C20LET wil niet boven de 0,5 bar

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) C20LET wil niet boven de 0,5 bar

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 128)
  • Auteur
    Berichten
  • #17603375
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Vandaag in een ingeving de grote vacuümslang van het kleppendeksel af gehaald en wat bleek, hij zat vol met olie/koelwater sludge en nadat het bovenste slangetje van de Amal valve los kwam liep er een straal water uit. Bovendien vertoonde de slang (hoe kan het ook weer anders) netjes ónder de slangklem bij de aansluiting op de turbo zelf haarscheurtjes die pas zichtbaar werden toen de klem er af was :hmmz
      Iemand enig idee wat die drieledige slang met onderdeelnummer 90423254 moet kosten en wat een Amal valve met nummer 90423078 (staat een Pierburg merknaam op) moeten kosten?

      #17603376
      folkyc20xe
        Lid sinds:
        13 February 2005

        de amal valve staat bij onze geweldige forum sponsor te koop voor 95 euro
        http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=350033&hid=&lhid=&lvid=&mid=101

        Dus zal ie bij de dealer wel rond de 75 euro kosten :angel

        #17603377
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Foei folky! jij reclame maken voor mpech?:mad:

          #17603378
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Folky vergeet het maar dat de dealer daar €75 voor wil hebben… eerder 81 EX BTW :o Heb voorlopig alleen de vacuümslang besteld die een godsachterlijke €53 moet kosten en vanmiddag de 2 uitgangen van de Amal valve eens goed door gespoten met een reinigend goedje (zag dat er aangekoekte smurrie in 1 uitgang zat).
            Nu maar hopen dat dit alles was dan hoef ik geen €100 voor een lullig membraamklepje te betalen :thumbdown Geen wonder dat General Motors failliet is gegaan….

            #17603379
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              bel anders eens met http://www.duparts.nl
              kijken wat ze vragen voor dat ding…

              #17603380
              Andre Botter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2004

                Het slangetje van de ontluchting hoef je niet vast te maken aan de amalvalve dan kan er ook geen zooi meer in komen.

                #17603381
                skinsdale
                  Lid sinds:
                  15 June 2008

                  jah iki heb het zelfde probleem kom ook niet niet boven 0,5 kheb ook alle slangen nagekeken amalvalve verwisselt was het probleem ook niet:hmmz

                  #17603382
                  InjectTheVenom
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 December 2004

                    origineel gepost door Andre Botter
                    Het slangetje van de ontluchting hoef je niet vast te maken aan de amalvalve dan kan er ook geen zooi meer in komen.

                    Dat bovenste slangetje op die enkele aansluiting neem ik aan? Wat voor doel heeft die enkele aansluiting op de Amal valve die aan de ontluchting vast zit?

                    #17603383
                    Andre Botter
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 July 2004

                      Geen:P maar niet af gaan doppen:o

                      #17603384
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        AMAL Valve is volgens mij toch een boost control solenoid…

                        Het DP Engineering wel te koop, kost mij iets van 50 euro tijdens de inbouw van mijn VEMS PnP, omdat de standaard klep niet mee wilde werken.

                        http://www.dp-engineering.nl

                        #17603385
                        InjectTheVenom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 December 2004

                          Alle merkwaardigheden op een stokje :hmmz…
                          Vanmiddag die 3-ledige slang verzopen met reinigingsmiddel tot het water wat er uit kwam helder was (zat me een partij bruine drab in), de 2 plastic “buizen” met aan iedere kant een stukje slang die van de Amal valve naar de turbo gaan vervangen voor rubberen vacuümslang uit 1 stuk, slangklem van de vacuümslang die op een vierkante sensor (charge temp?) bij het inlaatspruitstuk aansluit wat strakker gedraaid en gaan rijden.
                          In het begin wilde hij nog niet boven de 0,7 bar maar het duurde niet lang voor de naald weer piekte op een mooie 0,9 zoals hij vanaf het begin altijd gedaan heeft, alleen… daarna blijft hij een knipoog staan op 0,7 om vervolgens weer gauw naar 0,5 terug te zakken. Zo blijft hij tijdens een aantal pulls heen en weer jokeren waarbij de 0,9 niet altijd maar wel vaak gehaald word en soms niet eens de 0,7, koppeling begint na een minuutje ontzettend te stinken/roken en dan is het niet stampen stampen stampen maar beheerst accellereren, is hij na een tijdje eenmaal goed warm gereden dan is alles weer terug bij het oude en word met tegenzin de 0,5 gehaald…

                          Comments anyone?

                          #17603386
                          InjectTheVenom
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2004

                            origineel gepost door Andre Botter
                            Geen:P maar niet af gaan doppen:o

                            Waarom hebben de grapjurken hem dan gemaakt, hadden ze dat buisje toch net zo goed achterwege kunnen laten :P

                            #17603387
                            InjectTheVenom
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 December 2004

                              origineel gepost door Corsa_GSi
                              AMAL Valve is volgens mij toch een boost control solenoid…

                              Het DP Engineering wel te koop, kost mij iets van 50 euro tijdens de inbouw van mijn VEMS PnP, omdat de standaard klep niet mee wilde werken.

