c20ne gekocht. schoonmaak vraagjes.

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne gekocht. schoonmaak vraagjes.

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239565
    robert_corsa
      Lid sinds:
      16 May 2009

      goede avond,

      ik heb vandaag een c20ne opgehaald met een f13 bak, incl kabelboom, computer, motorsteunen (en de aangepaste).
      het blok is uiteraard harstikke zwart aangekoekt.
      de carterpan is helemaal nat, dus daar meot een nieuwe pakking tussen.
      kleppendekselpakking mag ook vervangen worden.
      verder wil ik het blok en bak schoonmaken, en voorzien van een vers laagje verf.

      -kan ik bovengenoemde pakkingen halen bij de dealer?
      en hoe vast moet ik de boel draaien? (heb geen moment sleutel)
      -hoe en waarmee kan ik het blok het beste reinigen? met remmenreiniger?

      rond de kop zweet hij ook een beetje. zo te zien is het niet veel. is hier nog iets aan te doen?

      blokje komt in een tr. die ook helemaal gespoten en opgeknapt wordt, dus we houden niet van half werk :angel

      #17899457
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        ik hoorde dat dasty prima werkt voor zulk soort dingen, is verkrijgbaar bij de wibra en dan moet je de gele variant hebben.

        #17899458
        opelpower89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 September 2009

          klopt helemaal dasty werkt super voor te ontvetten endergelijke

          #17899459
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            oke, bedankt, ga ik opzoek naar een wibra hier in de buurt :jerry

            #17899460
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Pakkingen zijn bij de dealer te koop natuurlijk, maar goedkoper via http://www.duparts.nl!
              Neem dan gelijk een x20xev carterpanpakking.

              Een moment sleutel haal je voor 40 euro bij de Praxis, dus daar zou ik ook niet op besparen.

              #17899461
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Om eerlijk te zijn, een momentsleutel van de Praxis is nog steeds maar een beunding. Wil je een echt goede van Gedore of Kraftwerk bijvoorbeeld, betaal je ongeveer het dubbele, maar weet je wel zeker dat je er langer mee doet en dat deze ook wel wat meer kan hebben.

                #17899462
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Ik zou persoonlijk eerst een keer goed reinigen met een hogedrukreiniger. Vervoglens alle delen zoals carterpan, klepdeksel thermostaat distributie, waterpomp enz. vervangen. Dan heb je ook alles gezien en kunnen controelren op gebreken. Dan alles voorzien van verse olie en filter. En nieuwe bougies en kabels dan is je blokje bijna zo goed als nieuw. Voordat je alles erinhangt ook even je krukaskeringen en versnellingsbakkeringen controleren op lekken. als ze niet lekken ook niet vervangen.

                  En om het goed te doen zul je een moment sleutel nodig hebben. En eigenlijk zelfs meer dan 1 Een die bijvoorbeeld van 0 tot 40 gaat en eentje die van 30 tot 150 gaat dan ben je zeker naukeurig met vastzetten zodat je niks kapot draaid zeker als je je klepdeksel en carter vast moet gaan zetten.

                  #17899463
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    dat zijn handige tips jongens :angel bedankt. moment sleutel ga ik deze week nog voor kijken bij de brezan

                    het lullige is, ik heb het blok niet horen lopen, dus weet niet hoe die er aan toe is.
                    het blok komt wel van een club genoot, dus ga er vanuit dat hij helemaal goed is en loopt.

                    vandaag even een uurtje bezig geweest, wat slangen en deel van de kabelboom los gehaald. bougies eruit (zwart aangekoekt)
                    morgen de olie eruit laten lopen, en verder gaan met kaal halen. de remmenreiniger en dasty heb ik morgen ook in huis (gratis:P)

                    wel iets vreemds gezien. als ik kijk vanaf het blok, naar de bak (achterkant) dan kijk ik zo tegen het vliegwiel aan volgens mij :hmmz weet niet of het zo hoort, maak er morgen wel een foto van/

                    #17899464
                    Jurgen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 September 2007

                      hoort een plaatje op te zitten, zit met 3 of 4 boutjes vast ;) misschien kun je die van je oude bak gebruiken, neem aan dat er een f10 in je tr zit/zat? Ik ga deze week hetzelfde proberen namelijk, ben ook bezig met de c20ne + f13

                      #17899465
                      robert_corsa
                        Lid sinds:
                        16 May 2009

                        zal idd wel een f10 zijn. het is een 5 bak achter een 1.2 8v
                        motorcode weet ik niet van dat ding. 1.2S
                        ik zal er opletten. hopelijk kan ik hem zo overzetten.

                        #17899466
                        Lex
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 July 2004

                          1 tip..heeft niks met schoon maken te doen maar goed..
                          ga op zoek naar een spagetti spruitstuk voor dit blok,loopt zoveel beter dan dat gare standaard spruitstuk.

                          #17899467
                          robert_corsa
                            Lid sinds:
                            16 May 2009

                            die heb ik al :angel

                            #17899468
                            Jurgen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 September 2007

                              Ik heb het blok erin hangen en hij loopt mooi. Ging alleen niet helemaal vanzelf ;) Let even op als je de motor erin hebt hangen, dat je motor waterpas hangt. Ik had een spacer van 4 cm gemaakt, maar toen hing het blok scheef. Er moest dus 6 cm tussen bij mij, hou het dus even in de gaten ;) Verder moet je de chassisbalk bij de dynamo flink inmeppen, een voorhamer is een aanrader :P Verder past dat beschermplaatje van een f10 niet fijn op een f13, rij nu even 1 dag zonder, maar ga m wel proberen aan te passen en anders zelf even een plaatje knippen, lijkt me niet fijn als er een steentje bij m’n vliegwiel terecht komt… Verder wijst het zich allemaal vanzelf, met http://www.corsa-novatuning.com zou je eruit moeten komen ;)

                              #17899469
                              robert_corsa
                                Lid sinds:
                                16 May 2009

                                dankje wel. mocht je eens in mijn buurt komen, mag je altijd even buurten, kan ik precies zien hoe het eruit ziet :kewlpics

                                waar komt een f13 eigenlijk vanaf? kijk ik op de sloop voor zo’n plaatje.

                                #17899470
                                Jurgen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 September 2007

                                  ik woon niet echt in de buurt :P ( Je hebt toen die deuren en schroefset bij mij opgehaald ;) ) Kijk even op http://www.opel-infos.de en dan bij technik –> getriebe –> schaltgetriebe –> F13. Daar staat bij waar ie allemaal op zit ;)

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.