Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20let / z20let(2.0 16v turbo) in manta B GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2009 om 18:12 #17537494
Boomklevertjes noemen ze dat…
18 oktober 2009 om 20:53 #17537495origineel gepost door skinsdale
vroeg geleerd oud gedaan:agentDat zegt in dit vak dus helemaal niks, of je moet als kind in een kart zijn gezet om te racen op circuit, zodat je enig ervaring hebt met sturen en vooral omgaan met onverwachte reacties van de auto en andere manoeuvres!!
doe het eerst maar rustig aan en doe ervaring op! zowel FWD als RWD
en je moet niet vergeten dat de weg altijd netjes droog is, maar je rare uitschieters maakt vooral met dit weer!
dit weekend ook weer paar keer met de billetjes zitten knijpen! en dat gewoon op een recht stuk weg!:agent
23 oktober 2009 om 08:09 #17537496Ok,
nu ik
ben inmiddels bijna 20,
heb mijn manta sinds ik 17 ben,
je kent ‘t wel, apk klaar maken, hier en daar wat ditjes en datjes aan doen.
echter rijdt ik al auto & kart sinds m’n 14e, en heb daarbij ook motocross gedaan.nu nog ene paar x per jaar driftdagen op circuit (niederrhein ed.) en ben helemaal gek van m’n manta.
echter is ‘t punt nu daar dat ik hem wil gaan restaureren, sterker nog, hij licht al half uit elkaar.
en ik heb ook het idee om er een let in te leggen.
niet voor dagelijks vervoer! dat zeer zeker niet, maar voor meetings, en mss eens een sprint dag. ding moet namelijk tip top worden, zodat ik er echt mee kan gaan ”showwen”ook heb ik al wat ervaring met een aantal pk’s, denk aan een beamer m50 vanos, golf vr6, ‘rado vr6, audi 1.8 20vT etc.
en nu las ik daarnet de reactie van Mayhem, die adviseerd er een 265 achter te hangen. is dat ook noodzaak bij een standaart let, of voldoet de 1.8 5bak daar ook aan?
en is het verder quwa inbouw te doen? carterpan van de 1800, motorsteunen etc,
computer en kabelboom komen aardig overeen met manta? ik werk met een digidash enzo..
remmerij aan de voorzeide is al enigsinds gemodificeerd (rekord schijven met e21 klauwen), achteras wil ik ook met schijven uit voeren.kan nooit kwaad om al vast wat info bij elkaar te sprokkelen dacht ik zo!
is nog ver weg, maar dan weet ik iig vast hoever ik kan gaan (en moet gaan quwa sparen :P)24 oktober 2009 om 16:55 #17537497ik zou er niet aan beginnen
heb met een collega van mij, een c20let in een ascona b gebouwt nu (330pk)de verbouwing aan deze ascona kost mega veel tijd en geld
alleen de motor is geen probleem,de rest wel,als je het goed wil doen zodat het heel blijft en ook nog veillig is.vergeet niet dat alles wat je aan moet pasen aan de manta/ascona je zelf zal moeten maken.
er is niet veel tekoop.en wat tekoop is kost echt veel gelddus ik zou als eerste auto er nooit aan beginnen,maar dat is mijn mening.
de z20let is ook niet echt geschikt voor een rwd het vermogen komt heel soepel in, de c20let is veel meer brute kracht,beter voor de rwd.
plus dat de z20let veel meer bedrading heeft,c is daarin veel makelijker
maar je kan altijd eens bij de ascona komen kijken
24 oktober 2009 om 17:03 #17537498AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat moet je volgens jou dan allemaal zelf maken:hmmz
een c20let in een b manta bouwen is best goed te doen
in grote lijnen is het gelijk aan
een c20xe inbouwenop 1 motorsteun na(turbo zijde)
of je moet al n andere uitlaat + turbo pakken
bij een gt28rs
past zelfs aan e trubo zijde
de 1,8 motorsteun
verder kun je voor n standaard let best nog de 1,8 5 bak nemen
hoewel die al niet veel goedkoper meer zijn dan een 265bak
met kom van 1.8 4 bak en pasplaat
dus tjah ik zie niet in waarom er niet aan te beginnen24 oktober 2009 om 17:14 #17537499de kosten zijn er van wegen de pk’s
de kom van de 18 gaat gewoon kapot boven de 350pk,net als de achteras,zit nu een as onder van een volvo.
ook de tussen as blijft niet heel,remmen zal je ook aan moeten pasen,en de schokbrekers en veren.de motor hangt er zo in dat ben ik helemaal met je eens,dat is ook het probleem niet
24 oktober 2009 om 17:27 #17537500origineel gepost door Emiel-Manta
ook heb ik al wat ervaring met een aantal pk’s, denk aan een beamer m50 vanos, golf vr6, ‘rado vr6, audi 1.8 20vT etc.
en welke is nou snel dan? vr6 loopt niet hard, 20v turbo is ook niets. en als je een m5 bedoeld geloof ik nooit dat je daarmee de rand hebt opgezocht.
hard rechtuit rijden kan iedereen… maar op de weg zijn zat bochten en rijdende chicanes met rare bewegingen die niet te voorspellen zijn.