                              http://www.dp-engineering.nl

                              Heb je misschien een onderdeelnummer voor me en zou het goed samenwerken met een standaard motor?

                              #17603388
                              sw16v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                rubberen vacuümslang uit 1 stuk zeg jij,

                                vervang dat weer door een hard plastic leiding!

                                ik heb ze van vrachtauto remmen gepakt, hard en toch flexibel

                                #17603389
                                InjectTheVenom
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 December 2004

                                  origineel gepost door sw16v
                                  rubberen vacuümslang uit 1 stuk zeg jij,

                                  vervang dat weer door een hard plastic leiding!

                                  ik heb ze van vrachtauto remmen gepakt, hard en toch flexibel

                                  Rubber trekt dus dicht als de motor aan het werk moet… kan deze plastic leiding bij een automaterialenzaak besteld worden? Moet ik de rubberen gedeeltes met een slangklem op de plastic leiding knijpen of voldoende leiding nemen zodat het uit zichzelf op zijn plaats blijft zitten?

                                  #17603390
                                  InjectTheVenom
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 December 2004

                                    Er schiet me net wat te binnen, de leiding naar de ECU toe heb ik nog niet gecontroleerd :hmmz… zou de ECU hem misschien op 0,5 houden als deze leiding scheurtjes vertoont of door iets dichtgeknepen word?

                                    #17603391
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Originally posted by InjectTheVenom
                                      Er schiet me net wat te binnen, de leiding naar de ECU toe heb ik nog niet gecontroleerd :hmmz… zou de ECU hem misschien op 0,5 houden als deze leiding scheurtjes vertoont of door iets dichtgeknepen word?

                                      die ook ff checken ja..
                                      Kan rare dingen opleveren

                                      #17603392
                                      Corsa_GSi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Originally posted by InjectTheVenom

                                        origineel gepost door Corsa_GSi
                                        AMAL Valve is volgens mij toch een boost control solenoid…

                                        Het DP Engineering wel te koop, kost mij iets van 50 euro tijdens de inbouw van mijn VEMS PnP, omdat de standaard klep niet mee wilde werken.

                                        http://www.dp-engineering.nl

                                        Heb je misschien een onderdeelnummer voor me en zou het goed samenwerken met een standaard motor?

                                        Gewoon ff bellen en ernaar vragen. Staat geen onderdeel nummer op de site.

                                        Werkt bij mij prima op een standaard motor (nu wel met VEMS ECU).

                                        Daarnaast ook kijken of de slang naar je drukmeter nog goed is en bij de aftakking ernaar toe goed controleren.

                                        #17603393
                                        skinsdale
                                          Lid sinds:
                                          15 June 2008

                                          waarom zijn rubbere slangen niet goed kan makkelijk als je de goeie hebt ik heb deze die krijg je egt niet plat tot 140psi en kost geen drol http://cgi.ebay.co.uk/Silicone-Vacuum-Turbo-Boost-Dumpvalve-Pipe-Hose-4mm_W0QQitemZ380201689296QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5885c960d0

                                          #17603394
                                          folkyc20xe
                                            Lid sinds:
                                            13 February 2005

                                            vacuum is geen druk he :hmmz
                                            ben ook niet zo weg van samenknijpbare rubberen slangetjes op een vacuum systeeem
                                            Idd vrachtwaggel remsysteem slangen

                                            #17603395
                                            skinsdale
                                              Lid sinds:
                                              15 June 2008

                                              oke ma die kan je wel gebruiken vaN amalvalve na je wastegate dat bedoel ik die knijpen niet samen door zoweinig druk van 0,9 bar

                                              #17603396
                                              InjectTheVenom
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 December 2004

                                                Waar haal je die vrachtwaggel leidingen dan? Dan kan ik daar morgen meteen achteraan gaan, met 2 meter kom je net mooi uit naar de Amal valve toe.

                                                #17603397
                                                sw16v
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2004

                                                  daf
                                                  mercedes
                                                  man
                                                  scania
                                                  volvo
                                                  ginaf
                                                  renault
                                                  iveco

                                                  ??

                                                  #17603398
                                                  InjectTheVenom
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 December 2004

                                                    Ok duidelijk :D Moet de leiding gewoon in het slangetje geschoven worden of is het verstandig er nog een klein klemmetje op te zetten?

                                                    #17603399
                                                    Corsa_GSi
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Ff iets heel geks weet niet of je dat al gecontroleerd heb, maar de 1ste versnellingsherkenningsding in je bak of de bekabeling daarvan al nagekeken?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 128)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.