Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › C20NE Astra inhouden/slecht op gas reageren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2009 om 08:10 #17208940
Goedemorgen,
Na gisteravond 80 km te hebben gereden, de motor stilgezet. na 10 minuten weer gestart en wilde ik terug rijden. Maar de motor hield wat in, net of er geen vermogen was. na een stuk rijden kwam ik boven de 3000 toeren en toen was het weg. Continu snelweg, toen weer bij na thuis gestopt voor stoplicht, en weer bij optrekken onder de 3000 toeren niet trekken en inhouden.
Tevens werkte mijn snelheidsmeter niet echt lekker, die ging haperend omhoog en omlaag, niet in een vloeiende lijn.
ps. Geen Motorstorings lampje.!
Thuis gekomen, motor uitgezet en vanmorgen opnieuw gestart en probleem was weg, liep weer mooi, klein rondje gereden en niets inhouden.
Betreft een C20NE Astra GSi.
20 februari 2009 om 17:20 #17467361trouwens, de snelheidsmeter deed nog wel wat vreemd maar hij liep goed..
iemand een idee, bougies, kabels, verdelerkap ed.. dat begrijp ik, maar misschien een sensor die aan het overlijden is..?
20 februari 2009 om 20:30 #17467362wel apart.
ik weet niet of er orgineel een snelheids signaal wordt doorgegooid naar de ecu van de astra..
Dat soort bedrading sluiten wij in de corsa’s niet aan.ik zit wel te denken aan de temp sensor..
Die kan vreemd doen.. En heel misschien de lfr of lambda sonde
laatste 2 komen niet zo heel vaak voor bij de 8v.. Maar ik heb wel eens een defecte lfr gehad en toen liep de motor stationair goed en stabiel, stotteren op de raarste momenten en bij volgas soms ineens uitvallen…maar was met de kompressor motor.. Dus was altijd een geval apart
20 februari 2009 om 20:42 #17467363Het vreemde is, dat ik al vaker langere stukken heb gereden, en tot ik hem stilzette was er niets aan de hand, pas bij opnieuw starten en wegrijden hield ie in, maar bij goed gas geven en boven 3000 toeren was het weg.. vanmorgen, niets aan het handje..
de temp sensor, had ik inderdaad al aan gedacht, die kan ik wel ff wisselen met mijn d kadett.
Kan het ook iets in de bedrading zijn..? slechte massa oid..
20 februari 2009 om 20:59 #17467364slechte massa kan stotteren veroorzaken maar zorgt eerder voor niet starten en of spontaan uitvallen en dan lastig aanslaan.
20 februari 2009 om 21:07 #17467365hmm oke, ga zondag alles wel ff van de D afschroeven en wisselen met de astra, heb gelukkig geen auto nodig voor werk oid, maar toch wel fijn dat ie het goed doet :D
22 februari 2009 om 13:58 #17467366ik heb het zelfde probleem, maar bij mijn is het nog niet weg geweest. en ook af en toe blijft de km teller hangen tot 100 en dan schiet ie pas door, en dan doet i het gewoon weer goed.
22 februari 2009 om 16:46 #17467367Heej een medeganger :(
Net alles losgehaald en vastgezet, de stekkers enzo, gekeken of er ergens een draad los ligt… zie ik een bougie kabel losliggen (maar daar had ik al wat mee geprutst) Dus ik dat ding vast zetten en ene rondje rijden… Nog steeds inhouden en niet lekker lopen, ook geen
” lekker” geluid uit de uitlaat. ook met koude motor.Zojuist bougies gekeken, deze waren wat donker, vervangen door 4 nieuwe en stationair loopt ie al een heel stuk soepeler, alleen met gas geven houd ie nog in (stilstaand), uit de uitlaat klinkt het ook niet echt lekker.. Blok klinkt goed, eerste 15 sec tikkende klepjes, daarna lekker soepel, zodra ik gas geeft gaat ie stotteren..
Kan het iets in/met de uitlaat zijn… evt de dynamo die slecht aan het worden is..? dat ie de spanning niet goed kwijt kan.?
@ Rick, rijd jij er gewoon mee of staat ie stil..?
22 februari 2009 om 17:05 #17467368Ojaa, hij ” stonk” uit de uitlaat, ook nog. :(
22 februari 2009 om 17:11 #17467369trek de stekke rvan de lmm er eens uit.
Kijk eens hoe die dan loopt…22 februari 2009 om 17:33 #17467370Ga ik ff doen, kom zo terug met bevinding.
22 februari 2009 om 17:45 #17467371gestart, gas geven… geen inhouden of stotteren, uitlaat klinkt goed… toen de lmm los getrokken even inhouden maar daane ook normaal lopen. Lmm er terug op, gas geven en normaal lopen, oftwel, nu heeft ie het niet, volgens mij, maar als ie het van de week weer heeft dan doe ik hetzelfde kunstje nog een keer Marcel..
