Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne loopt niet meer raar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2009 om 15:45 #17213638
ik heb mijn c20ne gereviseerd en in mijn kadett 1.6 gebouwd
maar nu wil hij niet lekker lopen
nu zag ik al dat ik de (gele) stekker miste waar 91 en 95 op staat ?
als hij op 91 staat loopt hij redelijk stationair maar wil niet echt in toeren zonder te ploffen en backfiren. rookt dan niet
als hij op 95 staat loopt hij niet stationair maar wel goed in toeren maar pluimt zwarte rook
ook blijft de motor lopen als ik de temp. sensor van de motor los trek ? heb de stekker al vervangen die was een beetje gaar. miss. dat de sensor kapot is ?
maar ben benieuwd of iemand weet wat het nog meer kan zijn. bougies worden ook zwart. maardoen het alle 4
injectoren doen het ook alle 4 iig als ik de stekker eraf haal (per cilinder ) valt de motor terug in toeren
:hmmz :hmmz :hmmz :hmmz
31 oktober 2009 om 18:22 #17543378lmm&lambda, benzinefilter vervangen, injectoren vuil.
31 oktober 2009 om 18:38 #17543379lambda is goed die komt uit mijn 16v
lmm ???
brandtstoffilter moet ik nog vervangen maar de 1.6 heeft goed gelopen dus verwacht niet dat het daar aan ligt.
maar het is raar dat hij wel goed op toeren loopt op octaan 95 maar dan wel rookt .
en als ik de stekker van stationair regeling eraf trek loopt hij stationair ook hoger en dus beter.
van de week ff de injectoren eruit halen en testen. :thumbup
31 oktober 2009 om 18:52 #17543380lmm luchtmassa meter.. /luchtweger, die je open hebt liggen onder de kap.
31 oktober 2009 om 19:07 #17543381origineel gepost door opelkadetje
lmm luchtmassa meter.. /luchtweger, die je open hebt liggen onder de kap.ja dat kapje heb er zelf afgehaald.
zal hem eens wisselen met een andere.
maar krijg je deze kuren als de lmm niet goed is ?
je kan ook dat tandwiel verdraaien zodat de veer iets strakker of losser gaat scheelt dat veel als je die 1 tandje verzet ?
31 oktober 2009 om 19:23 #17543382vandaag ff de injectoren gecheked die doen het goed :thumbup
daarna bougies nagekeken (roet zwart) en toen :wtf geen vonk.
ik oude bougies getest wel vonken :hmmz
bougies erin motor goed lopen ik blij king: todat hij na een halve minuut weer slechter begon te lopen.
bougies er weer uit ,weer roet zwart :thumbdown en dus niet meer vonken.dus het ligt toch wel aan het mengsel dat de motor slechter gaat lopen doordat de bougies dan zwart worden en dan dus niet meer vonken :fy1
1 november 2009 om 11:08 #17543383alle bedrading doorgemeten van lmm,gasklep sensor,temp. sens.,octaan stekker naar ecu alles is iig niet onderbroken :hmmz
van de week eens een ander luchtmassa meter proberen
1 november 2009 om 11:11 #17543384ik had het ook bij 20ne naar c20ne ombouw (C ascona 20ne, naar omega C20ne blok) en kabelboom werkte niet lekker daarop… had ook wat te maken met koolstofdioxidefilter zit tussen je inlaat en kop in, deze had ik niet aangesloten en wat slangen verkeerd vacuum.. na deze goed gedaan te hebben was het een stuk beter.
2 november 2009 om 18:21 #17543385En de watertemp. sensor zelf?:angel
2 november 2009 om 18:24 #17543386nokkenas staat niet goed, of bougiekabels verkeerd, of onsteking verkeerd gemonteerd.
2 november 2009 om 20:12 #17543387Lijkt meer op een brandstofprobleem, hij krijgt veels te veel. Wat is die stekker los? Lijkt wel van de lambda sensor…
Alle slangetjes wel aangesloten, ook op de bd regelaar?
Het zijn alle kleine dingen die je dubbel moet nalopen.
Bougies neem ik aan dat je de juiste hittegraad erin hebt, en kabels/rotor/enz goed is..2 november 2009 om 21:11 #17543388origineel gepost door geert666
nokkenas staat niet goed, of bougiekabels verkeerd, of onsteking verkeerd gemonteerd.distributie staat op tijd en bougie kabels zitten goed en ontsteking kan niet verkeerd :thumbup
2 november 2009 om 21:14 #17543389origineel gepost door bbg_gendt
Lijkt meer op een brandstofprobleem, hij krijgt veels te veel. Wat is die stekker los? Lijkt wel van de lambda sensor…Alle slangetjes wel aangesloten, ook op de bd regelaar?
Het zijn alle kleine dingen die je dubbel moet nalopen.
