Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET wil niet boven de 0,5 bar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2010 om 17:50 #17603375
Vandaag in een ingeving de grote vacuümslang van het kleppendeksel af gehaald en wat bleek, hij zat vol met olie/koelwater sludge en nadat het bovenste slangetje van de Amal valve los kwam liep er een straal water uit. Bovendien vertoonde de slang (hoe kan het ook weer anders) netjes ónder de slangklem bij de aansluiting op de turbo zelf haarscheurtjes die pas zichtbaar werden toen de klem er af was :hmmz
Iemand enig idee wat die drieledige slang met onderdeelnummer 90423254 moet kosten en wat een Amal valve met nummer 90423078 (staat een Pierburg merknaam op) moeten kosten?16 februari 2010 om 19:56 #17603376de amal valve staat bij onze geweldige forum sponsor te koop voor 95 euro
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=350033&hid=&lhid=&lvid=&mid=101Dus zal ie bij de dealer wel rond de 75 euro kosten :angel
16 februari 2010 om 22:57 #17603377Foei folky! jij reclame maken voor mpech?:mad:
17 februari 2010 om 17:48 #17603378Folky vergeet het maar dat de dealer daar €75 voor wil hebben… eerder 81 EX BTW :o Heb voorlopig alleen de vacuümslang besteld die een godsachterlijke €53 moet kosten en vanmiddag de 2 uitgangen van de Amal valve eens goed door gespoten met een reinigend goedje (zag dat er aangekoekte smurrie in 1 uitgang zat).
Nu maar hopen dat dit alles was dan hoef ik geen €100 voor een lullig membraamklepje te betalen :thumbdown Geen wonder dat General Motors failliet is gegaan….17 februari 2010 om 18:05 #17603379bel anders eens met http://www.duparts.nl
kijken wat ze vragen voor dat ding…17 februari 2010 om 23:03 #17603380Het slangetje van de ontluchting hoef je niet vast te maken aan de amalvalve dan kan er ook geen zooi meer in komen.
18 februari 2010 om 16:58 #17603381jah iki heb het zelfde probleem kom ook niet niet boven 0,5 kheb ook alle slangen nagekeken amalvalve verwisselt was het probleem ook niet:hmmz
18 februari 2010 om 17:43 #17603382origineel gepost door Andre Botter
Het slangetje van de ontluchting hoef je niet vast te maken aan de amalvalve dan kan er ook geen zooi meer in komen.Dat bovenste slangetje op die enkele aansluiting neem ik aan? Wat voor doel heeft die enkele aansluiting op de Amal valve die aan de ontluchting vast zit?
19 februari 2010 om 01:24 #17603383Geen:P maar niet af gaan doppen:o
19 februari 2010 om 09:12 #17603384AMAL Valve is volgens mij toch een boost control solenoid…
Het DP Engineering wel te koop, kost mij iets van 50 euro tijdens de inbouw van mijn VEMS PnP, omdat de standaard klep niet mee wilde werken.
19 februari 2010 om 17:12 #17603385Alle merkwaardigheden op een stokje :hmmz…
Vanmiddag die 3-ledige slang verzopen met reinigingsmiddel tot het water wat er uit kwam helder was (zat me een partij bruine drab in), de 2 plastic “buizen” met aan iedere kant een stukje slang die van de Amal valve naar de turbo gaan vervangen voor rubberen vacuümslang uit 1 stuk, slangklem van de vacuümslang die op een vierkante sensor (charge temp?) bij het inlaatspruitstuk aansluit wat strakker gedraaid en gaan rijden.
In het begin wilde hij nog niet boven de 0,7 bar maar het duurde niet lang voor de naald weer piekte op een mooie 0,9 zoals hij vanaf het begin altijd gedaan heeft, alleen… daarna blijft hij een knipoog staan op 0,7 om vervolgens weer gauw naar 0,5 terug te zakken. Zo blijft hij tijdens een aantal pulls heen en weer jokeren waarbij de 0,9 niet altijd maar wel vaak gehaald word en soms niet eens de 0,7, koppeling begint na een minuutje ontzettend te stinken/roken en dan is het niet stampen stampen stampen maar beheerst accellereren, is hij na een tijdje eenmaal goed warm gereden dan is alles weer terug bij het oude en word met tegenzin de 0,5 gehaald…Comments anyone?