22 februari 2009 om 17:50 #17467372Zit hem denk ik in je draadboom.
en dan voornamelijk bij de lmm..Heb ik al vaker losse draden gezien en die hersteld…
Haal maar eens vorozichting de isolatie en rubbertjes enzo weg bij de stekke rvan de lmm..
Vaag combinatie van vocht kabelbreuk etc, en 9 van de 10 keer bij de lmm…:o
22 februari 2009 om 18:03 #17467373Ik en draadbomen ;).
Hij had zojuist nergens last van en liep als een zonnetje.
Ik zal morgen na het werk, als het nog ff licht is eens even goed kijken bij de Lmm.. er zit trouwens wel zo een open lucht geval op.
23 februari 2009 om 16:21 #17467374Zojuist gestart en wat gas gegeven, liep slecht… LMM los getrokken, gestart en liep nagenoeg hetzelfde inhoudend op gas.. toen de lmm er weer op gezet, (wat is trouwens dat stekkertje na de Lmm wat ook op de luxhtslang uitkomt..?)
Gestart gas geven en inhouden.. met heel rustig gas geven is er niets aan de hand, is dus met warme en koude motor. geen losse draadjes kunnen ontdekken bij de lmm, maar heb het nog niet losgesneden, woensdag ben ik vrij dan heb ik wat meer tijd.
23 februari 2009 om 18:03 #17467375origineel gepost door custom
Heej een medeganger :(Net alles losgehaald en vastgezet, de stekkers enzo, gekeken of er ergens een draad los ligt… zie ik een bougie kabel losliggen (maar daar had ik al wat mee geprutst) Dus ik dat ding vast zetten en ene rondje rijden… Nog steeds inhouden en niet lekker lopen, ook geen
” lekker” geluid uit de uitlaat. ook met koude motor.Zojuist bougies gekeken, deze waren wat donker, vervangen door 4 nieuwe en stationair loopt ie al een heel stuk soepeler, alleen met gas geven houd ie nog in (stilstaand), uit de uitlaat klinkt het ook niet echt lekker.. Blok klinkt goed, eerste 15 sec tikkende klepjes, daarna lekker soepel, zodra ik gas geeft gaat ie stotteren..
Kan het iets in/met de uitlaat zijn… evt de dynamo die slecht aan het worden is..? dat ie de spanning niet goed kwijt kan.?
@ Rick, rijd jij er gewoon mee of staat ie stil..?
ik rij er gewoon mee een km of 200 in de week maar ik hoor ook bij de uitlaat een raar geluid. een soort ploffen, zal eerdaags me bdp sensor vv ik denk dat et em daar in zit, of in de ontseking.
gr Rick.
23 februari 2009 om 18:24 #17467376bdp sensor kan idd ook rare effecten veroorzaken.
Jimmy, pak die van je D kadett ff en gooi die er eens op.Eens kijken of die gek doet…
24 februari 2009 om 08:35 #17467377Heb gisteravond gereden, eerste 5 minuten beetje inhoude.. op de terugweg nergens last van, ook vanmorgen naar mijn werk, nergens last van.. Zal die bpd eens nakijken, ik heb 1 over inmiddels :p
24 februari 2009 om 08:49 #17467378Punt blijft wel dat ik geen lampje krijg, wel bij starten even, dan gaat ie weer weg… ook lijkt het of mijn accu lampje heel zwak brand.
24 februari 2009 om 17:41 #17467379meet je dynamo maar eens door dan.
Bij een te laag spannings niveau gaat ie ook bokken.Misschien dat de dynamo onderin niet genoeg levert en bovenin wel…
Onder de 11 volt wordt het best kritisch voor een ecu..Heb nog met een 8v gereden op 10.5 volt maar dat was absoluut niet leuk….
25 februari 2009 om 08:16 #17467380Ga ik eens doen, als ik een nieuwe multimeter heb aangeschaft van de week.
Gister een keer 5 met de auto weggeweest, maar nergens last van, snelheidsmeter loopt ook weer vloeiend..
26 februari 2009 om 18:51 #17467381Vandaag ook weer gereden en nergns last van hoor.. Een vreemd verschijnsel
26 februari 2009 om 18:54 #17467382misschien toch ergens vocht in het systeem..
In je bedrading of stekker verbinding ergens..27 februari 2009 om 08:30 #17467383Heb wel vorige week de auto goed afgespoten, misschien ind toch ergens vocht bij gekomen. Hij diet het weer prima, zal er bij de volgende afspuitbeurt extra op letten :)
28 februari 2009 om 08:28 #17467384Vanmorgen begon tie weer te sputteren, na een km of 6 begon tie moeilijk te doen, niet bij bepaalde toerentallen maar gewoon bij goed gas geven.. er ging ook een fractie van een seconde ene uitroeptekn rood branden op mijn dash, gelijk stilgezet maar zag niets lekken, zat ook genoeg olie en kvs in.. Wel blijft mijn motorlampje een paar seconden langer staan dan de rest van de lampjes bij starten..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.