Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne, start, ander probleem.. en getest
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2009 om 18:16 #17481103
opzich moet ie goed lopen met de stekker er af… kan je ook is proberen.
wat heb je er op zitten, die potmeter zoals op de foto boven te zien is? of een grotere die een klikje geeft als je gas geeft?? maak anders is een fototje
2 juni 2009 om 06:32 #17481104stekker eraf is geprobeerd. Gewisseld nog niet, heb er geen liggen en hier in de buurt liggen er ook geen. Maar kan aan nova 1.2tje vragen of ik hem ff mag lenen :)
weerstandsdraad is het niet, de gesch. + die op de bobine zit heb ik al met 3 andere gewisseld en ook een constante + erop gehad en nieuwe gesch. + getrokken vanaf contact. blijft gewoon 12v op staan.
gewisseld:
stappenmotor
bdp
verdelerkap/rotor
bougiekabels
bobine
relais brandstof
tempsensor
tempvoeleralle contactjes schoongemaakt alle stekkers gecontroleerd op kabelbreuk..
Kan het nog in een andere stekker zitten.
benzinedrukregelaar en brandstofpomp heb ik nog niet gewisseld, maar de pomp draait goed. als ik de slang loshaal spuit ie deruit.
SW.. waar wil je een foto van hebben..?
Waar wil je een foto van hebben SW.
ze spuiten ook alle 4 in en vonken ook alle 4.. als hij loopt (eventjes dan) dan loopt ie ook gewoon goed.
3 juni 2009 om 19:19 #17481105heb je de ecu ook al omgewisseld?? en het brandstofrelais doorverbonden met contstante + ?
4 juni 2009 om 05:47 #17481106relais is verbonden.. ecu nog niet, jack (nova 1.2) komt vrijdag met zijn seh ecu en boom en nog wat aanbouwdelen langs om te proberen.. en hij heeft ook zo een pc programma waar je vanalles op kunt zoeken.
4 juni 2009 om 06:37 #17481107dat een pomp zonder belasting goed draait is ook geen wonder.
Een pomp stort vaak in elkaar als die druk moet opbouwen..Dus als die echt kapot is merk je dat alleen als die echt druk moet leveren en dat kan die dan niet…
4 juni 2009 om 07:02 #17481108Dan zal ik de pomp ook wisselen morgen avond.
6 juni 2009 om 05:35 #17481109Gister met nova 1.2 bezig geweest aan de auto
ecu
gaskleppositiesensor
gasklephuis (aanschroefdeel)
Lmm
stappenmotor
brandstofdrukregelaarallen vervangen door werzame exemplaren…
nog steeds zelfde probleem.
Ik ga dit nog doen deze week:
injectoren
boom loshalen en enkel aansluiten wat noodzakelijk is om hem te laten lopen.Pomp wil ik nog wisselen maar heb ik niet liggen.
Iemand die mij kan zeggen welke draden ik los kan halen, dus dat ie alleen op de noodzakelijke draden loopt.
(ik word er zooooooooo moe van)
7 juni 2009 om 10:24 #17481110Rood / Blauw (+Brandstofpomp)
dikke rode +draad van ecu. (moet rechtstreeks op de accu. maar deze wil ook wel is zwarte omhulsel er om heen hebben is mijn ervaring)
Zwarte: de geschakelde plus (bij de bobine)
en doe het groene draadje uit de boom er ook maar bij aan
T is dat je zover weg woont anders had ik graag ff langs gekomen!
7 juni 2009 om 12:24 #17481111ja het is voor mij ook niet ff om de hoek..
Zal eens kijken of ik ergens een gaatje kan maken voor je.7 juni 2009 om 12:27 #17481112Heej Sw bedankt,
heb gister nog met Folkert gesproken en die zei hetzelfd van de draden ind. dus dat ga ik vanmiddag of morgenavond ff proberen.
groene draadje uit de boom..
k heb 3 groene draadjes.
1 zit in de stekekr naar de bobine toen, naast de zwarte op een stekker
2 zit in de ronde stekker, deze heb ik verbonden met de groene van mijn digidash.
3 komt uit de kabelboom voor.! de ronde stekker, zit een schuifstekkertje op, maar is niet aangesloten.. Ik heb geen groene verder meer.8 juni 2009 om 06:33 #17481113ander vraagje,
hoe is de massa tussen blok en accu?Al eens een dikke startkabel op de motorbklok gehangen en 1 aan de accu – pool..
