C20NE In Vectra bouwen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum C20NE In Vectra bouwen

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264253
    Richard88
      Lid sinds:
      23 February 2014

      Ik heb inmiddels besloten om mijn 1.8XE te vervangen door een C20NE.. Nu ben ik vrij onbekend met opel (Mijn eerste opel dit)
      en kan ik alle hulp/tips gebruiken..

      Het gaat dus om een C20NE blok uit een Astra GSI.. Is dit redelijk te doen ? of moet ik zoveel aanpassen dat ik er beter een ander blok bij kan kopen

      Vanavond zal ik het topic even uitbreiden met meer info en foto’s

      mv gr richard

      #18219271
      opelpower89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 September 2009

        welke vectra is het ??

        #18219272
        Richard88
          Lid sinds:
          23 February 2014

          een Vectra B uit 1996 met een C18XE

          Moest vandaag overwerken dus heb jammer genoeg geen tijd gehad om er mee bezig te gaan,. Post morgen wat meer informatie

          gr richard

          #18219273
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            dat is dan een vectra b met een X18XE
            de C18XE is nooit in de B geleverd

            #18219274
            tijne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2005

              Denk dat dat goed te doen is. Onder de voorwaarde dat je de schemas hebt en dat de motor steunen van de vec op de c20ne passen en of de versnellings bak op de c20ne past. Als dit het geval is is het een kwestie van sleutelen.

              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

              #18219275
              Richard88
                Lid sinds:
                23 February 2014

                Het is idd een X18XE,. Voor wat ik mee heb gekregen passen de motorsteunen en bak er gewoon op.. :)

                Weet iemand of ik de zuigers van het C20NE blok ook moet vervangen als ik voor een turbo ga ?
                Ik ben niet van plan om er 300+ pk uit te halen.. het C20NE blok zit std rond de 140pk dacht ik.. tegen de 200 pk aan zou mooi zijn.
                Nu heb ik wel gesmede zuigers gevonden al,. maar dat is me net wat Te duur voor een hobby projectje.

                Ff tot nu toe..
                eerst maar bezig om het hele blok uit elkaar te halen, schoon te maken en daarna alles even netjes stralen:

                En de Vec waar het om gaat.. Het is de bedoeling dat de gehele auto matzwart word.

                gr richard

                #18219276
                teungts
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 July 2004

                  c2.0ne heeft 115 pk

                  en er zo in lepelen weet ik niet je zit ook met je kabelboom

                  #18219277
                  Richard88
                    Lid sinds:
                    23 February 2014

                    kabelboom komt wel goed, daar ken ik iemand voor..,

                    Maar ok 115 pk.. stel ik wil voor 180/200 pk gaan,. Moet ik dan mijn zuigers vervangen ? of kunnen de std zuigers het gewoon aan als ik de compressie verlaag ?

                    ik weet dat het beter is om ze te vervangen natuurlijk.. maar 5/600 euro voor een setje zuigers in een hobby auto is net wat te veel van het goede :)

                    gr richard

                    #18219278
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      180 tot 200 pk ga je uit een c20ne niet krijgen zonder turbo
                      bij een non turbo is de max ca 160 pk maar dan heb je al over zuigers en nokkenassen ed

                      ik heb sterk de indruk dat je budget en je wensen mbt het vermogen niet op 1 lijn liggen

                      #18219279
                      Richard88
                        Lid sinds:
                        23 February 2014

                        Ik wil juist wel voor turbo gaan (even beter lezen)., met het budget zit het wel goed. maar doe het liever met het spul wat ik nog heb liggen als dat mogelijk is,. vandaar dat ik het nu hier vraag.. als ik het al zou weten zou ik het niet vragen :)

                        #18219280
                        sw_reijnders
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 October 2005

                          bouw dan een nieuwe y30se in net als wim en ron (wimv6 en brombeer) ;)
                          die kun je zo op basis van een vectra b v6 inbouwen.

                          #18219281
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Als kabelboom wel goed komt gewoon motorsteuenen en bak overzetten van de x18xe en klaar is kees. Dan past die er plug and play in.

                            #18219282
                            Richard88
                              Lid sinds:
                              23 February 2014

                              Als alles dan past incl bak zou dat heel mooi wezen.. zou ik ook zuigers uit een ander 2.0 blok gebruiken om een turbo op te bouwen ? bijv uit een x20se ?

                              #18219283
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                Onderblokken zijn kwa boutpatroon en gaten gelijk. Kan zijn dat bij sommige de draad een maat groter of kleiner is. Kop van een C20NE past ook op een X18XE onderblok.

                                #18219284
                                Richard88
                                  Lid sinds:
                                  23 February 2014

                                  De kop van een c20ne past op een onderblok van een x18xe? hoe komt het dan met mijn distributie riem en mijn 2 nokkenas poulies bij de X18XE ?

                                  #18219285
                                  2000
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping

                                    #18219286
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      Als je de X18XE laat opboren en de zuigers van een C20NE erin zet heb je een C20NE als je de kop erop zet. Je hebt als je de kop overzet toch gewoon de nokkenas van de C20NE op je X18XE1.

                                      #18219287
                                      Richard88
                                        Lid sinds:
                                        23 February 2014

                                        ja klopt, maar ik heb nu een dubbele nokken as,. en met de kop van de c20ne een enkele, dus dan is mijn distriebutie riem te lang lijkt me..
                                        en hoe zit het met de poulie op het blok dan ? het lijkt me stug dat alles op tijd te zetten valt met de orginele x18xe krukas poulie in combinatie met nokkenaspoulie van een c20ne

                                        #18219288
                                        Haasje17
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2009

                                          Het onderblok van de X18XE is kwa buitenkant gelijk aan die van de C20NE, de boring en zuigers zijn anders. (dat was eignelijk de tip) dus blok is 1 op 1 te wisselen met wat er nu in hangt enkel draadboom moet je dingen voor aanpassen.

                                          Zet ze maar naast elkaar dan zie je het. Dan moet je ook de riem van de c20ne gebruiken. Je kunt hem ook zo op de x18xe monteren, maar dan krijg je denk ik problemen met de ontrbranding.

                                          #18219289
                                          Richard88
                                            Lid sinds:
                                            23 February 2014

                                            ooh zo, nu begrijp ik je :), Bedankt voor de info.. Ik zal er volgende week weer mee verder, ik hou jullie op de hoogte

                                            gr richard

                                            #18219290
                                            johanhummer9
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 May 2011

                                              ik heb van iemand gehoord , een c20ne standaard blok (iig standaard zuigers) , met een impreza turbo rond de 0,5 bar ging allemaal prima , vermogen zat rond de 190 pk

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.