C20NE Astra inhouden/slecht op gas reageren

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) C20NE Astra inhouden/slecht op gas reageren

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    custom

Ik heb hem zojuist met de paperclip uitgezen..

code 57.. Idle air control, High voltage.. Nou nog iemand die me kab zeggen watskeburt en wat er aan te doen :D

custom

betreft dit de stappenmotor..? Zoja, die kan ik wel ff wisselen met die van de D Kadett.

custom

Nou… stappenmotor vervangen en motorstoringslampje is weg. Dus ik blij.. gisteren naar Utrecht, motorbeurs geweest op de heenweg was ie wat aan het inhouden, maar wle minder, en op de terugweg gaan als een tierelier, nergens last van..

Waarmee kan ik die lmm schoonmaken..?

corsaboy
          Deelnemer

remmenreiniger..

custom

Ooh oke, ik dacht dat dat niet mocht, zal al de rest ook nog eens inspecteren daarbij en die dynamo doormeten, want de ene keer brand heel zwak mijn accu lampje, de andere keer niet, de andere keer brand ie heel zwak en als ik mijn knipper aanzet dan gaat ie licht meeknipperen.. dus electronisch zit er iets niet helemaal lekker volgens mij.

Had je de ecu en boom al afgestuurd.?

freek corsa
              Deelnemer

je massa had je al gecontroleerd ?

corsaboy
                Deelnemer

Originally posted by custom

Had je de ecu en boom al afgestuurd.?

Ja zou bij je moeten zijn.
                  Zaterdag ochtend verstuurd

zal straks f t’nt nummer door mailen

custom

Ja overdag is er niemand thuis, en op maandag wordt er bij ons nooit post bezorgd.

@ Freek,
                    Ja massa heb ik gecheckt, los gehad schoongemaakt en terugzet en vast gedraait, zal die spanning eens meten, ergens een multimeter vandaan toveren en zal eens wat extra massa’s leggen voro de zekerheid.

custom

heb alle bougiekabels gecheckt en zag dat er 1 wat los zat en op 1 zat wat corrosie, voor de zekerheid kabels en verdeelkap van de D kadett erop geschroefd.
                      Lmm schoongemaakt en gasklephuis ook, tot maantje.
                      Spanning op accu gemeten, was 14 en een beetje bij normaal lopen, bij alle verbruikers aan was het 13,7.. dus lijkt me goed.

Dynamo wat strakker gezet, deze leek iets los te zitten. en ene extra massa gezet naar de kop.
                      Dit gisterochtend gedaan, inmiddels weer een km of 80 gedaan, maar geen last loopt ook erg strak en pakt goed op.

rickopel
                      Deelnemer

de mijne heeft last gehad van valse lucht, het inlaatspruitstukpakking was geschuurd.

heb er nu een ander blok in zitten met alle aanbouw delen i.v.m een kapotgelopen krukas. zodoende kwam ik er achter.

GR Rick.

custom

Aha, maar goed daar kwam je dus helaas wat te laat achter :(

De mijne heeft na dat ik de aanpassingen van hierboven heb gedaan geen kuren meer vertoond, alleen loopt ie echt niet zuinig.. van het weekend naar Assen geweest, vanuit Roosendaal.. en 1:10 heeft ie gereden, heb precies 500 km gereden voordat mijn lampje ging branden.. alleen snelweg, en niet harder dan 115 km/h Verder rijdt ie goed, maar ben wel opzoek naar iets anders.

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.