En controleer ook even de massa draden bij de injectoren…
Niet dat daar een breukje inzit ofzo…8 juni 2009 om 06:34 #17481114snap er zo ook geen drol meer van.. SW16v heb namelijk met deze boom en ecu gereden.. :hmmz
8 juni 2009 om 07:23 #17481115Massa tussen blok en accu is goed, zijn allemaal vernieuwd en heb inderdaad al geprobeerd wat je me nu uitlegd.
Ik zal die massa’s daar ind. even controleren.
Heb voor mezelf besloten als ik er nu niet uitkom, dan haal ik bij Glenn gsi een seh op.. die in zijn D kadett zat.. incl.. de aansluitingen aan zijn Kadett D.
8 juni 2009 om 07:27 #17481116Ik hb ook een andere ecu geprobeerd en hetzelfde hoor, dus dat is hem niet.
Wel een vraagje nog..
in de motorboom stekker heb ik 1 aansluiting bruin/rood die geen aansluiting vind in het 2e deel van de boom.. in het 2e deel van de boom heb ik een zwart/rode (niet de dikke van de startmotor) die geen aansluiting vind in de motorboom.
8 juni 2009 om 07:39 #17481117hmmzzzz ff denken hoor…
ka ik me namelijk zo niet voor de geest halen..ik krijg echt het idee dat of het relais niet bekrachtigd blijft of dat de pomp het niet trekt.
want als je gasgeeft blijft die gewoon uitvallen?8 juni 2009 om 08:16 #17481118klinkt bekend in de oren, had een vriend van mij ook met zijn c20xe
weet je zeker dat er geen 3 liter te veel olie in zit? :jerry want dat was het bij mijn kameraad!
tevens de vacuüm slangen tussen de tank en het koolstoffilter nog goed? daardoor wil hij ook nog wel eens direct uitslaan (had ik zelf paar dagen terug)
ps temp sensor die in het thermostaat huis zit al aan gedacht?
8 juni 2009 om 08:19 #17481119als ik gasgeef valt ie gewoon ook uit.. ook als ik het relais doorverbind, of als ik de pomp aan de 12v hang. jack (nova 1.2) kwam, er ook niet uit, die is al meerdere keren langsgeweest om te testen en onderdelen te wisselen en te porberen maar had het ook nog nooit meegemaakt.
een andere pomp wil ik nog wel proberen.. als ik er 1 kan vinden. en die draadjes uitsluiten.. als het dan niet lukt haal ik dat andere blok op… dan kost het wat meer maar ben ik er wel vanaf.. die c20ne verkoop ik dan wel in onderdelen.
9 juni 2009 om 18:20 #17481120hoort je stappenmotor bij contact aan al te werken..? dus open te gaan.
9 juni 2009 om 18:23 #17481121jep
9 juni 2009 om 19:09 #17481122Dan is dat het probleem niet :jerry had er 3 geprobeerd en toen was het nog… dus had al zo een idee.
alleen de pomp nog de rest heb ik geprobeerd.. maar heb geen pomp in de buurt die ik kan lenen..:(
11 juni 2009 om 19:27 #17481123even vraagje : Hoeveel liter moet er normaal op een 2.0 ne blok dan ????
11 juni 2009 om 20:15 #17481124olie bedoel je…
Nou daar heb je een peilstok voor hé12 juni 2009 om 06:15 #17481125staat toch in je vraagbaak / onderhoudsboekje. uit mijn hoofd weet ik dat ook niet.
Maar ben nog verder gegaan, nog maar een andere bdp, andere benzinedruk regelaar, en alle overige draadjes uitgesloten.. anere bougies en kabels… nog niets, en ik heb er officieel geen zin meer in.
Ga hem demonteren en in onderdelen de deur uit doen. ( het blok dan, niet de D kadett) :D. Heb mijn oog op een ander blokje laten vallen.
12 juni 2009 om 16:19 #17481126maar heb je die pomp nou al vervangen dan?
want dat is het laatste wat je volgens mij nog niet hebt gedaan :hmmz12 juni 2009 om 17:45 #17481127dat klopt, omdat ik nergens een pomp kan vinden. maar hij pompt gewoon benzine, als ik de leiding lostrek en doorverbind blijft het stromen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.