Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne, start, ander probleem.. en getest
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2009 om 16:22 #17481078
Jmmy, die stekker kan je uit elkaar halen en dan draadje voor draadje eruit pakken. Dus dan kan ie evt ook weer zo in elkaar, desnoods zet je kroontsteentjes tussen de pinnetjes die uit de stekker komen, verbind je ze door dmv kroonsteentjes
12 mei 2009 om 18:09 #17481079das een slim idee ja Folkert, als ik me eigen weer wat beter voel.. (ziektewet momenteel :( ) dan zal ik der eens naar kijken, en ook die pomp doorverbinden, en die weerstandsdraad zoeken..
we komen er wel :)
17 mei 2009 om 10:57 #17481080Ben der mee bezig geweest zojuist.
Heb de weerstandsdraad uit de D kadett losgehaald, en een nieuwe geschakelde + getrokken, vanaf contact waar ook mijn radio gesch. + vandaan komt. (lijkt me dus een goede.) Heb hier de gesch + van de kabelboom op aangesloten, en geprobeerd, nou startte meteen, maar viel ook weer uit.. toen de spanning op de pomp gemeten.. deze was 12.xx ook tijdens starten, ook tijdens het lopen maar toen hij stilviel, liep de spanning terug naar 0 maar hoorde ik de pomp nog wel ff lopen…
Brtandstofpomp is aangesloten dmv een massa op chassis en de blauw/rode draad vanuit relais doorverbonden naar de pomp.
17 mei 2009 om 11:25 #17481081zet maar eens rechtstreeks 12v op e pomp even een draad naar de accu
17 mei 2009 om 11:27 #17481082Ga ik eens proberen… Maar dat is maar een tijdelijke oplossing natuurlijk….
Als ik dit permanent wil doen moet ik er een schakelaar tussen zetten natuurlijk.
17 mei 2009 om 11:37 #17481083Heb de originele + losgehaald, een draad vanuit de accu erop gezet.. start gelijk maar valt na een paar sec. weer uit.. spanning niet gemeten want was alleen.
17 mei 2009 om 13:27 #17481084bdp sensor is goed?? en juist aangesloten?? Niet per ongeluk met stekker van een andere sensor omgewisseld?? Echt jammer dat je zo ver weg woont Jim, anders kwam ik ff helpen!!
17 mei 2009 om 17:05 #17481085BDP is nieuw, maar zal hem eens wisselen met die oude, had uit vorozorg een nieuwe gekocht.. de stekkers zal ik ook nog eens nalopen.
is gewoon vreemd, dat ie start en dan uitvalt.. met starten klinkt ie gewoon goed, ook met gasgeven dat gaat ook gewoon, alleen dan valt ie uit net offie geen stroom meer krijgt.. zit er standaard niet siets van een startblokkering op oid..?
17 mei 2009 om 17:05 #17481086BDP is nieuw, maar zal hem eens wisselen met die oude, had uit vorozorg een nieuwe gekocht.. de stekkers zal ik ook nog eens nalopen.
is gewoon vreemd, dat ie start en dan uitvalt.. met starten klinkt ie gewoon goed, ook met gasgeven dat gaat ook gewoon, alleen dan valt ie uit net offie geen stroom meer krijgt.. zit er standaard niet siets van een startblokkering op oid..?
17 mei 2009 om 17:27 #17481087zit je lfr niet gewoon vast?
en je lmm hoe is die..Trek die beide er eens af.. Schiet de ecu wel in noodloop maar boeit niet..
17 mei 2009 om 17:57 #17481088Heej Marcel,
Ik heb ze eerst 1 voor 1 eraf gehad, start super goed, met de lfr eraf in hogere toeren.. daarna met beiden eraf, maar gewoon stilvallen.
Nu heb ik wel iets gezien, waar geen stekker opzit, en waar eerst wel een stekker opzat bij die oude kabelboom.. Zit aan de kop met een groen dun slangetje, net onder de injector rail.. kan een 2 polige stekker op.
De enigste stekker die fout zou kunenn zitten is die op de gasklep positiesensor, deze ook op de bdp passen, maar dan is die voor de gaskleppositiesensor veel t ekort, dus dat lijkt me niet
@ Marcel, zou het ook mogelijk zijn dat ie dit doet als ik de temp sensor verkeer gesoldeerd heb.. de stekker die ik heb gekregen van je, heb ik aan de boom gesoldeerd, zou deze andersom moeten is dit een mogelijkheid..? proberen kan geen kwaad natuurlijk.
