Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › c20ne in rekord; update; Foto’s; Vraag!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2011 om 20:56 #17242776
Ik ben bezig met een c20ne van een omega in een E rekord te leggen.
Ik zit alleen nog te prutsen met de uitlaat en de aandrijfas.
De diameter van de hardy schijf van de rekord-as is groter dan die van de omega-as
Zou je de “kraaiepoot” van een rekord 4-bak in de r25 kunnen zetten?Verder zit ik met de pitmanarm bij ver naar links sturen tegen de uitlaat. Iemand hier toevallig een oplossing voor, of moet ik de uitlaat verlassen?
Verder gaat het allemaal redelijk goed zo’n blok in een rekord.
Zal binnenkort wel ff foto’s plaatsen.
30 oktober 2011 om 06:49 #17934110Jo mijn jongu, als het om de bruine rekord gaat daar zat een R25 bak aan duss mut gewoon passen kut :thumb
30 oktober 2011 om 13:56 #17934111Haha mejonge! Past echt niet! Denk dat ze wat aan die r25 veranderd hadden zodat de rekord cardanas erachter past. Mijn r25 heeft dat dus niet.
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
31 oktober 2011 om 09:54 #17934112Blok erin:
Iets achterover, maar anders kom ik niet weg met de bak en het carter:
Iets schuin:
volgens mij hoort dit omdat het carter aan de onderkant wel recht hangt, en de bak er ook mooi recht in zit.Pook op de goede plek:
Probleempjes:
Uitlaat tegen pitmanarm:
Cardanas Omega en Rekord:
De as van de omega(onder) is korter, en het tussenlager zit op de verkeerde plek.
Aansluiting op differentieel is anders:
De hardyschijf van de rekord(rechts) is groter dan die van een omega R25 bak:
Zoek nog een elektrisch schema van een rekord en een omega, zodat ik weet welke draden van de stekkers ik waarop moet aansluiten. De stekkers van de C20ne:
Bovenste stekker:
– Zwart rood (contact-geschakelde plus?)
– Bruin (massa?)
– Blauw (Temp. controlelamp?)
– Blauw/wit (Laadstroom controle lamp?)
– Blauw/groen (Oliedruklamp)Middelste ronde stekker:
– Blauw/rood (Brandstofpomp?)
– Bruin/wit
– Bruin/geel
– Bruin/blauwOnderste stekkertje:
– Groen (Toeren?)
– Zwart/geelTips en suggesties zeer welkom!
31 oktober 2011 om 17:31 #17934113Ik zal van de elektrische schema’s van de Rekord en de Omega de
motordelen inscannen en je opsturen als PDF.31 oktober 2011 om 19:55 #17934114Super John! :thumb
22 november 2011 om 19:19 #17934115Even een update van mijn projectje king:
De motor loopt!! :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Met dank aan de schema’s van John en een goede dosis logisch nadenken loopt het blok na 1,5 jaar stilliggen weer.
Hij pakte het meteen aan en loopt mooi rustig en goed.:kewlpics
Het blok ligt er mooi in, lijkt wel origineel zoals het allemaal past. Motorruimte moet nog wel een keer een beetje opgeknapt worden.
Monsterlijk: :D
Maar gelukkig al een nieuw front klaarliggen king:
Het uitlaat probleem is ook opgelost met een voorpijp van een Rekord E2 1.8:
Verder heb ik de cardanas weggebracht, die wordt veranderd en daarna moet ik hem evt. nog uitbalanceren.
Daarnaast ben ik bezig met de stuurbekrachtiging erop te bouwen. C20ne-pomp, tankje, retourleidingen en het Rekord stuurhuis zitten er al op. Ik moet alleen nog even een slang laten persen van de pomp naar het stuurhuis.22 november 2011 om 22:54 #17934116Mooi werk !!
27 november 2011 om 12:09 #17934117Lijkt allemaal goed hoor, heb het even gevolgt, ik wil zoveel mogelijk weten voor ik begin met ombouwen, welke motor?, welke bak? dus ga het zekers verder volgen, fijn dat er mensen zijn die altijd adviezen geven en of willen helpen met schema’s enzo
Hoe heb jij het nu opgelost met de uitlaat en pitman arm?
groetjes Rinus
27 november 2011 om 13:10 #17934118Had ie gezegd, hihi;
Het uitlaat probleem is ook opgelost met een voorpijp van een Rekord E2 1.8:
27 november 2011 om 13:45 #17934119Uitlaat probleem is nog niet helemaal opgelost. Kom nog paar mm te kort, denk dat ik dat oplos door iets op de aanslag van de naven te lassen.
