Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne gekocht. schoonmaak vraagjes.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2011 om 18:27 #17239565
goede avond,
ik heb vandaag een c20ne opgehaald met een f13 bak, incl kabelboom, computer, motorsteunen (en de aangepaste).
het blok is uiteraard harstikke zwart aangekoekt.
de carterpan is helemaal nat, dus daar meot een nieuwe pakking tussen.
kleppendekselpakking mag ook vervangen worden.
verder wil ik het blok en bak schoonmaken, en voorzien van een vers laagje verf.-kan ik bovengenoemde pakkingen halen bij de dealer?
en hoe vast moet ik de boel draaien? (heb geen moment sleutel)
-hoe en waarmee kan ik het blok het beste reinigen? met remmenreiniger?rond de kop zweet hij ook een beetje. zo te zien is het niet veel. is hier nog iets aan te doen?
blokje komt in een tr. die ook helemaal gespoten en opgeknapt wordt, dus we houden niet van half werk :angel
7 november 2011 om 16:24 #17899457ik hoorde dat dasty prima werkt voor zulk soort dingen, is verkrijgbaar bij de wibra en dan moet je de gele variant hebben.
7 november 2011 om 16:40 #17899458klopt helemaal dasty werkt super voor te ontvetten endergelijke
7 november 2011 om 18:23 #17899459oke, bedankt, ga ik opzoek naar een wibra hier in de buurt :jerry
8 november 2011 om 14:49 #17899460Pakkingen zijn bij de dealer te koop natuurlijk, maar goedkoper via http://www.duparts.nl!
Neem dan gelijk een x20xev carterpanpakking.Een moment sleutel haal je voor 40 euro bij de Praxis, dus daar zou ik ook niet op besparen.
8 november 2011 om 14:52 #17899461Om eerlijk te zijn, een momentsleutel van de Praxis is nog steeds maar een beunding. Wil je een echt goede van Gedore of Kraftwerk bijvoorbeeld, betaal je ongeveer het dubbele, maar weet je wel zeker dat je er langer mee doet en dat deze ook wel wat meer kan hebben.
8 november 2011 om 15:08 #17899462Ik zou persoonlijk eerst een keer goed reinigen met een hogedrukreiniger. Vervoglens alle delen zoals carterpan, klepdeksel thermostaat distributie, waterpomp enz. vervangen. Dan heb je ook alles gezien en kunnen controelren op gebreken. Dan alles voorzien van verse olie en filter. En nieuwe bougies en kabels dan is je blokje bijna zo goed als nieuw. Voordat je alles erinhangt ook even je krukaskeringen en versnellingsbakkeringen controleren op lekken. als ze niet lekken ook niet vervangen.
En om het goed te doen zul je een moment sleutel nodig hebben. En eigenlijk zelfs meer dan 1 Een die bijvoorbeeld van 0 tot 40 gaat en eentje die van 30 tot 150 gaat dan ben je zeker naukeurig met vastzetten zodat je niks kapot draaid zeker als je je klepdeksel en carter vast moet gaan zetten.
8 november 2011 om 16:53 #17899463dat zijn handige tips jongens :angel bedankt. moment sleutel ga ik deze week nog voor kijken bij de brezan
het lullige is, ik heb het blok niet horen lopen, dus weet niet hoe die er aan toe is.
het blok komt wel van een club genoot, dus ga er vanuit dat hij helemaal goed is en loopt.vandaag even een uurtje bezig geweest, wat slangen en deel van de kabelboom los gehaald. bougies eruit (zwart aangekoekt)
morgen de olie eruit laten lopen, en verder gaan met kaal halen. de remmenreiniger en dasty heb ik morgen ook in huis (gratis:P)wel iets vreemds gezien. als ik kijk vanaf het blok, naar de bak (achterkant) dan kijk ik zo tegen het vliegwiel aan volgens mij :hmmz weet niet of het zo hoort, maak er morgen wel een foto van/
8 november 2011 om 17:06 #17899464hoort een plaatje op te zitten, zit met 3 of 4 boutjes vast ;) misschien kun je die van je oude bak gebruiken, neem aan dat er een f10 in je tr zit/zat? Ik ga deze week hetzelfde proberen namelijk, ben ook bezig met de c20ne + f13
8 november 2011 om 19:09 #17899465zal idd wel een f10 zijn. het is een 5 bak achter een 1.2 8v
motorcode weet ik niet van dat ding. 1.2S
ik zal er opletten. hopelijk kan ik hem zo overzetten.8 november 2011 om 20:53 #178994661 tip..heeft niks met schoon maken te doen maar goed..
ga op zoek naar een spagetti spruitstuk voor dit blok,loopt zoveel beter dan dat gare standaard spruitstuk.9 november 2011 om 05:18 #17899467die heb ik al :angel
14 november 2011 om 10:49 #17899468Ik heb het blok erin hangen en hij loopt mooi. Ging alleen niet helemaal vanzelf ;) Let even op als je de motor erin hebt hangen, dat je motor waterpas hangt. Ik had een spacer van 4 cm gemaakt, maar toen hing het blok scheef. Er moest dus 6 cm tussen bij mij, hou het dus even in de gaten ;) Verder moet je de chassisbalk bij de dynamo flink inmeppen, een voorhamer is een aanrader :P Verder past dat beschermplaatje van een f10 niet fijn op een f13, rij nu even 1 dag zonder, maar ga m wel proberen aan te passen en anders zelf even een plaatje knippen, lijkt me niet fijn als er een steentje bij m’n vliegwiel terecht komt… Verder wijst het zich allemaal vanzelf, met http://www.corsa-novatuning.com zou je eruit moeten komen ;)
14 november 2011 om 20:10 #17899469dankje wel. mocht je eens in mijn buurt komen, mag je altijd even buurten, kan ik precies zien hoe het eruit ziet :kewlpics
waar komt een f13 eigenlijk vanaf? kijk ik op de sloop voor zo’n plaatje.
15 november 2011 om 07:11 #17899470ik woon niet echt in de buurt :P ( Je hebt toen die deuren en schroefset bij mij opgehaald ;) ) Kijk even op http://www.opel-infos.de en dan bij technik –> getriebe –> schaltgetriebe –> F13. Daar staat bij waar ie allemaal op zit ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.