Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne computer en kabelboom
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2008 om 20:36 #17428890
origineel gepost door corsaboy
hahahah ja maar was wel weer snel gefixed..
Of niet ron?!?!viel niet tegen:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry maar had sneller gekund als we nie zo veel hadden staan kleppen :jerry:jerry:jerry:jerry
11 september 2008 om 06:24 #17428891Kan iemand voor mij een foto maken van het deel van de boom waar je de bobine op aansluit bij een c20ne..?
Ouwehoeren en werken gaat meestal wel goed samen hoor :)
11 september 2008 om 07:02 #17428892origineel gepost door custom
Kan iemand voor mij een foto maken van het deel van de boom waar je de bobine op aansluit bij een c20ne..?Ouwehoeren en werken gaat meestal wel goed samen hoor :)
het zijn drie kabeltjes die uit je injector rail komen.zw. zw. gr . en maakt nie uit welke zwarte je pakt
11 september 2008 om 07:20 #17428893Je bedoelt waar die hele bussel kabels uit komt.. (de boom) die groene heb ik, en er komen 3 zwarte uit, ik heb ze alle 3 geprobeerd.
Als ik een blok heb uit een andere auto (vec/ommie) kan het natuurlijk dat het iets anders is of niet..?
Al die draadjes… :cry
11 september 2008 om 08:44 #17428894idd uit die bos draden.de meeste c20ne boompjes zijn gelijk v.w.b. kleuren. de zw. draden zijn geschakelde plussen en staat dus alleen stroom op als het kontakt bediend wordt. het plastic zwarte kapje van de bobine kan er overigens af;)
11 september 2008 om 09:11 #17428895Als die eraf is, dan heb ik die andere aansluitingen dus niet nodig..
11 september 2008 om 09:25 #17428896origineel gepost door custom
Als die eraf is, dan heb ik die andere aansluitingen dus niet nodig..:hmmz welke aansluitingen heb je nu ? ik neem aan dat je nu een paar losse draden hebt vanuit je boom ( boven je injector-rail en aansluitingen daarvoor ) en dus geen stekkertjes hebt waar de bedrading inzit die op je bobine moeten. je krijgt de losse draadjes dus niet zomaar op je bobine ……nou;) ? dan haal je het zwarte kapje er af ( eerst de kleine moertjes met een punttangetje losdraaien en dan komt ie los ) dan de bedrading op de (-) en de (+) frutselen. ( kan je bijvoorbeeld doen met ampjes ) waar de groene en de zwarte ff op moet weet ik ff nie zo …maar volgens mij moest de groene op de (-) dus dan de zwarte op de (+) aansluiting van de bobine. als ik me herinner is er ook nog een andere losliggende draad ( zwart ) ergens daar in de buurt maar zeker weten doe ik dat niet meer. ik kan helaas niet bij de foto’s anders had het mss iets duidelijker geweest. overigens:hmmz hoe is het met de bdp sensor gesteld?
11 september 2008 om 09:43 #1742889711 september 2008 om 09:43 #17428898ojaa.. die BDP sensor, wat ik kan ontdekken is dat bij de aansluiting die op de kabelboom zit, de stekker die daar ingaat, daar net onder is de zwarte draad kapot en is een zilverkleurig omhulsel met daarin een zwarte en gele draad zichtbaar.
11 september 2008 om 09:49 #17428899origineel gepost door custom
ojaa.. die BDP sensor, wat ik kan ontdekken is dat bij de aansluiting die op de kabelboom zit, de stekker die daar ingaat, daar net onder is de zwarte draad kapot en is een zilverkleurig omhulsel met daarin een zwarte en gele draad zichtbaar.haal daar maar eerst eens een andere voor………
11 september 2008 om 10:08 #17428900Ik ben al aan het zoeken.. :agent
11 september 2008 om 10:17 #17428901origineel gepost door custom
Ik ben al aan het zoeken.. :agentbel verbocht eens op….mss dat die er nog eentje heeft voor je ………..
11 september 2008 om 10:57 #17428902Zal ik eens doen, das hier om de hoek idd.
15 september 2008 om 07:17 #17428903vorderingen ?
15 september 2008 om 07:36 #17428904Nope, weinig tijd gehad en nog geen BDP sensor gevonden.
23 september 2008 om 13:01 #17428905Het is niet moeilijk, ik kan het alleen niet goed uitleggen.
Je bobine heeft een zwarte en groene draad nodig, als die goed zijn aangesloten dan moet hij vonken.
Als hij vonkt dan is je BDP niet stuk.
24 september 2008 om 09:41 #17428906Hij vonkt dus niet… Maar heb even andere kosten helaas, een lekke band met mijn motor gereden, die eerst maar laten vervangen. En ben bezig met de auto spuitklaar te maken zodat hij gespoten kan gaan worden.
