Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2010 om 16:08 #17228967
Goede dag,
Ik heb een Probleem met mijn c20ne
50% van de tijd wilt hij niet starten.
en hij loopt z,n 1800 toeren stationair (soms wel soms niet)
als hij dit wel doet en je drukt de slang van de stappen moter dicht. dan blijft hij lopen (wel met minder toeren)
duid dit op false lucht?
en de vonk is geel ipv blauw. (dus een zwakke vonk)
nou vraag ik me af waardoor dit allemaal kan komen.
we hebben al geprobeerd zonder rezultaat.
andere lhm
andere bobine
andere kabels
andere bobine kabel
andere gasklep positie senor. doorgemeten voor dat we hem monteerden.
nieuwe temp sensor (computer)
extra massa trekken met start kabel
nieuwe boegies 4000 km.en ik ben echt het spoor bijster
het brandstof relais tikt wel, ook draait de brandstofpomp rond bij het starten.
maar de vonk heeft ook te maken met de bdp sensor (dus die kan ik nog proberen.
maar dit verklaart het hoog toerental stationair lopen nog niet (denk ik)
kan iemand me in de juiste weg wijzen?
met smart wacht ik op reacties, mvg Sebastiaan
27 november 2010 om 12:09 #17765463heb het zelfde probleem gehad was bij mij een verkeerde gaskleppositiemeter,moet wel zeggen dat er ook wat nieuwe slangen opgekomen zijn
27 november 2010 om 12:43 #17765464raar want die heb ik gister al vervangen voor eentje die van te voren was doorgemeten.
27 november 2010 om 14:47 #17765465je hebt verschillende soorten van de gaskleppossensor he….. zijn er 3 geloof ik.
en heb je al een andere lmm getest/stappenmotor
27 november 2010 om 15:12 #17765466Hey man,
Ik heb de nummers op de gasklep sensoren gecontroleerd en waren hetzelfde.
ik heb 5 stappen motoren getest waarvan 1 stuk 2 gereinigd en 2 van goed lopende motoren af kwamen.
en bij allemaal 1700 a 1800 toeren stationair :hmmz
28 november 2010 om 02:08 #17765467We moeten er volgens mij een keer een ander gasklephuis opzetten.
( kromme gasklep )
30 november 2010 om 18:17 #17765468heb er nog wel zo’n gasklep geval liggen in emmeloord, kun je wel proberen
30 november 2010 om 19:08 #17765469ik heb er als het goed is ook nog 1tje liggen
het grootste probleem is een zwakke vonk :S
30 november 2010 om 19:30 #17765470BDP
ECU
Bobine
Bougie en bobine kabels
Rotor
Verdelerkap
Bougies vervangen
Draadboom
Massa
Dit zijn de dingen waar ik aan denk.
29 januari 2011 om 10:20 #17765471bij mij heb ik ook de slangen en de verdelerkap en de rotor vervangen en het probleem was weg ??:thumbup ow ja en heb er injectoren reiniger in gedaan,mss vuiltje in die prullen.
ik zou eerst de goedkope dingen proberen gr p :agent1 maart 2011 om 20:55 #17765472ik ben er nog steeds niet uit, en het word erger :(
met koude start start hij moeilijk en met warme moter gewoon helemaal niet, of ik moet net een stuk van 200 km hebben gereden dan vaak weer wel :S
laats een paar dingen opnieuw na gekeken.
weer andere boegies,
weer andere kabels
weer andere originele bobine,
een bdp sensor van een lopende motor.
andere frisse brandstofpomp
ander brandstof druk potje
andere brandstof relaisheb de ecu er een paar keer opnieuwe ingedrukt (ik d8 miss slecht contact maar nee)
ik zat nog te denken aan een lamdasonde, maar die doet bij het starten toch niks?
ook zijn de boegies pik zwart als ik ze er uit trek,
maar als hij niet start en ik haal ze er uit zijn ze niet nat, dus niet verzopen.
iemand suggesties?
1 maart 2011 om 21:27 #17765473ook heb ik het gevoel dat ik vermogen mis, (vooral koppel)
ook heb ik het idee dat hij beter loopt als hij goed warm is (olie op bedrijfs temperatuur)
echt niemand, i,m all out..
1 maart 2011 om 21:30 #17765474[rquote=1808590&tid=137715&author=chris b]heb het zelfde probleem gehad was bij mij een verkeerde gaskleppositiemeter,moet wel zeggen dat er ook wat nieuwe slangen opgekomen zijn[/rquote]
wat voor nieuwe slangen?
1 maart 2011 om 21:31 #17765475na het afstellen van de gasklep is het stationaire probleem zo goed als helemaal weg, soms nog ff hoog maar dan zakt hij vrij direct weer.
3 maart 2011 om 08:21 #17765476heb je de brandstofdruk al eens gemeten sebas??
3 maart 2011 om 10:48 #17765477nou eerst zat me instelbare druk meter er op, met metertje
en toen dus wel. en was het prima, heb ook de brandstofpomp 2 be sure vervangen en heb er ook al 2 originele brandstof druk potjes op gehad 4 bobines enz. :S
en ik heb overal nieuwe 8 mm kuntstof leidingen lopen dus dat mag ook niet het probleem zijn.
echt waar i,m all out… zou haast gaan denken aan kabelboom/ computer.
3 maart 2011 om 10:55 #17765478welke ecu heb je,heb er nog 3 liggen,misschien 1 die je ff ken proberen
3 maart 2011 om 11:08 #17765479Mijn Ecu ligt ook los.. als je eens wil testen en er niks dichterbij is.. dronten – weesp is niet zoo ver..
Ik moet hem wel houden voor mijn blok, mocht het werken ;)5 maart 2011 om 09:16 #17765480uhm mijn cabrio heeft een ecu met 2 rijen,
ik kom niet zo heel vaak met de cabrio in dronten. maar ik zal er aan denken.
nadeel is wel
als ik hem uitzet als hij gereden heeft moet hij 1.5 a 2 uur wachten, en met een beetje geluk start hij dan weer.of aanslepen dat wilt wel. :S
maar ik begin bijna ook te denken aan ecu of kabelboom :s
14 maart 2011 om 09:41 #17765481[rquote=1882397&tid=137715&author=opelvectra]welke ecu heb je,heb er nog 3 liggen,misschien 1 die je ff ken proberen[/rquote]
heb je toevallig een ecu met 2 rijen liggen?
ik heb gister de temp sensor nogmaals vervangen, geen resultaat ook heb ik de massa met start kabels verbeterd, weer geen resultaat,
en ik heb de timing gecheckt maar die stond ook goed :(
14 maart 2011 om 18:42 #17765482een andere (goede) ecu er op gehad,
maar nee nogsteeds het probleem niet weg. :(
14 maart 2011 om 22:36 #17765483Ik zeg, andere draadboom proberen ;)
Gewoon los erboven leggen om te testen, scheelt veel tijd.
Ik bedenk me net….. vervang de injectoren eens :P
14 maart 2011 om 23:10 #17765484heb jij nog een fris setje liggen?
15 maart 2011 om 16:21 #17765485http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=120213
ik vermoed hetzelfde probleem
15 maart 2011 om 16:24 #17765486[rquote=1891576&tid=137715&author=sebastiaankadettcabriogsi]heb jij nog een fris setje liggen?[/rquote]
ja, dat weet je toch :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.