Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET wil niet boven de 0,5 bar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2010 om 18:14 #17603450
Als dat zo is knoop ik de monteur op aan zijn tenen :swear… komende week nog maar eens langs gaan.
20 maart 2010 om 18:17 #17603451ja aangezien een Diesel meter tot 25 of 30 bar gaat, zou het wel mogenlijk zijn..
meestal als de compressie afneemt is dat op 1 cilinder veel meer als de rest..
en anders is de motor serieus niet goed..
Draait de startmotor naar jouw idee HEEL snel rond..
willem
20 maart 2010 om 18:21 #17603452Na het monteren van de nieuwe accu draaide hij wel heel erg snel rond maar daarna deed hij weer normaal.
20 maart 2010 om 18:26 #17603453origineel gepost door InjectTheVenom
Zit in de inlaatslang dacht ik? Zo ja dan is die niet aanwezig.meeste let tuners monteren hem op het turbo hoedje die vaak vervangen word door een exemplaar van eds
de originele zit op de turbo zelf, die lekt niet?
dat je auto naar benziene stinkt kan, hij is berekent op 0.2 bar meer turbo druk (lucht) en spuit daar ook zijn benzine na in.
20 maart 2010 om 20:46 #17603454trek anders je slangetje van je waste gate af, ik heb namelijk het zelfde. niet boven de 0,5 bar uit in welke versnelling dan ook. mijn ascona maakt 1,1 overdruk, kadet 0,55/0,6 en valt dan iets terug. toen ik het waste gate slangetje eraf haalde, had ik al ,7 dus mijn waste gate zal ook wel zijn beste tijd gehad hebben.
ook kan je druk regelaar kapot zijn, dat is dat potje waar 2 slangetjes aan zitte aande onderkan en 1 aan de bovenkant, maar waarschijnlijk wist je dit al.
en idd wat hier ook word gemeld, een nieuwe waste gate kost +/- 100, je kan ook een echte veer erbij zetten doormiddel van een beugeltje aan het einde van het stangetje te zetten en dan een veer naar je waste gate toe te trekken.
ook een optie, even je 2 borgmoertjes los halen, en dan het stangetje iets uit de waste gate trekken +/- 1 tot 2 mm max, en dan weer vast zetten!
21 maart 2010 om 08:34 #17603455Kan een rotte wastegate ook trillingen in de versnellingsbak veroorzaken die vanuit de koppeling doorzetten naar het differentieel? Geloof me ik hoor door 2 muren heen een telefoon af gaan, vraag maar aan m’n pa dus ik kan precies merken waar het niet lekker zit :)
In z’n 4 komt hij tegenwoordig op 0,7 constant maar dat is dus ook het punt waarop ik rumoer uit de bak voel komen, 2 mensen hebben onafhankelijk van elkaar verklaard dat de koppeling goed is dus zeg het maar… differentieel misschien toch? In de andere versnellingen heeft hij een overboost van 0,7 om daarna terug te zakken naar 0,5 of lager.origineel gepost door asconac20let
trek anders je slangetje van je waste gate af, ik heb namelijk het zelfde. niet boven de 0,5 bar uit in welke versnelling dan ook. mijn ascona maakt 1,1 overdruk, kadet 0,55/0,6 en valt dan iets terug. toen ik het waste gate slangetje eraf haalde, had ik al ,7 dus mijn waste gate zal ook wel zijn beste tijd gehad hebben.ook kan je druk regelaar kapot zijn, dat is dat potje waar 2 slangetjes aan zitte aande onderkan en 1 aan de bovenkant, maar waarschijnlijk wist je dit al.
en idd wat hier ook word gemeld, een nieuwe waste gate kost +/- 100, je kan ook een echte veer erbij zetten doormiddel van een beugeltje aan het einde van het stangetje te zetten en dan een veer naar je waste gate toe te trekken.
ook een optie, even je 2 borgmoertjes los halen, en dan het stangetje iets uit de waste gate trekken +/- 1 tot 2 mm max, en dan weer vast zetten!
21 maart 2010 om 09:05 #17603456lijkt me niet te kunnen dat een waste gate trillingen in je aandrijflijn veroorzaakt. mijn ascona heeft 1 trilling bij 120, soort dreun, onbelans in de aandrijfas, maar dat is alles mijn druk blijft wel goed. dus ik denk dat dat een ander probleem is.
21 maart 2010 om 19:14 #17603457inderdaad trillingen in aandrijflijn moet je inderdaad in Bak > 4×4 verdeelbak > achter cardan zoeken..
Willem
21 maart 2010 om 19:21 #17603458over je drukprobleem, wat gebeurt er als je je vacuumslang van je wastegate afhaald?
mvg Mats
22 maart 2010 om 19:02 #17603459heb nog wel een wastgate voor je liggen.
22 maart 2010 om 19:19 #17603460wat zegt hennie ervan dan is het probleem nog niet opgelost?met je turbodruk
22 maart 2010 om 19:50 #17603461origineel gepost door wim-v6
inderdaad trillingen in aandrijflijn moet je inderdaad in Bak > 4×4 verdeelbak > achter cardan zoeken..Willem
Dat wou ik ook zeggen.. volgens de Tech 1 geeft de wielsensor linksvoor een grenswaardenprobleem aan.