BDP sensor kan ik lenen van jaques, nova 1.2, om te testen alleen even de tijd vinden om af te spreken.
2 december 2008 om 21:24 #17428907update:
Net bezig geweest in de koude :( garage van Jimmy:D. Probleem is dat hij niet vonkt. Daartoe is er een bougie direct op de bobine aangesloten met de bobinekabel.
Voor de rest:
[*] bobine met bobinekabel met bougie is gecheckt op mijn c20ne en werkt goed.
[*] er is spanning op de zwarte contactkabel welke is aangesloten op de bobine.Van de groene weten we nog niks, waarschijnlijk zit hier het euvel. Iemand enig idee van testwaarden van de BDP???
3 december 2008 om 09:39 #17428908:(………. maar we geven niet op
3 december 2008 om 17:39 #17428909groene ?…dat is alleen een gevertje voor de toerental. zijn de zwarte draadjes die uit de injectorrail komen goed aangesloten op de bobine? voor de rest goed de massa’s nakijken…eventueel een extra draad vanaf je dynamosteun ( want die hangt in de teflon ) naar de achterkant van je kop trekken ( er zit daar een uitsparing waar je een bout in kan draaien voor de kabelbevestiging )…ook even een andere bdp sensor proberen.inwendige kabelbreukjes komen zelfs in nieuwe kabels voor ……
3 december 2008 om 18:59 #17428910origineel gepost door NOVA-1.2?
update:
Net bezig geweest in de koude :( garage van Jimmy:D. Probleem is dat hij niet vonkt. Daartoe is er een bougie direct op de bobine aangesloten met de bobinekabel.
Voor de rest:
[*] bobine met bobinekabel met bougie is gecheckt op mijn c20ne en werkt goed.
[*] er is spanning op de zwarte contactkabel welke is aangesloten op de bobine.Van de groene weten we nog niks, waarschijnlijk zit hier het euvel. Iemand enig idee van testwaarden van de BDP???
Testwaarden van de bpd ?
Is dit gelijk aan de inductieve implusgever ? :’) Kan in men werkplaatsboek geen BPD sensor vinden. die inductieve implusgever ( waarvan ik denk dat et em is ) is 0.5 – 1.6 Kilo Ohm
De groene draad.. die gaat naar je computer en naar je toerenteller.
3 december 2008 om 21:58 #17428911groene ?…dat is alleen een gevertje voor de toerental.
groen is dus geen input voor de bobine, maar output?
zijn de zwarte draadjes die uit de injectorrail komen goed aangesloten op de bobine?
heeft dit invloed op de werking van de bobine, of op de brandstofinspuiting? En zitten die direct verbonden met elkaar?
voor de rest goed de massa’s nakijken…eventueel een extra draad vanaf je dynamosteun ( want die hangt in de teflon ) naar de achterkant van je kop trekken ( er zit daar een uitsparing waar je een bout in kan draaien voor de kabelbevestiging )
Jimmy, dat is jouw taak… even kijken jonge :jerry
…ook even een andere bdp sensor proberen.inwendige kabelbreukjes komen zelfs in nieuwe kabels voor ……
de buitenmantel van de sensor ligt bloot op een klein deel, maar lijkt niet beschadigd. Ik heb nog ergens een SEH liggen, heeft die dezelfde sensor?
Testwaarden van de bpd ? Is dit gelijk aan de inductieve implusgever ? :’) Kan in men werkplaatsboek geen BPD sensor vinden. die inductieve implusgever ( waarvan ik denk dat et em is ) is 0.5 – 1.6 Kilo Ohm
Geen idee of het dezelfde is…:(. Waartussen is deze weerstand gemeten? Op de stekker zitten 3 aansluitpunten.
Bedankt voor de reacties :thumbup We komen er wel :D
PS Heeft er toevallig hier iemand de AUTODATA CD’S te koop? Ik heb ze ooit in mijn bezit gehad, maar kan ze niet meer vinden. TIS heb ik al wel, maar de werking snap ik niet :hmmz
4 december 2008 om 08:31 #17428912Ik kijk die massa’s vanavond na, en trek zo een extra draad, tevens zal ik die zwarte even nakijken tot waar ik zo kan.
Mercikes voor de hulp :)
5 december 2008 om 10:15 #17428913Er ligt een draad van dynamo naar de kop, en de massa’s die ik kan vinden zitten, goed.. iemandd ie me kan zeggen waar z emoeten zitten, dan checkt makkelijker.
7 december 2008 om 18:18 #17428914origineel gepost door custom
Er ligt een draad van dynamo naar de kop, en de massa’s die ik kan vinden zitten, goed.. iemandd ie me kan zeggen waar z emoeten zitten, dan checkt makkelijker.Van je baksteun naar je carrosserie ( voorste baksteun )
Van je accu op de slotplaat.
Van de dynamo op de kop.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.