19 februari 2010 om 17:13 #17603386origineel gepost door Andre Botter
Geen:P maar niet af gaan doppen:oWaarom hebben de grapjurken hem dan gemaakt, hadden ze dat buisje toch net zo goed achterwege kunnen laten :P
19 februari 2010 om 17:15 #17603387origineel gepost door Corsa_GSi
AMAL Valve is volgens mij toch een boost control solenoid…Het DP Engineering wel te koop, kost mij iets van 50 euro tijdens de inbouw van mijn VEMS PnP, omdat de standaard klep niet mee wilde werken.
Heb je misschien een onderdeelnummer voor me en zou het goed samenwerken met een standaard motor?
19 februari 2010 om 17:16 #17603388rubberen vacuümslang uit 1 stuk zeg jij,
vervang dat weer door een hard plastic leiding!
ik heb ze van vrachtauto remmen gepakt, hard en toch flexibel
19 februari 2010 om 17:36 #17603389origineel gepost door sw16v
rubberen vacuümslang uit 1 stuk zeg jij,vervang dat weer door een hard plastic leiding!
ik heb ze van vrachtauto remmen gepakt, hard en toch flexibel
Rubber trekt dus dicht als de motor aan het werk moet… kan deze plastic leiding bij een automaterialenzaak besteld worden? Moet ik de rubberen gedeeltes met een slangklem op de plastic leiding knijpen of voldoende leiding nemen zodat het uit zichzelf op zijn plaats blijft zitten?
19 februari 2010 om 19:35 #17603390Er schiet me net wat te binnen, de leiding naar de ECU toe heb ik nog niet gecontroleerd :hmmz… zou de ECU hem misschien op 0,5 houden als deze leiding scheurtjes vertoont of door iets dichtgeknepen word?
20 februari 2010 om 12:05 #17603391Originally posted by InjectTheVenom
Er schiet me net wat te binnen, de leiding naar de ECU toe heb ik nog niet gecontroleerd :hmmz… zou de ECU hem misschien op 0,5 houden als deze leiding scheurtjes vertoont of door iets dichtgeknepen word?die ook ff checken ja..
Kan rare dingen opleveren20 februari 2010 om 13:35 #17603392Originally posted by InjectTheVenom
origineel gepost door Corsa_GSi
AMAL Valve is volgens mij toch een boost control solenoid…Het DP Engineering wel te koop, kost mij iets van 50 euro tijdens de inbouw van mijn VEMS PnP, omdat de standaard klep niet mee wilde werken.
Heb je misschien een onderdeelnummer voor me en zou het goed samenwerken met een standaard motor?
Gewoon ff bellen en ernaar vragen. Staat geen onderdeel nummer op de site.
Werkt bij mij prima op een standaard motor (nu wel met VEMS ECU).
Daarnaast ook kijken of de slang naar je drukmeter nog goed is en bij de aftakking ernaar toe goed controleren.
21 februari 2010 om 11:29 #17603393waarom zijn rubbere slangen niet goed kan makkelijk als je de goeie hebt ik heb deze die krijg je egt niet plat tot 140psi en kost geen drol http://cgi.ebay.co.uk/Silicone-Vacuum-Turbo-Boost-Dumpvalve-Pipe-Hose-4mm_W0QQitemZ380201689296QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5885c960d0
21 februari 2010 om 12:22 #17603394vacuum is geen druk he :hmmz
ben ook niet zo weg van samenknijpbare rubberen slangetjes op een vacuum systeeem
Idd vrachtwaggel remsysteem slangen21 februari 2010 om 13:42 #17603395oke ma die kan je wel gebruiken vaN amalvalve na je wastegate dat bedoel ik die knijpen niet samen door zoweinig druk van 0,9 bar
21 februari 2010 om 14:32 #17603396Waar haal je die vrachtwaggel leidingen dan? Dan kan ik daar morgen meteen achteraan gaan, met 2 meter kom je net mooi uit naar de Amal valve toe.
21 februari 2010 om 15:05 #17603397daf
mercedes
man
scania
volvo
ginaf
renault
iveco??
21 februari 2010 om 17:26 #17603398Ok duidelijk :D Moet de leiding gewoon in het slangetje geschoven worden of is het verstandig er nog een klein klemmetje op te zetten?
21 februari 2010 om 17:55 #17603399Ff iets heel geks weet niet of je dat al gecontroleerd heb, maar de 1ste versnellingsherkenningsding in je bak of de bekabeling daarvan al nagekeken?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.