c20ne opnieuw opbouwen en sneller maken??

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne opnieuw opbouwen en sneller maken??

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244352
    niels69
      Lid sinds:
      7 July 2011

      hallo,

      ik ben bezig met het reviseren van een c20ne.
      Nu wil ik de motor ook direct tunen,
      heb een 296 graden nokkenas gekocht.
      vollgens mij moet ik dan ook sterkere veren hebben?
      waar kan ik deze vandaan halen?
      is het dan ook verstandig om seh zuigers erin te zetten?
      weet iemand nog wat info of heeft iemand plaatjes
      en info over het in elkaar zetten van de motor.

      mvgr niels

      #17961224
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik zou zeggen met dat type is genoeg gedaan hier op het forum.

        Bij die Nokkenas zou ik wel versterkte klepveren en stoters (die plaatjes) nemen, die kan je halen bij http://www.motorenrevisie.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; of http://www.dbilas.de” onclick=”window.open(this.href);return false; / http://www.speedequipment.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; .
        Ook zou ik bij die nokkenas altijd een instelbare brandstofdrukregelaar nemen.

        De zuigers zou ik inderdaad vervangen voor SEH zuigers, dan krijg je een hogere compressie.

        Daarnaast kan je opzoek gaan naar een Irmscher of een Lexmaul inlaatspuitstuk. Ook een komplete goede groep a uitlaatinclusief spaghetti doet wonderen (Simons, Lexmaul).

        Als laatste kan je ook nog je cilinderkop laten bewerken / flowen en eventueel grotere kleppen plaatsen. http://www.boyhuijzermotorsports.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; of http://www.boyhuijzermotorsports.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; of http://www.dbilas.de” onclick=”window.open(this.href);return false;

        En niet vergeten natuurlijk om kwaliteits lagers en bouten te gebruiken (Glyco, ACL, ARP), die kan OMR ook voor je leveren.

        #17961225
        sebastiaankadettcabriogsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2005

          of je laat het compleet standaard en hangt er een turbo aan :thumbup

          #17961226
          niels69
            Lid sinds:
            7 July 2011

            volgens mij heb ik nu al alle informatie bedankt;)
            nee een turbo eraan hangen is niet zo uitdaging
            als een complete motor bouwen
            is mijn mening :thumb

            #17961227
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @sebastiaankadettcabriogsi wrote:

              of je laat het compleet standaard en hangt er een turbo aan :thumbup

              Als je een goede atmo motor bouwt, dan kan je er altijd nog een turbo aanhangen!

              #17961228
              jds
                Lid sinds:
                1 May 2011

                Op corsa-novatuning staat ook een stukje over het opvoeren van een 2.0 8v ;)

                http://www.corsa-novatuning.nl/nl/Tuningc20ne.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                #17961229
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  296 is best aardig al voor straat gebruik.

                  wat wil je bereiken en wat is je budget..
                  Daarmee zou ik je wat makkelijker kunnen informeren..

                  Heb hier anders ook nog wel een leuke motor staan.
                  Veel leuke delen zeg maar ook een 8v…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.