Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne, start, ander probleem.. en getest
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2009 om 14:31 #17209750
Goedemiddag,
eindelijk heb ik na veel hulp van Nova 1.2, Marcel, Folkert en GlennGSi mijn blok aan de praat gekregen na een verse accu en wat dorostarten kwam er leven in :) blij blij blij, roken natuurlijk van het stilstaan, maar liep redelijk lekker.. tot ie uitviel…. opnieuw starten, geen probleem.. tot ie weer uitviel… nog een keer of 6 geprobeerd en iedere keer slaat ie sneller aan en gaat ie beter lopen, maar hij blijft na een sec. of 10 uitvallen.
situatie.. een c20ne met SEH boom een ecu (van marcel), alle bougies vonken, maar zijn na diot proberen starten wel donker van kleur (waren nieuw) er zit nog geen uitlaat op dus een herrie van jewelste. wel een spruitstuk.
Kan iemand mij vertellen waar ik moet kijken voor dat uitvallen na een sec of 10.. hij loopt eerst netjes en dan valt ie terug en valt ie uit..
bvd :) want hij is verder bijna klaar voor de keuring, kan ik er in rijden.
8 mei 2009 om 14:35 #17481054weerstandsdraad er nog tussen bij bobine?
of anders ff meten of je brandstofpomp wel spanning houd NA het starten
ps. die kabelboom/ecu heb ik ook een tijdje te leen gehad van marcel. en was altijd goed. denk dat je probleem ergens anders moet zoeken dan daar in!:thumbup:thumbup
8 mei 2009 om 14:38 #17481055zet ik op de lijst om te checken.. Heb morgen pas weer tijd, dus probeer nu zoveel mogelijk info te verzamelen.
hoe herken ik de weerstandsdraad, hij start dus wel, loopt dan heel ffkes en dan valt ie uit… dan kan ik hem zo weer starten en dan hetzelfde….
8 mei 2009 om 14:41 #17481056Ja marcel had me al gezegd dat de boom en ecu goed waren.. dus daar twijfel ik niet aan.
8 mei 2009 om 17:24 #17481057Zo even een vraag . Heb hier ook een opel 2.0 8 van (corsaboy) in de auto gehangen , nu lees ik ”zit de weerstands draad er nog tussen bij de bobine” iemand enige uitleg graag met een foto om welke draad het gaat !
Heb hier alle overbodige draden weggehaalt heb vanaf de motorboom nog 1 zwarte + kabel over en de kabel met de stekker wie na de bobine loopt. heb je nog meer draden nodgi om het blok goed te laten lopen of ?
Hier loopt het blok ca 2-3 minuten goed en dan stottert die en dan is die verzopen na half uur doet die weer 3 minuten goed en dan is het weer gedaan zodoende bovenstaande vraag over die weerstands draad.
Het betreft hier een crossauto ;)
Mvg maikel
8 mei 2009 om 19:18 #17481058Gewoon een NE motor-kabelboom erin hangen.
8 mei 2009 om 19:31 #17481059origineel gepost door bbg_gendt
Gewoon een NE motor-kabelboom erin hangen.als je Jimmy depressief wil hebben dan moet je zulke dingen zeggen :P Is al derde kabelboom die er nu inhangt, haha
Maar is toch al veelvuldig bewezen dat een ne met seh kabelboom werkt.
@sw: kom op met die uitleg, want ik ben wel benieuwd!8 mei 2009 om 21:08 #17481060Originally posted by bbg_gendt
Gewoon een NE motor-kabelboom erin hangen.ga jij ff fietsen bart..
Als die boom niet op die motor had gepast had ik hem niet verkocht… en idd SW heeft een tijdje die boom te leen gehad.. nu die erover begint schiet het me weer te binnen hahahah…10 seconden draaien en dan uitvallen.
das ff een goeie..
Plaats eerst die uitlaat er ff aan.ik sluit de 8v motoren ook zo kaal mogelijk aan.
alleen het noodzakelijke.
blijft motorstoringslampje branden???Volgens mij moet ik maar eens bij een aantal personen langs om ff te helpen storing zoeken..
Hou er niet van als ik delen verkoop en men daarna nog problemen heeft…
Ik leg altijd rechtstreeks een geschakelde + aan de bobine..
10 sec lopen en dan uitslaan is wel vreemd..
Zal er eens over denken..Binnenkort anders zoals gezegd maar eens die kant op komen..
ik zal voor jou ook ff iets plannen
kom ik wel een keer aanwaaien
is ja maar 10 minuten rijden :vertag9 mei 2009 om 07:20 #17481061Geen motorstoringslampje, maar die is dan ook niet aangesloten in mijn d kadett…
ik zal die uitlaat er aanhangen en zoals sw zegt even kijken of er geen weerstandsdraad tussen hangt…
en of het 10 sec is weet ik miet precies, maar hij slaat vlot aan, loopt eventjes en valt dan weg.. opnieuw starten en weer hetzelfde..