24 oktober 2009 om 17:35 #17537501origineel gepost door mayhem
origineel gepost door Emiel-Manta
ook heb ik al wat ervaring met een aantal pk’s, denk aan een beamer m50 vanos, golf vr6, ‘rado vr6, audi 1.8 20vT etc.
en welke is nou snel dan? vr6 loopt niet hard, 20v turbo is ook niets. en als je een m5 bedoeld geloof ik nooit dat je daarmee de rand hebt opgezocht.
hard rechtuit rijden kan iedereen… maar op de weg zijn zat bochten en rijdende chicanes met rare bewegingen die niet te voorspellen zijn.
:jerry:jerry:jerry
24 oktober 2009 om 17:40 #17537502m50 is volgens mij motorcode van bwm, die 2.5 6pitter met 190pk?
en nee die gaan echt NIET snel :sleeping:sleeping evenals Vr6 wat heel wat klinkt maar ook niet snel is.
20VT is nog wel grappig om te pesten. maar snel… nee origineel al helemaal niet
24 oktober 2009 om 18:25 #17537503klopt,
maar ik praat toch ook over een originele let, of wat is er nu niet duidelijk?
ik had het over een vanos motor met std 180 pk ja, niet gek veel, maar dat heeft een beetje vr6 ook in huis.
zelfde geld voor de 20vT audi, die gechippt was naar 215.En als ik dadelijk 9k in zo’n autotje heb gepompt was ik niet van plan tot ‘t uiterste te gaan en ‘m tegen een boom te parkeren. Dan bedenk je je wel een 2e keer eer dat je in stapt.
Dus aub even kappen met dat bescherm-engel-gedoe, en beantwoord m’n vragen. Zo niet, blader dan verder naar ‘t volgende topic.
@Louwe: bedankt, daar kan ik al iets mee. :)
24 oktober 2009 om 18:28 #17537504gewoon doen waar je zelf zin in heb
24 oktober 2009 om 18:36 #17537505AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad ging het hiero om een standaard let dus
ronde de 200 pkdan gaan er nog geen tussen/achter assen vliegwiel kommen
stuk
en kun je ook nog goed met een 18 s bak uit de voetendat blijft tot en met 250pk ook nog wel heel
zelfs als je der mee sprint;)we gaan hier natuurlijk geen appels met peren vergelijken;)
24 oktober 2009 om 18:40 #17537506Maar daarom kan je beter in de toekomst kijken misschien en meteen op safe spelen? lijkt mij beter dan 2x moeten…
280pk heb je al met simpele chip…
24 oktober 2009 om 18:44 #17537507Eerst maar eens met standaart setup gaan rijden, en leren te beheersen.
Dàt lijkt me persoonlijk dan wel veiliger ;)
Maar wat je zegt klopt wel enigsinds, mocht ik ooit willen upgraden dan heb ik de bak bijv. vast in huis..bedankt.
24 oktober 2009 om 19:10 #17537508AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door sw16v
Maar daarom kan je beter in de toekomst kijken misschien en meteen op safe spelen? lijkt mij beter dan 2x moeten…280pk heb je al met simpele chip…
kennis van me reed met 287 pk aan de wielen
in een a mantamet standaard gte as
en 40%sper
en 18 s bak
;)24 oktober 2009 om 19:21 #17537509origineel gepost door sw16v
m50 is volgens mij motorcode van bwm, die 2.5 6pitter met 190pk?en nee die gaan echt NIET snel :sleeping:sleeping evenals Vr6 wat heel wat klinkt maar ook niet snel is.
20VT is nog wel grappig om te pesten. maar snel… nee origineel al helemaal niet
Hehe, klopt, zijn alle 3 niet snel. Tenminste als je gewend bent in een broodtrommel met c20xe/let te rijden ofniet :P
Denk dat de TS niet meer gaat reageren :( , hij heeft maar 1 post :jerry
24 oktober 2009 om 22:08 #17537510daarom gewoon rustig auto onder controle krijgen
ben nu 20 had eerst golf3 gti 115, heb ik bijna jaar mee gereden. Heb nu astra f gsi 160 pk. en ga er van de winter een calibra turbo in hangen is de bedoeling25 oktober 2009 om 11:20 #17537511zoals de meeste hier zeggen zou ik eerst eens zo rond rijden:P
Ben zelf ook 18 en heb de eerste kadett als de sloot in gelegt…
RWD en natte weg glijd echt super erg:o wat wel leuk is alleen je moet er eerst wel ervaring mee krijgen:Pde eerste keer overviel dat mij met 45 vette pk’s:agent
25 oktober 2009 om 11:58 #17537512Zelfs met de c14nz is het geen lolletje als je wil sturen in een bocht wanneer het glad is. En dan hoef je niet eens hard te gaan. Maar wat al gezegd was, volgens mij zien we die niet meer terug hier. :jerry
28 oktober 2009 om 13:21 #17537513200PK op de achterwielen, waarom niet !?
