Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET wil niet boven de 0,5 bar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2010 om 18:31 #17603425
origineel gepost door folkyc20xe
ik ben eergisteren naar de lokale daf dealer gereden, en heb 2 meter luchtleiding gekregen (die wordt gebruikt voor remmerij) is 6mm buitenmaats, en heb het dr zo tussen gezet :DJe zult ook altijd baas boven baas hebben :o Een collega heeft het inmiddels bij een ander bedrijf uit Son meegenomen voor me (was eerst Truck & Trailer service maar is tegenwoordig een totaal ander bedrijf) en ik kreeg 40% korting volgens de bon.
Heb er al mee gereden maar hij verrrekt het om behalve de overboost naar 0,7 meer als 0,5 constant te leveren… zodra Carglass een ruit zonder fabrieksfouten gemonteerd heeft gaat hij naar Hennie.5 maart 2010 om 18:45 #17603426En je weet zeker dat je meter klopt??
Ik heb namelijk een behoorlijke afwijking in me meter, met een andere meter geeftie namelijk wel de juiste waarde aan..5 maart 2010 om 18:48 #17603427M’n gut feeling zegt van wel omdat hij eerst veel feller was, maarja we komen er vanzelf achter als hij bij de chirurg staat.
5 maart 2010 om 20:35 #17603428ben benieuwd
waar woont die hennie dan5 maart 2010 om 22:01 #17603429Ja, dat had ik ook haha
Maar dat went waarschijnlijk snel ofzo :agent
Maar uiteindelijk liegen de cijfertjes toch echt niet :D6 maart 2010 om 10:07 #17603430Die cijfertjes liegen idd niet, daarom ben ik zo benieuwd waar hem dat verschil in zit ten opzichte van eerst :hmmz Vraag me af of het niet aan de turbo zelf ligt dat die speling op het asje heeft ofzo.. maar goed ik kan eeuwig gaan prakkezeren over wat het wel en niet kan zijn maar daar schiet ik dus helemaal niets mee op.
6 maart 2010 om 10:15 #17603431ja maar die daf dealer is een klant van mij, ik doe wel eens wat voor hun, en zij dus wat voor mij.
Erg vervelend dat het dat het nog niet goed is :S . Heb alle vertrouwen dat Hennie t goed krijgt!!6 maart 2010 om 11:24 #17603432Haha leuk om te weten van die daf dealer :) Ik heb nog een slang ontdekt die ik misschien preventief wil vervangen dus het kan zijn dat ik nog een meter of 2/3 nodig heb. Baat het niet dan schaadt het ook niet :angel
10 maart 2010 om 17:58 #17603433Is het eigenlijk normaal dat de uitlaatgassen enorm meuren naar benzine trouwens :hmmz.. had vanmiddag een kort stukje gereden en toen hij weer op zijn plek stond stonk het buiten de auto flink, even kort op het gas bij stilstaande auto en daarna los kon je een serieuze serie ploffen en gegorgel in de uitlaat horen.
Kan dit betekenen dat hij op de 1 of andere manier enorm rijk staat, verzuipt, geen volle druk haalt en tijdens accelereren eerder aanvoelt als een gewone C20XE? Kat gedeeltelijk verstopt ofzo?
Stel dat die knal alsof er een carbietkanon af ging van een tijdje geleden een megaharde backfire was, wat kan daarna als gevolg hiervan langzaam zijn functie verloren zijn? Turbo kan ook niet kortstondig vastgeslagen zijn waarna er 1 of meer schoepen beschadigd zijn?
Moet er trouwens ook bij zeggen dat ik om de zoveel tijd olie bij moet vullen wat mevrouw voor die knal nooit had.10 maart 2010 om 23:10 #17603434kapotte lambdasonde? zorgt ook voor noodprogramma waarbij hij flink rijk gaat lopen.
