Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne met f13 / f15 bak voor autocross ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2011 om 16:28 #17242361
Hallo,
Heb een corsa 5 deurs gekocht met een 1.4 8v motor erin.
De koppakking van de 1.4 is kapot en ga het blok vervangen voor een c20ne uit een astra.
Nu snap ik hoe ik het hele zooitje moet ombouwen alleen is de vraag of de originele bak en de aandrijfassen dit vol kunnen houden.
Of is het beter om er een f20 bak er onder te bouwen ( wat behoorlijk meer werk is )?
Het is de bedoeling om de auto te gaan gebruiken voor de autocross en hij zal dus behoorlijk belast worden.20 oktober 2011 om 07:43 #17929491ik zou gewoon voor een f16 of f20 gaan
die gaan nooit kapot
wij crossen der ook mee en is nog nooit iets van kapot gegaan
f13 is niet zo sterk van binne steekassen zijn kleinder
zou voor een f16 gaan
f15 heb ik geen ervaring mee het moet wel gaan maar weet niet hoe sterk die zijn20 oktober 2011 om 10:44 #17929492kreeg nou net te horen de de f16 weer niet zo betrouwbaar zou zijn :hmmz
maar heb je ook ervaring met de f13 bak ?
20 oktober 2011 om 11:17 #17929493f13 gaat te snel kapot
20 oktober 2011 om 14:13 #17929494Ze worden echt wel gebruikt op de c20ne in corsas enzo.
Maar voor een cross zou ik toch wel gaan denken aan de f16. Volgens mij gaan die bakken als ze niet al harken nog wel even mee ;)
alleen ff assen lassen ;)20 oktober 2011 om 17:52 #17929495heb zelf een f16 bak en er is al 2 x de nachtcross mee gereden een uur lang en 4 clubwedstrijden
en er markeert nog steeds niks aangr niels
21 oktober 2011 om 14:17 #17929496@mario1612 wrote:
ik zou gewoon voor een f16 of f20 gaan
die gaan nooit kapotDat zou ik niet zeggen, er zijn er genoeg die hun F20 kapot hebben gereden achter een LET motor.
21 oktober 2011 om 15:22 #17929497jah dat kun je ook vergelijken met een f13 achter een 2 liter
hoe meer vermogen hoe eerder het kapot gaat
een standaard motor en een f16 bak is niet kapot te krijgen
ik heb een getunede motor en een f16 bak
en hij werkt super nog nooit 1 probleem mee gehad24 oktober 2011 om 14:20 #17929498ik weet iemand die dragrace’d met een corsa a c20xe met dik 200pk en ook met n f13 rijd
gaat primaikzelf rij een LET met n F18, daar laat ik 310pk/468nm op los, blijft ook heel
f13 aan n NE kan makkelijk je pakt t vliegwiel van een x17dt, drukgroep een c20ne en de koppelingsplaat van een corsa 1,2 1,4 of gsi
24 oktober 2011 om 14:36 #17929499F16, F17 F18 Uit een G of model na 1998 of een F20 Bak zijn allen zeer geschikt.
24 oktober 2011 om 17:48 #17929500nou, heb inmiddels ook contact gehad met corsa-novatuning en die geven aan dat hij bij weggedrag eigenlijk altijd goed gaat.
daar komt bij dat de f13 / f15 bakken goedkoper en lichter zijn.
kortom, we gaan het proberen met de originele bak. Als het fout gaat kunnen we alsnog de bak vervangen voor een andere.
Bedankt voor het meedenken tot zover :thumbup24 oktober 2011 om 18:08 #17929501@Haasje17 wrote:
F16, F17 F18 Uit een G of model na 1998 of een F20 Bak zijn allen zeer geschikt.
een F17iig niet
dat is namelijk ook een ”smallblock” bak, zoals de f13/f15de f16 f18 en f20 zijn bigblock bakken
19 november 2011 om 18:54 #17929502x17dt is toch isuzu diesel? hebben die niet een ander vliegwiel dan opel?
20 november 2011 om 10:19 #17929503ik heb ooit ns n NE in een corsa b icm met een f15 gehad
daar zat een x17d of een x17dt vliegwiel aan
21 november 2011 om 07:34 #17929504Ik heb een x17dtl vliegwiel en koppeling icm een f13 bak. Meende ook dat x17d of x17dt isuzu was.
21 november 2011 om 08:35 #17929505Die van iisuzu past ook niet
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
21 november 2011 om 08:45 #17929506@*Jurgen* wrote:
Ik heb een x17dtl vliegwiel en koppeling icm een f13 bak. Meende ook dat x17d of x17dt isuzu was.
Dtl is ook isuzu. 17da en dtr zijn opel
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
21 november 2011 om 11:08 #17929507Toch wel Opel. Dit is een keer gepost in een ander topic.
@WimV6 wrote:
let wel op, de X15D X15DT X17D X17DT 4EC1 T4EC1 4EE1 TC4EE1 zijn Isuzu diesels, en geheel anders dan de Opel motoren.
op deze motoren in de Astra-F is deze geleverd met de F13:
17D, 17DR, X17DTL, dit zijn wel OPEL diesels
Willem
Dus zolang je een vliegwiel en koppeling hebt van de laatste 3 motortypes, past dat op de c20ne. Ook de f13 bak past, ik rij er nu mee en deze heeft mooi lange overbrengverhoudingen, mooi rustig rijden dus ;)
16 december 2011 om 07:16 #17929508@mario1612 wrote:
ik zou gewoon voor een f16 of f20 gaan
die gaan nooit kapot
wij crossen der ook mee en is nog nooit iets van kapot gegaan
f13 is niet zo sterk van binne steekassen zijn kleinder
zou voor een f16 gaan
f15 heb ik geen ervaring mee het moet wel gaan maar weet niet hoe sterk die zijnLekker late reactie, maar de F15 zit o.a. achter een C16XE en X16XE voor zover ik weet.
Die moet het vermogen van een C20NE wel aan kunnen, scheelt maar een paar PK en 20nm.
CR versie is wel aardig kort trouwens. Geloof dat je met zo’n bak achter een C16XE net krap de 200kmh kan halen voordat de motor in de toerenbegrenzer schiet. Begrenzer van ee C20NE ligt al wat eerder, dus je levert er sowieso topsnelheid mee in, maar krijgt er trekkracht voor terug, wat me ideaal lijkt voor de cross.16 december 2011 om 11:59 #17929509nou, het blok zit er inmiddels al in :D
heb de originele bak gehouden.
De auto hoeft max 120 te kunnen dus dat gaat makkelijk lukken :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.