Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne loopt niet meer raar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 november 2009 om 14:12 #17543402
origineel gepost door geert666
als die loopt moet de benzine zo uit de retour komen anders is het niet goedGeert hij woont in Eindhoven, niet zo ver van jou, ga der ff langs dan
12 november 2009 om 17:05 #17543403ik heb het probleem al gevonden
mijn eigen schuld helaas ik heb het brandstof relais van de 1.6 gebruikt en die van de 2.0 liter er tussen uit gehaald waardoor er geschakelde plus op de injectoren kwam en dus continu open stonde :fy1 ben ik :D
ben nu het orginele brandstof relais weer aan het aansluiten.
maar lukt nog ff niet relais wil niet werken of wordt niet aangestuurd door comp. relais tikt wel als ik de bruin blauwe draden aan massa leg12 november 2009 om 17:07 #17543404:thumbup:thumbup
12 november 2009 om 18:12 #17543405nu moet de computer het brandstof relais nog aan sturen dat doet hij helaas niet.
alleen die rood blauwe draad moet wel continu spanning krijgen anders werken er meerdere dingen niet zoals stappenmotor enz. :wtf
dus het ligt denk ik eerder aan de andere draden van de injectoren dat ze open blijven staan.
de bruin- gelerode draden die liggen nu continu aan massa dat hoort ook niet natuurlijk :thumbdown neem aan dat dat de stuurdraden zijn van de computer ?
miss. comp. kapot of weer andere bedrading die niet goed werkt ?
zo blijven we aan tobben :hmmz :(
12 november 2009 om 19:58 #17543406heb wel een voorbeeld kabelboom ….
Kun je het precies nakeijken.
12 november 2009 om 21:20 #17543407ik heb alle elektrische schema’s en bij autodata staat precies welke pin op de ecu waar voor is dus loop ie een keer na .
en miss. een keer een andere computer eraan hangen .
heb je die van die omega nog sjoerd ? kan ik die ff een keer proberen ?
12 november 2009 om 21:56 #17543408De meest simpele oplossing hiervoor is een ongeknipte nette kabelboom eraan hangen, en klaar is kees.
12 november 2009 om 22:00 #17543409ja hoor ecu is er nog.
mag je zeker keer proberen, kom maar langs.
13 november 2009 om 18:59 #17543410zal helaas wel eind volgende week worden denk ik ga weer ff paar dagen naar milaan werken :thumbup
14 november 2009 om 17:49 #17543411aangezien ik geen gedult heb ben ik naar de sloop geweest en de lmm weer ingeruild op een kabelboom met ecu van een cali c20ne.
die gemonteerd wil de auto nog niet na een hoop meten en doen zijn alle 8 de bougies die ik had kapot :fy1 de orginele ngk’s en de 4 nieuwe bosche super plus van de c20let ook.
daarna begon hij netjes te lopen stationair alleen gas geven lukt bijna niet moet heel langzaam anders slaat hij af.
ben er ook achter dat de brandstofpomp van de 1.6 gaar is hij komt gewoon niet aan de 3.0 bar brandstofdruk .
maar ik heb nog een 16v pomp liggen die gaat er volgende week op.dus al met al een hoop pech :
– kapotte ecu
– kabelboom gaar
– brandstofpomp slecht
– bougies kapot.maar vanmiddag liep hij iig wel ff heel netjes rustig en geen gepruttel :thumbup al kon ik geen gas geven maar dat kan natuurlijk als er geen brandstofdruk is.
14 november 2009 om 18:41 #17543412van wat voor een 1.6 is de pomp dan?
toch niet van een monopoint blokje he….
14 november 2009 om 19:01 #17543413origineel gepost door sjoerdie
van wat voor een 1.6 is de pomp dan?toch niet van een monopoint blokje he….
jawel :D maar heb een 2.0 liter pomp liggen dus komt goed :thumbup
15 november 2009 om 21:24 #17543414uhmmmm SUKKEL:P
dat moet jij toch weten dat dat niet gaat werken……….
die pomp is echt niet kaduuk hoor, maar gewoon gemaakt voor een monopoint
16 november 2009 om 18:17 #17543415zelfde probleem gehad..
ook 1.6 naar 2.0 gebouwd, dacht gaat dat pompje wel trekken.. dus niet..
maar het antwoord staat hierboven al dus :D
18 november 2009 om 12:37 #17543416origineel gepost door sjoerdie
uhmmmm SUKKEL:Pdat moet jij toch weten dat dat niet gaat werken……….
die pomp is echt niet kaduuk hoor, maar gewoon gemaakt voor een monopoint
toen je het zei dacht ik idd oh shit dit was idd een monopoint :thumbdown
:D van de week ff 2.0 pomp erop knutsellen :thumbup
18 november 2009 om 15:45 #17543417:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
klein foutje is zo gemaakt;)
21 november 2009 om 11:09 #17543418en wedden dat die ineens goed loopt haha :)
zelfde gehad met crossauto hier ok ”even” een 1.6 ombouwen naar 2.0 na 3 dagen tochma een 8v pomp dr in gezet en klaar.
Was best wel een lullig iets haha
21 november 2009 om 13:49 #17543419nou ff gesleuteld 2.0 liter pomp zit erop met drukgolf ding en nieuw filter.
de oude pomp zit in de tank dus die eruit gehaald en een slang eraan gehangen.
denk wel dat ik die slang door een ijzeren leiding ga vervangen denk dat de slang zo poreus is als hij in de benzine hangt :D
maar hij doet het iig. :thumbup
nu nog de bekabeling in het dashboard fatsoeneren en 1 lekkage oplossen en distributiekappen monteren en rijden , eindelijk king:
21 november 2009 om 15:30 #17543420je kunt de oude pomp er gewoon in laten hangen en mee laten draaien.
de 2liter pomp buiten erbij hangen.
heb ik ook vaker zo gedaan bij corsa. werkt perfect.
11 december 2009 om 15:21 #17543421hier de filmpjes king:
van de motor
http://www.youtube.com/watch?v=VkVbQE4QCgAde buitenkant en interieur helaas was het niet erg licht buiten :thumbdown
22 januari 2010 om 21:44 #17543422toch maar geen turbo spullen dr op?:cry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.