17 mei 2009 om 18:04 #17481089op de foto is net boven kleppendeksel met een rode stekkerclip.. deze is bij mij dus niet aangesloten, zit geen stekker in de boom..
sorry als de foto groot uitvalt, is een internet foto
17 mei 2009 om 18:28 #17481090klopt die heeft een SEH boom niet altijd.
is voor actiefcoolstoffilter dat klepje.
17 mei 2009 om 20:15 #17481091ik denk dat ik 30-5 nog wel in de buurt ben..
zit ik den haag.
als die het dan nog niet doet probeer ik ff langs te wippen.toch eens kijken wat er aan de hand is..
king:
18 mei 2009 om 06:11 #17481092Ik weet verder niet goed meer wat ik moet proberen nu…
zal deze week nog wat proberen te zoeken, nader relais heb ik ook al geprobeerd… ook relais doorverbonden is geprobeerd..
18 mei 2009 om 18:17 #17481093hoe heb je hem door verbonden??
19 mei 2009 om 06:36 #17481094rode met rood/blauw met rood/blauw
19 mei 2009 om 18:07 #17481095heb de bdp vervangen, door 2 verschillende waarvn 1 van mijn oude 20seh komt (nu van nova 1.2) maar zelfde idee.. temp sensor losgehaald, zelfde probleenm, gaskleppositiesensor losgehaald.. en weer teruggezet… stekkers schoongemaakt.. zelfde probleem :(
heb de spanning gemeten op de bobine draad… is vanaf contat aan, tot stilvallen 12,xx bij, contact terug uit zetten bleef er wel 7,xx volt op staan, oid dat gaf de meter aan.. ook met de sleutel eruit. Maar als ik de draad van de meter loshaal en terugzet geeft ie weer netjes 0.00 aan.
Volgens mij heb ik nu wel alles geprobeerd.. :(
20 mei 2009 om 09:46 #17481096heb je die autodata-dinges ook al bekeken?
kun je niet op een manier dat motorstoringslampje toch aansluiten? Eventueel een gewoon lampje ertussen. Misschien heeft de computer wel een fout opgeslagen en dan kun je die in ieder geval uitlezen. Weet alleen niet welk draadje moet hebben (bruin/wit?)
20 mei 2009 om 09:55 #17481097die autodata dinges heb ik bekeken en ga ik vaanvond mee verder.. welk draad je ik moet hebben weet ik wel, kan ik hier dan gewoon een lampje op zetten..? kan hem evt ook wel aansluiten, maar dan moet dat hele dash weer uit elkaar.
20 mei 2009 om 10:12 #17481098Moet kunnen zonder bij het dashboard te komen. Moet alleen nog even kijken hoe. Maar ik neem aan dat je in de toekomst dat lampje toch wel wilt aansluiten?
PS Kun je uberhaupt die SEH computer uitlezen trouwens?
20 mei 2009 om 10:45 #17481099Waarom niet, in mijn oude corsa had ik ook een lampie aangesloten… Maar ik weet nog niet of ik dat lampje aan ga sluiten. heb wel een uitlees stekker op de boom zitten volgens mij..
1 juni 2009 om 15:39 #17481100heb een andere stappenmotor, temp sensor en bobine geporbeerd, allen van lopende auto’s afgekomen, maar nog steeds.. lopen.. en dan stilvallen na enkele seconden..
kan dit benzinedruk regelaar zijn die kapot is…
van de week kan ik nog een seh ecu proberen. als het dan nog niet werkt zoek ik wel een ander blok, word er niet goed van ..
1 juni 2009 om 15:42 #17481101ander blok zoeken maakt niet uit! blok draait er niet minder om.
gaat hem ergens in een sensor zitten!
weet je al zeker dat je geen weerstandsdraad heb zitten naar bobine? kan je daar niet ff een geschakelde draad overheen leggen?1 juni 2009 om 17:31 #17481102idd wat sw16v zegt..
Er moet ergens iets zijn wat gek doet, waardoor de ecu in storing schiet en uitslaat. Heb je je gaskleppositie sensor als eens gewisseld. Die kan ook gekke dingen veroorzaken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.