Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › c20ne kietelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2010 om 17:39 #17225902
mensen ik heb wat info nodig omtrent het kietelen van een c20ne blok.
ik weet dat een ne ten opzichte van een xe moeilijker te kietelen is maar dat maakt het juist de sport voor mij.nu wil ik rustig aan beginnen en eerst het brandstofsysteem eens aanpakken aangezien dit het makkelijkst is.
nu wil ik c20xe injectoren gaan plaatsen en een zwaardere brandstofdruk regelaar.
nu verkoopt m-tech wel 3 bar regelaars voor de c20xe en let maar zal deze ook toepasbaar zijn op een c20ne injector rail.
of weet iemand een 3 bar regelaar voor de c20ne?
verder wil ik natuurlijk ook de rest van de inlaat en uitlaat gaan veranderen samen met een nokkenas en dat soort dingen en de chip bewaar ik tot het laatst zodat deze op de aanpassingen kan worden klaargemaakt.grtz bjorn
13 september 2010 om 18:21 #17728307http://www.youtube.com/watch?v=5uqxnUo5-yI&feature=related
Zoiets niet iets voor je??
En dan bedoel ik niet de Astra natuurlijk… ;)
13 september 2010 om 18:39 #17728308zou juist met de in en uitlaat beginnen.
dat standaard uitlaatspruitstuk wat er op zit is echt bagger haha13 september 2010 om 18:43 #17728309^^Met hem.
Bij mij is net de uitlaatlijn, incl uitlaatspruitstuk, vervangen. Ik kan je vertellen: dat helpt! Wordt een C20NE iets feller van.
D’r zijn ook complete turbospruitstukken voor de C20NE te krijgen btw. Kost je zo 250 euro en dan moet er nog een turbo aan, maar je kan zo 0.6bar boost draaien op een NE’tje. Blijf je nog onder de 10:1 compressieratio, dus zou je nog op normale benzine kunnen rijden. En je hebt er zo een PK of 30 bij.
13 september 2010 om 19:30 #17728310zo`n supercharger is inderdaad heel leuk om erop te zetten maar zo`n bobbel in me kap lijkt me nou weer helemaal niks.
nee wil eerst kijken hoeveel ik kan zonder aanpassingen zoals een charger of turbo erop te zetten. bij beide zullen er toch flinke aanpassingen gedaan moeten worden zowel aan het blok als ecu om het meeste rendement eruit te kunne halen.
en wil juist eerst met het brandstofsysteem beginnen zodat ik voor me eigen kan gaan bepalen wat voor soort inlaattraject ik wil (lexmaul, irmscher) en wat ik precies voor uitlaatsysteem wil zoals bijvoorbeeld een groep a systeem.
voor beide is er zoveel te verkrijgen dat ik eerst voor me eigen wil bepalen wat ik echt wil.13 september 2010 om 20:23 #17728311Volgende week ga ik zelf de koppeling vervangen van de mijne, 1,5kg afgedraait vliegwiel op de kop getikt die gelijk erin ben benieuwd wat het gaat doen.
Brandstofdruk regelaar heb ik ook van gehoord, hou ons even op de hoogte daarover. :)13 september 2010 om 20:26 #17728312origineel gepost door Lex
zou juist met de in en uitlaat beginnen.
dat standaard uitlaatspruitstuk wat er op zit is echt bagger hahaMet een dremel is dat zo verholpen, ik heb mijn in en uitlaatpoorten vergroot, gewoon de pakking erop en het verschil weg gehaald op zowel de kop als op de in en uitlaatspruitstuk. En dat merk je ECHT wel. Samen met nokke, cat vervanger en chip komt dat goed van zn plaats … voor een 8v …
Kosten zit em alleen in de nokke, chip voor 8v is niet duur, en de rest is allemaal zelf te doen als je een beetje handig bent.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.