11 maart 2010 om 10:48 #17603435Zijn nu al 4 pagina’s verder en je weet nog steeds niet wat het is. Breng dat ding nou gewoon naar Hennie toe. Of is je voorraam nog steeds niet klaar?:hmmz
11 maart 2010 om 16:44 #17603436Ik zou ook opletten want als hij constant te rijk loopt dan spoelt hij je oliefilm van de cilinderwand en dan krijg slijtageplekken op de cilinderwand en de zuigers :o
Ik zou er ook maar eens aan gaan denken om hem weg te brengen naar hennie:thumbup11 maart 2010 om 17:23 #17603437Hij stond allang bij Hennie als de achterruit zonder fabrieksfouten al binnen was. Heb op het vorige exemplaar al een week moeten wachten dus ik verwacht volgende week pas bericht :(
11 maart 2010 om 17:27 #17603438origineel gepost door giuliettaevo
kapotte lambdasonde? zorgt ook voor noodprogramma waarbij hij flink rijk gaat lopen.Dan zou dat als hij aan de computer hangt duidelijk moeten worden? Ik krijg idd de indruk dat de motor in een mega sloom noodprogramma draait, dat was vlak na aankoop wel anders :(
11 maart 2010 om 20:46 #17603439Ik kan je vast geruststellen dat niet alles met een computer te vinden is.:P
Er zitten soms storingen in autos die bijna niet te vinden zijn.:cry11 maart 2010 om 21:03 #17603440Mutti :o…. €107,90 volgens h-base. Zoals Henk Gemser al zei, dat kan beter :D
14 maart 2010 om 14:55 #17603441Ik heb nog geen 2e lek/compressietest laten doen… misschien een stomme opmerking hoor, maar kan er iets met een klep, zuiger of zuigerveer zijn waardoor hij 0,2 bar minder druk geeft en slomer aanvoelt in vergelijking met toen ik hem pas had?
Toen de distributieriem vervangen werd bleek het spul wat er op zat nogal brak te zijn.. het idiote is dat hij incidenteel zijn oude felle gedrag terug krijgt maar op een nogal schokkerige en hortende manier :hmmz16 maart 2010 om 20:55 #17603442Bij Vectra lees ik net dat iemand met vergelijkbare symptomen met een diesel motor los katalysator binnenwerk in de rest van zijn uitlaat aantrof.. morgenavond even bij mezelf kijken dus.
20 maart 2010 om 07:33 #17603443Uitlaat is nog niet los geweest maar de resultaten van de lek -en compressietest zijn wel bekend en weet niet wat ik er van moet denken :hmmz… heb het zo niet bij de hand, maar alle lijntjes stoppen bij de 5kg/nogiets waar mijn oude kaartje stopt bij de 12 en 13 bar.
20 maart 2010 om 13:23 #17603444Als kg/cm² ongeveer gelijk staat aan bar dan zijn dit geen goede cijfers :(
Links is nog van toen hij zijn volle power had en normaal deed, rechts is van deze week.
20 maart 2010 om 15:51 #17603445he wat raar..
In de oude zat al redelijk wat verschil..
Maar dit is nog weer anders als destijdsom van kg/cm2 naar bar te gaan moet je de waarde vermenigvuldigen met 0.9804
http://wiki.xtronics.com/index.php/Pressure_Conversion_Table
op alle cilinders zo weinig compressie zou haast niet kunnen want dan loopt ie naar mijn idee totaal niet meer / zeer, zeer slecht.
20 maart 2010 om 15:55 #17603446Nou lopen doet hij nog wel alleen niet op volle turbodruk en hij stinkt ontzettend naar benzine aan de einddemper, begint zo onderhand een beetje blauwig te walmen. Het idiote is dat hij in de 4e versnelling nog wel eens 0,7 constant aan wil houden de laatste paar keren dat ik ermee gereden heb.. foutje in de meting?
Hij popt en gorgelt in ieder geval flink in de downpipe.20 maart 2010 om 17:09 #17603447misschien een stomme vraag
maar heb jij toevallig een Blow Off Vale ( bov of DV ) erop zitten?
zoja deze kan lekken, en dan houd die dus ook de druk niet vast, heb ik zelf ook gehad20 maart 2010 om 17:35 #17603448Zit in de inlaatslang dacht ik? Zo ja dan is die niet aanwezig.
20 maart 2010 om 18:09 #17603449heb je geen diesel compressie meter gebruikt met benzine kaartjes??
Is wel HEUL weinig Compressie
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.