Verder komt er een andere stuurstang onder. De rechte versie komt tegen de koppellingskabel aan. Heb hier nog een gebogen stang liggen van de stuurbekrachtigde versie.27 november 2011 om 20:00 #17934120:kewlpics Alleen zie ik 1 foutje…
Je had dat blok in die gele moeten bouwen :DDe slotjes heb ik al vervangen btw…
28 november 2011 om 07:14 #17934121Goed bezig!
27 december 2011 om 22:53 #17934122Vandaag eindelijk! weer eens tijd gehad om verder te gaan met de Rekord. Ondertussen is er al wel aardig wat gebeurd maar had nog geen tijd gehad om een update te plaatsen.
Frontplaat zit er weer in:
Verder heb ik het interieur eruit gehaald:
Het rare sportstuurtje is vervangen voor een normaal stuur. Deze moet er nog wel weer even uit want de terugslag voor de knipperlichten werkt één kant op niet.
Krijg je wel een rotzooitje van zo’n lege auto ;)
Een beetje spul wat er ingebouwd gaat worden:
Nu dus bezig met de wirwar van kabels netjes door de auto te frunniken.
Als er iemand nog tips heeft over het aansluiten van versterker en sub dan graag! Ik heb dit nog nooit eerder gedaan.
Verder vroeg ik me nog af of er ook pulsentellers (voor de navigatie) bestaan voor Opel die tussen de mechanische kabel en de bak gedraaid kunnen worden, heb ergens iets gelezen van Corsa ofzo?
Morgen weer een dag! :D
27 december 2011 om 23:11 #17934123Die bestaan, zaten in die Opels met een boordcomputer !
Heet “snelheidsmeter-frequentie-element”, er zijn er wel verschillende
types in.27 december 2011 om 23:29 #17934124@jojonopel wrote:
Die bestaan, zaten in die Opels met een boordcomputer !
Heet “snelheidsmeter-frequentie-element”, er zijn er wel verschillende
types in.Ok, type’s als in het aantal pulsen die ze geven, of de aansluitmaat van de kabel?
De Carin neemt automatisch het goede aantal pulsen voor de snelheid dus het aantal pulsen is geen probleem.23 januari 2012 om 20:55 #17934125Eindelijk weer eens tijd voor een update :jerry :jerry
Ben de Rekord al volop aan het gebruiken, en moet eerlijk zeggen het valt me niet tegen.
Vooral op de autobaan is zo’n C20NE met 5-bak lekker rustig. En de stuurbekrachtiging is ook zeker een pré! :thumbup
Heb ondertussen al wel de achteras moeten vervangen voor een andere (speciale dank aan Romijn voor de service! :thumbup )
Hier moet binnenkort even een ander lagertje in maar dat komt goed.De Parrot werkt, samen met de radio, versterker en sub! :agent
De sportstoelen/sportstuur en achterbank zijn vervangen voor een Pullman interieur met een origineel Opel stuur.
Vooral van binnen vind ik er toch stukken beter uit zien!Ff paar dingetjes die belangrijk zijn voor de inbouw van een C20NE in een rekord:
– Tussen-as moet worden aangepast i.v.m. de diameters van de hardyschijf.
– Uitlaat gebruiken van een 1.8i, deze heb ik ter hoogte van de pitman-arm plat geperst, zodat deze elkaar niet raken. Verder met een bocht teruggegaan naar de originele tussendemper van de Rekord, vanaf hier kun je verder met de originele Rekord uitlaat.
– Ik heb de ruitensproeier naar de rechterkant tegen het schutbord gebracht i.v.m. het stuurbekrachtigingsreservoir
– Ik heb een stuurstang van een stuurbekrachtigde versie gebruikt, deze is gebogen naar beneden en voorkomt hiermee dat de stuurstang de koppelingskabel raakt. Dit zou misschien verholpen kunnen worden als het blok/bak hoger geplaatst wordt maar hiermee kwam ik niet weg.
Verder vast nog wel wat kleine dingen :hmmzMaar goed, een paar :kewlpics :kewlpics
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.