mail dan met de mannen van http://www.dp-engineering.nl en zeg dat je een c20ne turbo wil die mooier en sneller is dan die van boris. :D (Ben je alleen voor 10.000 euro zeker nog niet klaar. hahaha)
kijk,zoals het er nu na uitziet heb ik gehaald…
Revisieblok
samco slangen,buizen
de turbo
let injectoren
brandstofdrukregelaar
en wat kleinere dingen,de calibra word niet gemaakt om het uiterste uit de kan te halen,en tjs snel laten we eerlijk zijn als ik een snelle auto wilde maakte ik het wel in een corsa.
Ik wil het gewoon omdat het weer eens wat anders is als een 3.0 v6
en tja geld te besteden das het probleem niet,het moet gewoon mijn dagelijkse auto worden,wil save rijden en als ik dan tussen de 170 en 200 pk kom ben ik dik tevreden…
Kan dan nog altijd kijken wat ik doe,de planning is in ieder geval om het nu in de calibra te leggen.
Uiteindelijk wil ik een b corsa met turbo derop maken dus als het bevalt kan het blok dan in een corsa gelegt worden.Maar wat moet ik dus doen wil ik een 8v met 200 pk laten rijden beantwoord me die vraag en ik ben helemaal geholpen…
12 juli 2009 om 16:53 #17498335blok in de calibra hangen. uitlaatspruitstuk maken voor die turbo. downpipe maken. intercooler monteren. mbv buizen en slangen, turbo, intercooler en gasklephuis met elkaar verbinden. Zorgen dat er een blow-off valve ergens tussen turbo en gasklep zit. Zorgen dat je mbv een octaangetal stekker de ontsteking later zet. motor starten. zorgen dat er niet teveel boost wordt gemaakt. en met wideband lambda sensor afr in de gaten houden. zo simpel kan het zijn.
En of je 200pk gaat maken dat zie je dan wel. Is van veel dingen afhankelijk. Als je klaar bent zet je hem gewoon een keer op de bank. Heb je dan geen 200pk. Dan ga je dingen verbeteren of niet.
ik bedoel. ik had ook niet zoiets van. Laat ik eens een 8v bouwen met 315pk. Je gaat gewoon iets bouwen. En dan is het spannend wat hij op de bank doet. Vaak loop je dan ook tegen bottlenecks aan. Maar dat kan je niet altijd van te voren zeggen. Tenzij je exact nadoet wat iemand anders al heeft gedaan. Maar dan moet je, omdat je het goedkoper wil doen, zoals al eerder gezegd, contact opnemen met hg-motorsport. Maar dan moet je dus wel alles bij hun kopen. Ook de turbo. Dan kunnen ze aangeven wat je voor een vermogen gaat maken. Niemand zal nu kunnen zeggen wat jou turbo op een c20ne gaat doen.
12 juli 2009 om 19:41 #17498336ok bedankt voor je antwoord,maar is het verstandig om een 16v ecu en kabelboom aan te sluiten?
en op welke druk is het beste om te beginnen te rijden?Groet Ronald
12 juli 2009 om 20:18 #17498337we gaan gewoon beginnen met een standaard c20ne, standaard ecu.
Let injectoren.
turbo erop
intercooler
dumpvalve
bla bala blaen dan gewoon op 0,7bar beginnen
Heb ik ook gehad en gaat goed.:P
12 juli 2009 om 21:20 #17498338origineel gepost door sjoerdie
we gaan gewoon beginnen met een standaard c20ne, standaard ecu.Let injectoren.
turbo erop
intercooler
dumpvalve
bla bala blaen dan gewoon op 0,7bar beginnen
Heb ik ook gehad en gaat goed.:P
En decompressieplaat:P
13 juli 2009 om 03:06 #17498339Ik zou niet moeilijk gaan doen met een 16v ecu. 16v is heel anders. Heeft dan welliswaar een knocksensor. Maar ook een hall sensor op de nokkenas voor sequentiele injectie. Luchtmassameter werkt anders, gasklep werkt anders. En de ontsteking en inspuitmappen zijn anders dan voor de 8v.
En dat allemaal voor een knocksensor. Niet doen.
13 juli 2009 om 03:14 #17498340Maar ik zie dat Sjoerdie nu met een C20NE turbo rijd in een Corsa. En hij wil een v6.
Had jij nu geen V6 Cabriobully?
Ik zeg, die C20NE turbo van Sjoerdie in de Calibra. En de V6 naar Sjoerdie toe!? Of is dat een 2.5 V6? Maar dan nog. Leg lekker dat blok van Sjoerdie in de Calibra zou ik zeggen.
13 juli 2009 om 05:39 #17498341origineel gepost door brieken
Maar ik zie dat Sjoerdie nu met een C20NE turbo rijd in een Corsa. En hij wil een v6.Had jij nu geen V6 Cabriobully?
Ik zeg, die C20NE turbo van Sjoerdie in de Calibra. En de V6 naar Sjoerdie toe!? Of is dat een 2.5 V6? Maar dan nog. Leg lekker dat blok van Sjoerdie in de Calibra zou ik zeggen.
Ik zou een x30xe in de calibra leggen,maar aangezien ik dat in de cabrio al heb,heb ik erover gedacht om een turbo op de x30xe te maken,maar dan is de cabrio niet meer zo leuk rijden ben ik bang.
Dus vandaar dat de x30xe in sjoerdie zijn corsa komt indd.Sjoerdie bouwt overigens wel de turbo op de c20ne van mij.
De C20ne word voor dagelijks gebruik daarom wil ik niet tever gaan het moet betrouwbaar blijven.19 juli 2009 om 08:09 #17498342Originally posted by brieken
Ik zou niet moeilijk gaan doen met een 16v ecu. 16v is heel anders. Heeft dan welliswaar een knocksensor. Maar ook een hall sensor op de nokkenas voor sequentiele injectie. Luchtmassameter werkt anders, gasklep werkt anders. En de ontsteking en inspuitmappen zijn anders dan voor de 8v.En dat allemaal voor een knocksensor. Niet doen.
wordt juist in duitsland wel meer gedaan hoor…
Zo heel veel hoef je niet aan te passen als je weet wat je doet… king:Ik heb ook op het punt gestaan om het om te bouwen..
Niet gedaan omdat het blok het de laatstet keer echt begaf.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.