Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › C20ne Koolstof filter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 november 2009 om 19:19 #17214363
Hoi iedereen,
Op het forum kom ik regelmatig het volgende tegen:
“” Loopt je C20ne een beetje onregelmatig?
zo ja, dan wil er nog wel eens een lek zitten in de vacuüm slang van de tank naar het koolstof filter. “”Aangezien de mijne af en toe onregelmatig loopt zou ik graag willen weten waar de koolstof filter zich bevind en hoe deze eruit ziet?
Heeft iemand hier toevallig een fototje van?
Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft :thumbup
Alvast bedankt ;)
AsconaC
21 november 2009 om 20:12 #17553935Ik denk dat die bij het linkervoorwiel zit…achter de bumper.
21 november 2009 om 21:17 #17553936hey,
doordat je stappenmotor niet helemaal goed meer is wil hij ook wel eens onregelmatig (stationair) draaien.
volgens mij zit het koolstoffilter (was bij mij ) als je voor de auto staat over de motor rechts achter je blok.en dan tussen/boven je inlaat en kleppendeksel klein vierkant doosje.
22 november 2009 om 13:44 #17553937@opelkadetje – Weet jij toevallig hoe je de stappenmotor kan bewerken? Ik las namelijk dat je deze kan bewerken voor een betere verloop van je c20ne.
Zit de koolstoffilter er bij elke C20ne standaard op?
Heeft iemand hier toevallig een fototje van aangezien we nu 2 verschillende plaatsen hebben. :hmmz
22 november 2009 om 14:12 #17553938stappenmotor … er zijn stappenmotoren die je kunt stellen met een schroef zou kun je hem stationair meer rpm laten draaien… of weer minder..
veel c20ne’s hebben volgens mij de boel gewoon afgedopt
25 november 2009 om 15:25 #17553939Bedankt Opelkadetje
Ik ga dat gelijk is nalopen bij mijn C20ne-tje.
:thumbup
25 november 2009 om 15:51 #17553940Ze zeggen toch altijd schoonmaken met remreiniger? Ik zou zeggen glazen potje van de doperwtjes ermee vullen en stappenmotor erbij! :D
En waar moet dat filter dan zitten??? Let niet op de smerigheid van het blok… Waar het vies is wordt gewerkt zei mn vader altijd.. :P25 november 2009 om 16:14 #17553941ik zie hem hier op jouw foto niet zitten.. weet niet of elke c20ne hem heeft.. maar als hij er zou zitten zou hij ongeveer recht onder je stappenmotor moeten zitten daar zit ook je brandstofdruk geval:D
daar zat hij bij mij …25 november 2009 om 17:09 #17553942:hmmz dat is raar recht onder mijn stappenmotor zit helaas ook niks anders dan de benzinedruk regelaar.
25 november 2009 om 17:49 #17553943Misschien is dit wat jullie bedoelen? boven de rode pijl..
26 november 2009 om 17:27 #17553944dat is hem:D
28 november 2009 om 02:55 #17553945:D:thumbup @the aviator
Ik zie er 2 slangetjes naar toe gaan, weet je toevallig ook waar die aan vast zitten.
Stel dat je geen koolstoffilter op je c20ne hebt, is het dan verstandig er 1 tussen te plaatsen of maakt dat totaal geen verschil?
Heb namelijk zo een koolstoffiltertje in de schuur zien liggen en heb er momenteel geen op mijn c20ne zitten.
:hmmz
28 november 2009 om 12:25 #17553946er gaat een stekker op.. als je die stekker niet hebt lekker laten voor wat het is , ik kreeg namelijk foutmelding (blok ombouw) toen ik er dus achterkwam dat dat 1 van de fouten was.
28 november 2009 om 13:14 #17553947Slangetjes: en op het inlaat (vacuum) en de ander op actief koolstoffilter.
Willem
8 januari 2010 om 18:21 #17553948kun je de plek waar het slangetje van het filter op het inlaatspruitstuk ook even afdoppen om te kijken of hij dan beter gaat lopen.
of krijg je dan foutmeldingen omdat de boel nog niet klopt?
en waar loopt die tankontluchting allemaal langs bij een calibra?:hmmz10 januari 2010 om 20:58 #17553949Ik heb dus ook dat mijn motor onregelmatig loopt… maar moet er dan een lek in de slang naar dat koolstof filter zitten? Ik heb het wel zien zitten, maar echt luchtslangen liepen er niet naar toe volgensmij…
10 januari 2010 om 21:39 #17553950onregelmatig lopen kan meerdere oorzaken hebben.
maak je stappenmotor eens schoon, check je slangen na (je luchtfilterslang valse lucht)
10 januari 2010 om 21:47 #17553951stappenmotor heb ik al schoongemaakt, en volgens mij zitten de luchtfilterslangen ook wel goed.
maar wat ik me dus afvroeg is of ik de slang naar het sruitstuk kan afdoppen, of gaat hij dan storingen geven omdat er geen vacuum op het koolstof filter staat.
als dat wel kan dan kan ik ff kijken of dat verschil maakt, en dan kan ik verder zoeken, of het probleem oplossen.
10 januari 2010 om 22:13 #17553952koolstoffilter is alleen een open-dicht bediening
dus als jij m afdopt,maar wel de stekker op t ding laat zitten zal die geen foutcode gevenzelfde als bij een c20xe met de tankontluchtingsklep
11 januari 2010 om 09:50 #17553953ok, bedankt voor de reactie.
nu kan ik eens verder zoeken15 januari 2010 om 21:41 #17553954origineel gepost door opelkadetje
onregelmatig lopen kan meerdere oorzaken hebben.maak je stappenmotor eens schoon, check je slangen na (je luchtfilterslang valse lucht)
Dit heb ik allemaal al gedaan en toch kom ik er niet geheel vanaf… Het is trouwens wel 10 keer beter dan in het begin. Misschien heeft de nieuwe olie zijn werk goed gedaan!
Dus ik dacht.. misschien het koolstoffilter, maar deze is ook nog helemaal goed. Als hij warm is en ik sta voor een stoplicht begint hij niet echt te sputteren, maar dan komen er soms wat rare trillingen.
16 januari 2010 om 06:19 #17553955zit je katalysator er nog onder? zo ja.. is deze nog goed? kan zijn dat ie een beetje gruis geeft….
kan zijn dat je bougies niet fris meer zijn of je kabels dat ie geen optimale ontsteking meer heeft…
16 januari 2010 om 10:04 #17553956volgens mijn autodata cd, kan het ook nog wel eens in de stekker zitten die op de temperatuursensor zit.
die zit achter aan het blok, boven de dynamo zo’n beetje, en stuurt de watertemp. door aan de cmputer.
die stekker gaat nog wel eens loszitten en dat veroorzaakt ook problemen met stationair.
dus die kun je ook nog ff nakijken.16 januari 2010 om 19:12 #17553957Ja die temperatuursensor hoor ik meer mensen over inderdaad. De stekker zit nog wel goed op de sensor… Misschien is de sensor niet helemaal 100% meer. Zijn deze prijzig?
16 januari 2010 om 19:53 #17553958sensor was tientjes werk… heb hem ook vervangen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.