c20ne project update 15-04-2011

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling c20ne project update 15-04-2011

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Fearless
    Deelnemer

Mooi blokje zo…

alleen je kleppendeksel gaat straks niet meer kloppen.
      Injection staat er op he.

Ik had toen op mijn 8 v een met alleen ohc er op.. :afro

is een std c18nz kleppendeksel.

fase

@fearless ja idd had er nie eens aan gedacht joh kentem wellens onder de freesbank legge
        dat is t ook weg:D

krijg vrijdag me spulle en dan ken ik de kop dichtbouwen en heb ook al een verdeler gevonden
        en heb wss ook een setje webers dat hoor ik ook vd week,

wat voor type brandstofpomp heb je? keek op die site van quinton hazel maar staan 2 types op
        welke moet ik dan hebben??

Fearless
        Deelnemer

QFP171E

Dat is het nummer

is een pompje waarvan je de leidingnippels kan verdraaien.
          Ongeveer ter hoogte van de tank hangen wordt aangeraden.
          Bij mij dus aan het schutbord zodat ik hem kan horen tikken als ie droog staat.

Plus en min er op en hij pompt

Piele
          Deelnemer

1800GTE ontsteking en een mooi facet silvertop of redtop pompje.
            Daar heb ik het iig mee gedaan op mn c20xe!
            Bij Biesheuvel hebben ze een hoop carb spul te koop, ook de pompen ;)

Beest projectje!

fase

na een lange tijd weer een update,

de motor is inmiddels helemaal opgebouwd en ligt nu in een B corsa zou eerst in me oude A gaan maar die was te rot
              ik heb een B c14nz aageschaft en die eerst roestvrij gemaakt, stond er van te kijken hoe rot die dingen al kunnen zijn…

de motor zou voorzien worden van een setje webers maar dit zijn dellortos geworden, dit ivm de fijne afstelling waar deze
              om bekend staan.
              deze zijn helemaal uit elkaar gegooid en ulrtasoon gereinigd en voorzien van nieuwe orginele revisieset van dellorto, zo is de
              vlooternaald een modi. deze heeft een vitonpunt ipv koperen punt.

als ontsteking heb ik de complete ontsteking (nieuw) van een 1.8S met de orginele kabelboom, dus volledig plug & play.
              alleen het toerenteller signaal werkt niet naar behoren bij acceleren doet ie t goed bij gas los gaat ie zn eigen ding doen,
              moet nog uitgezocht worden, tips zijn altijd welkom :jerry .
              de corsa heeft een mooi schroefsetje gekregen en remmerij van een gsi, (hoop dat genoeg is anders heb ik nog 2.0 set)
              de corsa heeft gewoon een injectiepomp met een regelaar die terugregelt tussen 0.30 en 0.40 bar met een retour ideale oplossing!!!
              verder een open pijp van 63 met een simons einddemper, er moet alleen nog een ander spruitstuk op, maar ben druk op zoek!

hier het resultaat:

calike

mooi project, ga binnenkort ook een 8 klepper reviseren en dit kan zeker helpen :thumbup
                Waar heb je die SEH zuigers vandaan trouwens ?

fase

@calike wrote:

mooi project, ga binnenkort ook een 8 klepper reviseren en dit kan zeker helpen :thumbup
                  Waar heb je die SEH zuigers vandaan trouwens ?

die heb ik besteld hier in de buurt bij een revisiebedrijf koste geloof ik 475 incl drijfstange monteren.

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.