Bougies neem ik aan dat je de juiste hittegraad erin hebt, en kabels/rotor/enz goed is..het is idd een brandstof probleem hij krijgt veel teveel daarom roet hij zo en daardoor worden de bougies te vies en loopt hij kut.
ontsteking is alles nieuw ik heb ook nieuwe c20let bougies dezelfde als van een 16v volgens mij ,( bosch super plus)
die stekker los is van de octaan stekker lambda zit aangesloten
ik zou vanavond een lmm oppikken maar helaas ben ik pas net afgewerkt :( dus dat wordt volgende week :cry
2 november 2009 om 21:22 #17543390Bougies gewoon bpr5 ngk, wat std is voor een c20ne.
je pomp en filter geloof ik niet zo dat het is, bd regelaar goed? alle slangetjes op je inlaat en van de bd regelaar aangsloten?
10 november 2009 om 13:58 #17543391lmm meter vervangen :thumbdown :argue
bd. regelaar gewisseld :thumbdown :arguewordt er gek van :fy1 heb totaal geen zin meer in die auto zo !
koop nooit meer een blok wat ik niet heb horen lopen :fy1
alle slangen enz. zitten goed aangesloten
ga van de week nog ff een andere temp.sens. erin zetten en als het dat niet is is het misschien de computer zelf wel ?10 november 2009 om 14:30 #17543392Zitten er wel de gode injectoren in??
waar staat de auto??
10 november 2009 om 14:54 #17543393daar dacht ik ook al aan.!
10 november 2009 om 17:39 #17543394origineel gepost door geert666
Zitten er wel de gode injectoren in??
waar staat de auto??
in eindhoven
er zitten iig geen 16v injectoren .
lijken me wel de orginele,want heb nog een setje inj. liggen van een c20ne met dezelfde ond. nummers dus moet goed zijn
10 november 2009 om 21:11 #17543395net weer ff wat gedaan.
de temp. sens gewisseld.
heb brandstofleidingen eraf gehaald en nog een keer gecheked welke de toevoer en retour was. en ze zaten goed :thumbup
de retour leiding was kurkdroog dus heb die los laten liggen en de motor laten draaien maar er komt dus niks retour :hmmz
retour zeide is na de drukregelaar die vacuum aangestuurd zit. en vacuum doet het drukregelaar is gewisseld of ze moeten allebei kapot zijn ?
ik heb alleen wel het koolstof filter niet meer in gebruik.
slang van dat klepje/sens. is afgedopt alleen de slang die langs je chassisbalk naar achterloopt is open en niet afgedopt maar neem aan dat het daar niet aan kan liggen :hmmzheb ook een tigra voorzien van c20ne en toen had ik daar geen problemen mee :hmmz
gr.arno11 november 2009 om 19:57 #17543396:fy1 :argue :fy1 wordt er echt gek van ga er dadelijk nog webers opzetten. :fy1
heb de brandstofdrukregelaar gangbaar gemaakt.
met 2,5 a 3 bar perslucht op de aanvoerzijde laat hij een klein beetje druk door naar retour. als ik dan aan de vacuumkant zuig dan laat hij steeds meer door dus zou goed moeten zijn maar na montage blijft het probleem zich voordoen.
ik wil een universele brandstofdruk regelaar erop gaan zetten met manomter zodat ik de retour evt. zelf kan regelen.
en wil ff testen of de injectoren niet continu open blijven staan dat kan natuurlijk ook nog dat hij daarom verzuipt en te weinig brandstof over heeft om retour te doen. :hmmz
de blauw rode draden van de injectoren hebben toch altijd + spanning en de injectoren worden neem ik aan met de bruine, gelerode draadjes aangestuurd ?
12 november 2009 om 11:24 #17543397als die loopt moet de benzine zo uit de retour komen anders is het niet goed
12 november 2009 om 11:34 #17543398Idd daar zit de fout dan ook.
gewoon andere regelaar er tussen zetten!
of de rails oid is verstopt. want bij c20ne zit die regelaar later pas tussen de retourleiding toch?
komt er wel brandstof uit de rails?
12 november 2009 om 11:44 #17543399Denk ook dat er iets mis is met de injectoren waardoor die teveel brandstof in je cilinders spuit en je mengsel daarom verkeerd is waardoor die gaat zwart roken,ploffen,…
12 november 2009 om 13:16 #17543400origineel gepost door sw16v
Idd daar zit de fout dan ook.gewoon andere regelaar er tussen zetten!
of de rails oid is verstopt. want bij c20ne zit die regelaar later pas tussen de retourleiding toch?
komt er wel brandstof uit de rails?
ja er komt wel brandstof aan 1 kant van de drukregelaar
en de retour leiding is verder helemaal open,dus moet de regelaar wel zijn.
ga ff een universele instelbare aanschaffen met meter dan monteer ik die wel en de orginele er tussenuit :thumbup
12 november 2009 om 13:29 #17543401ik zou eerst de originele er tussen uit halen voordat je iets gaat kopen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.