Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne computer en kabelboom
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2008 om 10:14 #17428915
Dan zitten ze er op, en ze waren ook nog in goede staat…
14 december 2008 om 18:50 #17428916quote van stefanascona………
Je meet op pootje 1 en 2 met een multimeter de weerstand. Pootje 1 en 2 zijn de pootjes wanneer je de stekker hebt zitten er op de behuizing op de bovenkant 1 streep en op de onderkant 2 strepen. Als je dan in de stekker kijkt zijn de linkse 2 pootjes pootje 1 en 2. Volgens autodata zijn de waardes 400 – 800 Ohm zowel bij motronic 1.5 als bij motronic 4.1 Succes
tell me hoe ik die meter op ohms zet…
14 december 2008 om 19:22 #17428917&Omega
14 december 2008 om 19:23 #17428918die werkt hier dus nie…maaruhm ….zoek een tekentje dat op een hoefijzer lijkt en zet ‘m daarop
15 december 2008 om 17:05 #17428919Nou je gebruikt zoiezo de aansluitingen op de multimeter waarbij dat hoefijzertje staat (dit is dezelfde aansluiting waar je ook voltage mee meet. Ook pak je gewoon je (meestal) zwarte aansluiting. Wanneer je dus je meet draden met pennen goed hebt aangesloten stel je je multimeter in. De meeste multimeters zit zo`n grote draai knop op. Deze stel je in op Ohm of het hoefijzertje staat erbij (of de letter R maar dat is meestal niet zo!) Je stelt de meter in op een meetbereik van 1k of gewoon hierin weet je zeker dat je goed zit. Succes!
15 december 2008 om 19:23 #17428920merci,
Normaal stelt Nova 1.2 dat ding altijd goed in.
23 januari 2009 om 10:10 #17428921vraagje voordat ik verderga,
Ik heb inmiddels weer wat dingen nagekeken en opgezocht, heb de ECU losgehaald en de kabelboom voor een deel ook weer, om alles door te meten. Nu is mijn vraag.. Ik heb een 3 rijige ECU, welke kabelboom moet ik hiervoor hebben (Calibra, astra, kadett..?) Of zit hier ook nog verschil in… Ik heb namelijk ook een C20NE astra GSi, maar die ECU zit helemaal weggestopt, als ik weet dat een uitwisseling mogelijk is, kan ik dat ook ff proberen.
23 januari 2009 om 10:39 #17428922jimmy, 3rijege ecu moet 3rijege kabelboom op. Van welke auto deze boom dan afkomt moet verder niet uitmaken, als je de draden maar goed aansluit.
Is de voorschakelweerstand al uit de kabel naar de bobine weggehaald?? Ik neem aan dat je eencarburateur casco hebt, daar zit deze tussen23 januari 2009 om 10:52 #17428923Ik heb een carb versie ja voorschakeldraad, welke kleur betreft dit..?
23 januari 2009 om 10:55 #17428924die moet in de geschakelde plus draad zitten, dus de zwarte. Trek daar maar eens een nieuwe rechtstreekse draad voor (vanaf je contact, desnoods eerst buitenom)
Succes, groetjes.
ps daar was Geert deze week al op mn werk :D23 januari 2009 om 11:08 #17428925Ja Geert zei dat ie was al geweest ja.. :D Hij vroeg zich al af waar je me van kende :)
zie je U2U
26 januari 2009 om 17:55 #17428926Ik weet wel dat een 3 rijige kabelboom van een astra GSI dus met Motronic 1.52 niet loopt op een andere 3 rijige computer omdat hier ook een andere lucht massameter op zit. Verder weet ik ook dat een 3 rijige kabelboom van een kadett niet kan op die van een Vectra Code GE. Dus volgens mij kan je vectra en calibra wel uit wisselen en kadett met omega, ascona ook. Ik weet niet wat jullie ervaringen hiermee zijn Groeten
26 januari 2009 om 18:49 #17428927Ik heb in ieder geval wel een 3 rijige ECu met een kabelboom met normale Lmm aansluiting. heb met Folkert over de U2U contact gehad en heb nu die hele boom er weer uitgetoverd, ga hem helemaal nalopen, heb een weekend van 4 dagen voor de deur staan dus komt goed (hoop ik)
27 januari 2009 om 08:22 #17428928succes jimmy!!
27 januari 2009 om 10:52 #17428929wat er al gezegd is..
je moet de normale 3rij ecu en bom niet proberen te laten lopen met spullen van een 3rij astra gsi zooi…Je kunt de helft erin klikken en lijkt te werken maar uiteindelijk dikke shit…
27 januari 2009 om 13:34 #17428930Nee dat was ik ook niet van plan na het lezen van bovenstaande reacties :)
29 januari 2009 om 12:48 #17428931Folkert, geschakelde + geprobeerd, geen resultaat.. kwam ook een paar ” slechte” draden tegen in de kabelboom, maar ben bezig met een andere kabelboom.. want in deze was al geknipt… Dan maar vanaf 0 opnieuw met een schone lei beginnen.
Iemand voor ene leuke prijs nog een 3 rijige boom voor in een kadett d te koop… liefts ongeknipt.
29 januari 2009 om 15:23 #17428932geknipte kabelboom is kloten, dan loop je van het ene naar het andere probleem. Idd een andere niet geknipte boom proberen, misschien heeft Marcel/Corsaboy nog wel wat??
Succes!29 januari 2009 om 17:06 #17428933Ja… Calibrainpower, zag dat er al een aantal draden niet zaten waar ze hoorden te zitten… maarja toch maar geprobeerd natuurlijk, vanmorgen echt alle mogelijke dingen geprobeerd, maar ga wel op zoek naar een andere boom… is makkelijk lijkt me..
Had er 1 gevonden van een Astra incl. 3 rijige ECU, maar dat gaat niet he, ivm die LMM.
29 januari 2009 om 17:33 #17428934oh ja t is ook zo jij hebt al weekend he :D, nopez astra gaat niet helaas, gewoon van een kadett/vectra/ascona zoeken
29 januari 2009 om 18:35 #17428935Ik heb al weekend ja :D
Ga wel op zoek naar zo een andere boom ind.. en een nieuwe BDP sensor, hij geeft de goede waardes (nog dank daarvoor mensen) maar just to be sure..
Morgen maar weer eens wat andere dingen aan de D doen..
30 januari 2009 om 17:20 #17428936Heej, een kabelboom van een 20seh, past deze ook..?
30 januari 2009 om 18:45 #17428937die heeft sowieso geen lambda sonde aansluiting . .
31 januari 2009 om 08:51 #17428938hum daar heb je gelijk in… dan zoeke we verder :)
31 januari 2009 om 18:15 #17428939miskien dat ik hier in de buurt wat kan roggelen? Weet niet hoe vaak Geert bij je komt?? Dan zou hij t wel mee kunnen nemen?!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.