c20ne past niet in corsa

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne past niet in corsa

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    jds

Ben bezig met een motorombouw, van c1.4cz naar c20ne ( van 1.4 8v naar 2.0 8v dus )

Het oude blok is er uit maar nu lopen we tegen het probleem dat we de 2.0 er niet goed inkrijgen.
      Het blok komt met de dynamopoelie tegen het binnenscherm aan :(
      Als het ware dus niet helemaal lekker gedraaid. Ok staat er te veel spanning op de voorste motorsteun, die word er bijna uitgetrokken. ( die zouden speciaal gemaakt voor een 2.0 ombouw en zijn gekocht via ebay. )
      De achterste baksteun hebben we nog niet gemonteerd. We hebben het vliegwiel en de koppeling aangepast om de originele bak te behouden.
      Iemand enig idee wat er niet klopt ?

Haasje17
      Moderator

Dat komt omdat je je orginele bak hebt behouden en deze volgensmij smaller is als de orignele F16 Bak waardoor dat je motor te ver naar de bakzeide word getrokken of scheef word getroken en de steun niet past. Dynamo is volgensmij altijd en moet je gewoon beetje uitkoppen daar.

Fearless
        Deelnemer

Baksteun idd.

Was bij mijn corsa ook gelijk een probleem waar ik tegen aan liep met de 8v er in. Je hebt er namelijk 2 types in. Ff een rondje op de sloop doen en je ziet het verschil wel.

Tevens moet je de boel ombouwen naar v-snaar ipv multiriem zoals je nu hebt.
          En een deuk in de balk thv de dynamo poelie.

het rubber onder de linker balk (bestuurderskant) kan je nog wat heen en weer schuiven/stellen. Mischien dat je daar ook nog me spelen kan.

Jurgen
          Deelnemer

Yep, andere dynamopoelie met v snaar erop en de chassisbalk ter plekke van de dynamo flink naar binnen houwen. Baksteun linksvoor moet je de bout losdraaien die horizontaal loopt van voor naar achter. Deze steun helemaal naar de buitenkant drukken, die kan wat naar links en rechts toe. Zoals ik het uiteindlijk gedaan heb, eerst linksvoor de steun vast, dan rechtsvoor en als laatste de achterste vast maken. Wat bij mij ook een probleem was, was de hoogte van mijn steun rechtsvoor. Ik had dus de koker van 40×40 tussen de kadett steun gemaakt, maar deze moest dus 40×60 zijn, voordat de motor waterpas hing.

Weliswaar een Corsa A, maar principe is hetzelfde

Fearless
            Deelnemer

Ik zie nu pas dat dit een corsa b is….

dan hoeft die deuk in de balk niet.
              En volgens mij past alles ook met multiriem dan gewoon.

Zoiezo is het dan je baksteun wat niet goed is.

@ jurgen, ik had het zelfde in mijn a corsa…60×40 er tussen en het was perfect.

jds

het is idd een corsa b uit 1994 5 deurs

ik snap het even niet, is de baksteun die op foto 6 staat niet goed ? Daar moet een andere voor komen ?

of moet de motorsteun aan de distri kant aangepast worden? Op corsa-nova staat namelijk dit : De motorsteun van M-Tech is niet compatibel met deze ombouw.
                Je moet 3 gaten opnieuw geboren.
                Het blok komt namelijk 12 mm meer naar rechts doordat de orginele versnellingsbak wordt gebruikt.

dus daaruit begrijp ik dat de steun die aan de distri kant zit ( dat vleugeltje ) daar de gaten van aangepast moeten worden

Haasje17
                Moderator

Ook deze steunen zijn niet geschikt voor ombouw met behoud van de orginele bak, dat is tevens de reden dat de steun zo scheef getrokken word. En ook bij een b meot je de balk naar mijn weten klein beetje inkloppen, maar vermoedelijk word het blok nu scheef getrokken doordat de steunen niet geschikt zijn.

jds

heb net even het topic van fearless doorgespit ( waar ik trouwens mijn oude digidash tegenkwam :D )

zoals ik het nu zie heb ik dezelfde baksteun als dat jij op de sloop hebt opgehaald viewtopic.php?f=27&t=71933&start=375

Dat zou dus betekenen dat ik alleen de motorsteun aan de distrikant moet aanpassen door daar spacers tussen te maken ?

