c20ne stottert hoge toeren

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne stottert hoge toeren

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272433
    cross kadett
      Lid sinds:
      28 May 2015

      ik heb een probleem met mn kadett..

      zodra hij rond de 4000 toeren draait begint hij te stotteren, in eerste instantie dacht ik aan een ontstekingsprobleem dus daarvan is alles vervangen. bobine, kabels verdeelkap en rotor.
      Het probleem was helaas nog niet verholpen, alle sensoren op de motor zijn getest, doorgemeten en uitgewisseld (met nieuwe en gebruikte onderdelen) maar niets lost het probleem op.
      Uiteindelijk de complete kabelboom met ecu gewisseld maar zelfs dat wil niet helpen.

      Heeft iemand weleens zo’n probleem meegemaakt of heeft iemand een idee waar ik nog meer naar kan kijken?

      Alvast bedankt

      #18287958
      cross kadett
        Lid sinds:
        28 May 2015

        Nog even een aanvulling,

        compressie is gemeten en is goed. Uitlaatgaswaarden meten ook goed.

        #18287959
        SimpleFace
          Lid sinds:
          14 July 2014

          Injectoren? Brandstofdruk?

          #18287960
          cross kadett
            Lid sinds:
            28 May 2015

            Injectoren zijn gewisseld, brandstofdruk is tussen de 2,5 en 3 bar.

            Ik hoorde nog van iemand dat het een stukke klepstoter kan zijn..

            #18287961
            theunm
              Lid sinds:
              29 June 2004

              welke tank en pomp gebruik je
              en wat is de diameter van de uitgang van de tank
              ik denk brandstof tekort

              #18287962
              SimpleFace
                Lid sinds:
                14 July 2014

                Brandstofdruk mag toch niet teveel afwijken ? Dat moet een stabiele waarde zijn onder alle omstandigheden.

                #18287963
                cross kadett
                  Lid sinds:
                  28 May 2015

                  Even een update,

                  Het probleem blijkt in cilinder 1 te zitten. Omdat alles van de ontsteking vernieuwd en goed is net als de injectoren en aansturing daarvan heb ik besloten om de klepstoters van cilinder 1 te vervangen.
                  Daarna bleef de motor constant op 3 cilinders lopen…
                  Na verdere controle blijkt dat een stukje vloeibare pakking ergens is losgekomen en het oliekanaaltje van de uitlaatklepstoter geblokkeerd heeft!!
                  Ik heb nu de cilinderkop gedemonteerd en alles schoongemaakt en gelukkig werkt alles weer zoals het hoort :thumb

                  Laat dit gelijk een waarschuwing zijn voor mensen die graag met (teveel) vloeibare pakking werken ;)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.