Dat dat teveel is voor als je net een rijbewijs hebt vindt ik onzin.
Mijn eerste auto (die ik nu nog rijdt) kocht ik net toen ik mijn rijbewijs had, en dat is een Omega 3.0 V6, het is gewoon hoe je er zelf mee omgaat.Ik hoef mijzelf niet te bewijzen tegen over een ander, wanneer je denkt dit wel te moeten doen heb je een grotere kans dat het mis gaat.
28 oktober 2009 om 14:20 #17537514een omega v6 is ff wat anders als een manta turbo…
28 oktober 2009 om 20:24 #17537515origineel gepost door opel_omega_steinmetz
200PK op de achterwielen, waarom niet !?Dat dat teveel is voor als je net een rijbewijs hebt vindt ik onzin.
Mijn eerste auto (die ik nu nog rijdt) kocht ik net toen ik mijn rijbewijs had, en dat is een Omega 3.0 V6, het is gewoon hoe je er zelf mee omgaat.Ik hoef mijzelf niet te bewijzen tegen over een ander, wanneer je denkt dit wel te moeten doen heb je een grotere kans dat het mis gaat.
die dingen hebben traction control geloof ik? dat maakt het wel wat simpeler allemaal.
bovendien is 200pk op 1700 kilo een heel ander verhaal als 200pk op 900kg, je heb gewoon zo weinig asdruk met een lichte auto, je ben hem zo kwijt in een bocht of met regen. een turbo heeft zowiezo een heel andere vermogensopbouw als een v6..
900 dat is wat mijn c kadett c20let woog op de weegbrug
ik zou deze auto NOOIT van me leven meegeven aan iemand die net zn rijbewijs heeft, die rijd zichzelf compleet te pletter tegen de eerste boom.
ik kan best zeggen dat ik aardig wat ervaring heb met rwd autos, maar zelfs deze wagen liet zelfs mij soms schrikken door onverwachts uit te breken op een regenachtige weg bij 80/90km/u gelukkig weet ik dan wat ik moet doen, maar als je dat niet gewend ben dan ben je gewoon weg.
29 oktober 2009 om 14:21 #17537516denk indd dat ie verdwenen is :jerry
origineel gepost door marcel
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
200PK op de achterwielen, waarom niet !?Dat dat teveel is voor als je net een rijbewijs hebt vindt ik onzin.
Mijn eerste auto (die ik nu nog rijdt) kocht ik net toen ik mijn rijbewijs had, en dat is een Omega 3.0 V6, het is gewoon hoe je er zelf mee omgaat.Ik hoef mijzelf niet te bewijzen tegen over een ander, wanneer je denkt dit wel te moeten doen heb je een grotere kans dat het mis gaat.
die dingen hebben traction control geloof ik? dat maakt het wel wat simpeler allemaal.
bovendien is 200pk op 1700 kilo een heel ander verhaal als 200pk op 900kg, je heb gewoon zo weinig asdruk met een lichte auto, je ben hem zo kwijt in een bocht of met regen. een turbo heeft zowiezo een heel andere vermogensopbouw als een v6..
900 dat is wat mijn c kadett c20let woog op de weegbrug
ik zou deze auto NOOIT van me leven meegeven aan iemand die net zn rijbewijs heeft, die rijd zichzelf compleet te pletter tegen de eerste boom.
ik kan best zeggen dat ik aardig wat ervaring heb met rwd autos, maar zelfs deze wagen liet zelfs mij soms schrikken door onverwachts uit te breken op een regenachtige weg bij 80/90km/u gelukkig weet ik dan wat ik moet doen, maar als je dat niet gewend ben dan ben je gewoon weg.
maar jij zit toch op brommerforum?:P
29 oktober 2009 om 19:24 #17537517al dik 7jaar,
kadett is indd verdwenen, maar niet verloren. hij moet helaas zn dagen nu gaan slijten met een saaie atmosferische motor:vertag
hier werd hij opgehaald door iemand van het kadett c forum, volgens mij is die er nu nog steeds mee bezig
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.