jds

nou, vandaag maar verder mee gegaan.
                      En met best wat succes :D
                      de motor zit er eigenlijk helemaal recht in. Heb aan de distrikant er nu een aantal ringen tussengemaakt ( tijdelijk ) en de achterste baksteun ook vastgemaakt.
                      enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat de motorsteun waar de ringen aanzitten iets scheef voor het rubber staat :wtf

En we kwamen er vandaag ook achter dat we de dynamo niet kunnen stellen omdat er geen stelmechanisme aan zit :shock: Nu denk ik dat er bij de vorige eigenaar van dit blok er airco / of stuurbekrachtiging heeft gezeten. Vandaar ook de multiriem en geen v-snaar. Dus even over nadenken wat makkelijker is: of de boel indeuken bij het voorscherm, of 2 andere poellies aan de krukas/dynamo.
                      Met een beetje geluk kan ik dan het stelmechanisme van de oude 1.4 gebruiken.

corsaboy
                      Deelnemer

je hoeft geen deuk te slaan,ook niet met multiriem.

Ik rij al jaren met multiriem en superchargers zonder deuken ergens in te slaan.

Zoals je zelf ook gelezen hebt op corsa-novatuning heb je idd 12mm verschil door het behoudt van de orginele bak..
                        Dynamo wordt ook bij de 8v motoren nornaam gesproken opgespannen door de bovenste bout los te draaien en de dynamo naar achter te douwen..
                        Anders ff andere beugel scoren en klaar

Die ringen er meteen uitwerken en een fatsoenlijk stuk materiaal nemen..
                        Want die ringen zijn gewoon eng nu haha

Dan zul je zien dat het rubber iets anders gaat staan.

Rubber kan ook nog best wel wat hebben hoor.
                        Gaat niet zomaar kapot

jds

die ringen gaan er tussenuit ;)
                          alleen heb ik dat van die 12mm pas gisteravond gelezen dus dit is even om het blok er recht in te krijgen.
                          Zal van de week nog eens kijken maar het lijkt of de dynamo net niet past .
                          hoeveel mm speling heb jij tussen je dynamopoelie en je balk ?

magoed, zal de boel aankomende week eens goed bekijken ;)
                          bedankt voor de hulp tot zover :thumb

corsaboy
                          Deelnemer

ik kan deze week wel eens opmeten hoeveel er tussen zit..
                            Toch aardig wat kan er met gemak een nieuwe riem opleggen etc..

Dus minimaal 10mm king:

Jurgen
                            Deelnemer

controleer even of die steun rechtsvoor wel haaks is, lijkt wel of deze een stuk minder als 90 graden is.

freek corsa
                              Deelnemer

@Fearless wrote:

Ik zie nu pas dat dit een corsa b is….

Zoiezo is het dan je baksteun wat niet goed is.

Heb je de steun al vervangen, zoals Fearless je heeft verteld ?

jds

@ jurgen, dat zal ik aankomend weekend even doen.
                                  Vind die steun ook een beetje raar zitten.

@ freek, welke steun bedoelen jullie ?
                                  dit is namelijkl degene van fearles:

en dit is de mijne:

lijken mij hetzelfde toch ?
                                  Maar die steun zat standaard onder deze corsa, en de bak blijft toch op dezelfde plek zitten als hij zat ?
                                  Of bedoel je de steun die onder de auto zit ?
                                  daar hoef ik toch ook niks aan te doen ?

my ride
                                  Deelnemer

jongens ik heb nog een probleem,hebben geprobeerd de auto te starten,maar wil niet aanslaan.(geen vonk) ik heb 12v op de bobine en een goede massa;) bobine word ook erg warm!!! nu denk ik dat hij kapot is,is de bobine ook door te meten?en wat doet die stekker die op de bobine zit,groen en zwart draad dacht ik .ik hoop dat jullie een idee hebben:D

gr jds & my ride

jds

probleem opgelost.
                                      Die nieuwe motorsteun bleek idd geen 90 graden te zijn. Die is aangepast en het blok zit nu goed :D

Fearless
                                      Deelnemer

Dus toch de baksteun ook he…NU heb je het rechte model er op.
                                        Had ik destijds ook.

Mooi dat ie nu lekker hangt. Geknooi is dat soms king:

jds

nee, die baksteun was het probleem niet ;)
                                          die nieuwe motorsteun bleek niet goed te zijn. Die hebben we bijgebogen. En toen bleek de boel wel te passen :D

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.