30 maart 2010 om 21:24 #17603462wat je ook kan doen is een lek test doen van je inlaat (vanaf turbo tot inlaatspruitstuk) opdruk zetten en dan kijken of der geen lekkage optreed… want zo ver ik je topic heb gelezen zei je ook dat je benzine lucht uit je uitlaat ruikt… druk verlies… met zelfde hoeveelheid benzine is te rijk mengsel.. maar goed op zicht moet de druksensor dat ook weer door geven aan de ecu dat het niet klopt want je hebt een luchtmassa meter die meet hoeveelheid lucht der langs stroomt en stel dat je druk verlies hebt zou je druksensor een andere waarde aan je ecu geven en dan ziet hij 2 verschillende waardes… dan gaatie misschien in noodloop lopen… maar dat verklaart ook weer niet je benzine lucht uit je uitlaat…
Ik denk nu alleen hard op! misschien heb je der wat aan
4 april 2010 om 18:14 #17603463weet je al meer inmiddels?
4 april 2010 om 18:16 #17603464Nog niet, zat al die tijd op de ruiten te wachten maar deze week komt er hopelijk een achterruit zonder fabrieksfouten binnen en als die er eenmaal op zit ga ik aankomende zaterdag regelrecht naar Lobith.
4 april 2010 om 21:25 #17603465Misschien een zinloze gok, maar aangezien de klap die ik hoorde van de rechterkant leek te komen… kan mijn koolstoffilter op een nogal luidruchtige manier geploft zijn waardoor een vacuümprobleem ontstaan is? Ik heb nu alles vervangen/gecontroleerd behalve het traject daar naartoe…
10 april 2010 om 16:17 #17603466Dalijk even een post in het klaag en zeik topic aanmaken :mad:
Het goede nieuws:Cilinder 1: 14,5 bar, cilinders 2,3 en 4: 14 bar. Wastegate actuator is in orde, wel krijg ik nog steeds een ABS lampje wat naar verluid de wielsensor linksvoor is die tegen zijn grenswaarden aan zit wat wel kan kloppen want ergens in de linker voorkant komt een telkens wisselende hoeveelheid trillingen vandaan die soms vrij hevig kunnen worden.
Het slechte nieuws:
Er is een computer met VMAX chip aan gehangen, stukje rijden en hij trekt goed fel naar de 1 bar maar haalt geen 1,3 overboost. Waarschijnlijke conclusie: binnenwerk turbo overleden wat op ruwweg €1200 neer moet komen :mad:
10 april 2010 om 16:46 #17603467hoe weet jij dat die Wastegate actuator is in orde is?
krengen zijn 20jaar oud en hangen naast het heetste deel van de motor.
dingen raken langzamerhand steeds meer lam en verliezen druk.
mocht je toch je turbo reviseren, neem dan meteen een versterkte wastegate actuator. want de revisieboeren plakken de oude er 9 vd 10x weer tegen aan :thumbdown
10 april 2010 om 16:59 #17603468Schroefjes lossen en het stangetje uit de doos trekken, deze zat nog voldoende strak. Hennie had er nog even een exemplaar bij gepakt die écht lam was en daar trok je het stangetje vrijwel zonder weerstand uit de doos.
Versterkte actuator komt er zeker op in voorbereiding op Evo310 maarja eerst de auto stil zetten om voor de vakantie te kunnen sparen, daarna zien we wel weer.origineel gepost door sw16v
hoe weet jij dat die Wastegate actuator is in orde is?krengen zijn 20jaar oud en hangen naast het heetste deel van de motor.
dingen raken langzamerhand steeds meer lam en verliezen druk.
mocht je toch je turbo reviseren, neem dan meteen een versterkte wastegate actuator. want de revisieboeren plakken de oude er 9 vd 10x weer tegen aan :thumbdown
14 april 2010 om 15:39 #17603469Wastegate slangetje los halen levert 0,9 tot een volle bar constante druk op, zeg er maar wat van…
15 april 2010 om 06:00 #17603470origineel gepost door InjectTheVenom
Dalijk even een post in het klaag en zeik topic aanmaken :mad:
Het goede nieuws:Cilinder 1: 14,5 bar, cilinders 2,3 en 4: 14 bar. Wastegate actuator is in orde, wel krijg ik nog steeds een ABS lampje wat naar verluid de wielsensor linksvoor is die tegen zijn grenswaarden aan zit wat wel kan kloppen want ergens in de linker voorkant komt een telkens wisselende hoeveelheid trillingen vandaan die soms vrij hevig kunnen worden.
Het slechte nieuws:
Er is een computer met VMAX chip aan gehangen, stukje rijden en hij trekt goed fel naar de 1 bar maar haalt geen 1,3 overboost. Waarschijnlijke conclusie: binnenwerk turbo overleden wat op ruwweg €1200 neer moet komen :mad:
voor 1200 euro kan je er ook een k26 opzetten :)
19 april 2010 om 18:00 #17603471Kwanta kosta eigenlijk een wat sterkere drukdoos en welke zijn aan te bevelen?
19 april 2010 om 18:41 #17603472heb er een EDS+bracket op zitten, en heb geen klachten.
Vmax en RTP gebruiken originelen en verbouwen die tot versterkte/instelbare. schijnen ook prima te zijn hoor!
22 april 2010 om 17:02 #17603473Dan gaan we eind dit jaar voor die van VMAX ala ongeveer €170 (je moet toch ergens beginnen met Evo310 :P) tenzij een paar verwachte meevallers eens mee gaan werken, eerst de vakantie betalen namelijk :P
24 april 2010 om 18:13 #17603474 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.