9 mei 2009 om 08:28 #17481062Ik heb wel eens zo’n geintje gehad met mijn BMW waar ik destijds in reed (525i) bleek dat dat kreng vacuum trok op de benzinedop :swear
Misschien dat je het eens kan proberen om hem te starten zonder benzinedop…
Succes in ieder geval,
Groeten Jeff
9 mei 2009 om 08:48 #17481063AnoniemLid sinds:
1 January 1970is bijna 100% cker die weerstandsdraad naar je bobine
die heeft eerst nul weerstand
dus bij starten krijg je altijd de 12v
echter na een aantal seconden zakt die in naar zo,n 9 v
das voor een gewone ontsteking met contact punten genoegechter voor een elecktronische ontsteking te weinig:o:o
dus even een gewone plus naar je bobine leggen en klaar
weerstandsdraad ziet er net zo uit als n gewone zwarte draad dus herekenen kun je hem nergens aan
maar vervang die plus draad naar de bobine maar ff voor een gewone draad;);)
9 mei 2009 om 11:14 #17481064marcel wacht nog ff tot volgende week af heb nieuwe bougiekabels en ontsteking bestelt denk dat die meest rot zijn dat is het enige wat nog ”orgineel” is van het oude beestje … ma na 280.000 km word het wel tijd voor vervanging haha
en anders jah … overal zit 12-13 v spanning op en heb 4 massa punten vanaf het blok dus electrice zit het wel goed hier !
Zoals ik hier bovenstaande lees moet je vanaf de bobine ook een (geschakelde) + hebben ?
Kan me niet echt herrineren dat ik daar een kabel wild heb afgetrokken ma zal zo de multimeter dr eens aanhangen.9 mei 2009 om 11:27 #17481065AnoniemLid sinds:
1 January 1970meet de spanning naar je bobine maar eens
op het moment dat die afslaat;)
9 mei 2009 om 11:36 #17481066ik ga die draad is loshalen en kijken wat ie doet… bedankt.. ga zo de garage in.. ik laat het weten.
9 mei 2009 om 11:52 #17481067AnoniemLid sinds:
1 January 1970hang er anders ff n tijdelijke draad tussen
zie je meteen of dat het is;)9 mei 2009 om 13:17 #17481068louwe ,hier net ff gemeten ma vanaf moment dat die loopt tot dat die uitvalt gewoon 12,7-13,1 volt op de bobine lijkt me dus uit te sluiten dat het spanningsprobleem daar zit.
Heb net ff het koelwater bekeken daar zit een wazige witte drap door heen ? iemand enig idee wat dit kan zijn ?
Auto heeft week stil gestaan toen ik nog nie gestart had was het gewoon helder en heb de motor al tig keer doorgespoelt .naja probieren geht uber studieren :P
9 mei 2009 om 14:44 #17481069heb de bobine waar =15 staat aan de accu gehangen, gestart en valt gewoon weer uit… misscien de geschaklde plus uit de boom en de geschakelde plus van de auto, dit is wel een weerstands draad, die uit de d kadett dan
9 mei 2009 om 16:43 #17481070heb je spanning op de brandstofpomp ook gemeten? gewoon multi meter er aan hangen, snel naar achter lopen en kijken wat die aangeeft :P
kan zijn dat er iets mis is met je brandstofpomp relais. dat hij pomp bekrachtigd VOOR het starten dat je ff genoeg druk in de rails hebt en er 10sec op kan lopen.
over de weerstandsdraad is nu wel uitleg geweest hehehe
9 mei 2009 om 17:18 #17481071Wat sw16v zeg zou ik als eerste checken.
Kijken of je spanning op de brandstofpomp blijft houden.:thumbup9 mei 2009 om 21:10 #17481072hebben wij gehad met het c kadett 20seh project.. maar ik weet niet meer wat t toen was…
zat in de bedrading, de aansluitingen van de autoboom aan de motorboom. maar welke draden wij nou fout hadden durf ik niet te zeggen.
autoboom aan de dynamo gezet?
10 mei 2009 om 10:14 #17481073yep autoboom hangt aan de dynamo,
spanning ga ik checken op de brandstofpomp, maar als ie stilvalt hoor ik de pomp nog heel ff nalopen
10 mei 2009 om 19:33 #17481074het zat bij mij in de ronde stekker tweede deel kabelboom maar dacht dat deze goed was ronde stekker doorverbinden was het bij mij klaar
11 mei 2009 om 09:43 #17481075ronde stekker doorverbinden… hoe bedoel je.? waaraan, welke draad..
11 mei 2009 om 18:07 #17481076ronde stekker er tussen weghalen had daar zelf vaak storing in zodoende had ik er ook 1 op voorraad maar ik verbind nu gewoon de draden door dmv krimpkousen en heb geen last meer
12 mei 2009 om 08:22 #17481077daar kan ik ook naar kijken, maar is wat drastischer… is niet meer terug te zetten natuurlijk..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.