Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › C20NE In Vectra bouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2014 om 11:35 #17264253
Ik heb inmiddels besloten om mijn 1.8XE te vervangen door een C20NE.. Nu ben ik vrij onbekend met opel (Mijn eerste opel dit)
en kan ik alle hulp/tips gebruiken..Het gaat dus om een C20NE blok uit een Astra GSI.. Is dit redelijk te doen ? of moet ik zoveel aanpassen dat ik er beter een ander blok bij kan kopen
Vanavond zal ik het topic even uitbreiden met meer info en foto’s
mv gr richard
25 februari 2014 om 13:55 #18219271welke vectra is het ??
26 februari 2014 om 00:24 #18219272een Vectra B uit 1996 met een C18XE
Moest vandaag overwerken dus heb jammer genoeg geen tijd gehad om er mee bezig te gaan,. Post morgen wat meer informatie
gr richard
26 februari 2014 om 13:22 #18219273dat is dan een vectra b met een X18XE
de C18XE is nooit in de B geleverd27 februari 2014 om 07:56 #18219274Denk dat dat goed te doen is. Onder de voorwaarde dat je de schemas hebt en dat de motor steunen van de vec op de c20ne passen en of de versnellings bak op de c20ne past. Als dit het geval is is het een kwestie van sleutelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
27 februari 2014 om 13:00 #18219275Het is idd een X18XE,. Voor wat ik mee heb gekregen passen de motorsteunen en bak er gewoon op.. :)
Weet iemand of ik de zuigers van het C20NE blok ook moet vervangen als ik voor een turbo ga ?
Ik ben niet van plan om er 300+ pk uit te halen.. het C20NE blok zit std rond de 140pk dacht ik.. tegen de 200 pk aan zou mooi zijn.
Nu heb ik wel gesmede zuigers gevonden al,. maar dat is me net wat Te duur voor een hobby projectje.Ff tot nu toe..
eerst maar bezig om het hele blok uit elkaar te halen, schoon te maken en daarna alles even netjes stralen:En de Vec waar het om gaat.. Het is de bedoeling dat de gehele auto matzwart word.
gr richard
27 februari 2014 om 14:32 #18219276c2.0ne heeft 115 pk
en er zo in lepelen weet ik niet je zit ook met je kabelboom
27 februari 2014 om 16:51 #18219277kabelboom komt wel goed, daar ken ik iemand voor..,
Maar ok 115 pk.. stel ik wil voor 180/200 pk gaan,. Moet ik dan mijn zuigers vervangen ? of kunnen de std zuigers het gewoon aan als ik de compressie verlaag ?
ik weet dat het beter is om ze te vervangen natuurlijk.. maar 5/600 euro voor een setje zuigers in een hobby auto is net wat te veel van het goede :)
gr richard
27 februari 2014 om 17:00 #18219278180 tot 200 pk ga je uit een c20ne niet krijgen zonder turbo
bij een non turbo is de max ca 160 pk maar dan heb je al over zuigers en nokkenassen edik heb sterk de indruk dat je budget en je wensen mbt het vermogen niet op 1 lijn liggen
27 februari 2014 om 17:11 #18219279Ik wil juist wel voor turbo gaan (even beter lezen)., met het budget zit het wel goed. maar doe het liever met het spul wat ik nog heb liggen als dat mogelijk is,. vandaar dat ik het nu hier vraag.. als ik het al zou weten zou ik het niet vragen :)
27 februari 2014 om 17:15 #18219280bouw dan een nieuwe y30se in net als wim en ron (wimv6 en brombeer) ;)
die kun je zo op basis van een vectra b v6 inbouwen.27 februari 2014 om 17:18 #18219281Als kabelboom wel goed komt gewoon motorsteuenen en bak overzetten van de x18xe en klaar is kees. Dan past die er plug and play in.
27 februari 2014 om 17:39 #18219282Als alles dan past incl bak zou dat heel mooi wezen.. zou ik ook zuigers uit een ander 2.0 blok gebruiken om een turbo op te bouwen ? bijv uit een x20se ?
27 februari 2014 om 17:47 #18219283Onderblokken zijn kwa boutpatroon en gaten gelijk. Kan zijn dat bij sommige de draad een maat groter of kleiner is. Kop van een C20NE past ook op een X18XE onderblok.
27 februari 2014 om 18:02 #18219284De kop van een c20ne past op een onderblok van een x18xe? hoe komt het dan met mijn distributie riem en mijn 2 nokkenas poulies bij de X18XE ?
27 februari 2014 om 18:09 #18219285:sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping
27 februari 2014 om 18:44 #18219286Als je de X18XE laat opboren en de zuigers van een C20NE erin zet heb je een C20NE als je de kop erop zet. Je hebt als je de kop overzet toch gewoon de nokkenas van de C20NE op je X18XE1.
27 februari 2014 om 19:33 #18219287ja klopt, maar ik heb nu een dubbele nokken as,. en met de kop van de c20ne een enkele, dus dan is mijn distriebutie riem te lang lijkt me..
en hoe zit het met de poulie op het blok dan ? het lijkt me stug dat alles op tijd te zetten valt met de orginele x18xe krukas poulie in combinatie met nokkenaspoulie van een c20ne27 februari 2014 om 20:12 #18219288Het onderblok van de X18XE is kwa buitenkant gelijk aan die van de C20NE, de boring en zuigers zijn anders. (dat was eignelijk de tip) dus blok is 1 op 1 te wisselen met wat er nu in hangt enkel draadboom moet je dingen voor aanpassen.
Zet ze maar naast elkaar dan zie je het. Dan moet je ook de riem van de c20ne gebruiken. Je kunt hem ook zo op de x18xe monteren, maar dan krijg je denk ik problemen met de ontrbranding.
28 februari 2014 om 11:27 #18219289ooh zo, nu begrijp ik je :), Bedankt voor de info.. Ik zal er volgende week weer mee verder, ik hou jullie op de hoogte
gr richard
28 februari 2014 om 14:54 #18219290ik heb van iemand gehoord , een c20ne standaard blok (iig standaard zuigers) , met een impreza turbo rond de 0,5 bar ging allemaal prima , vermogen zat rond de 190 pk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.