Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET wil niet boven de 0,5 bar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2010 om 16:03 #17216950
Over een langere periode is de turbodruk steeds verder in een langzaam tempo naar beneden gaan kruipen van 0,7 bar en nu wil hij in alle versnellingen niet boven de 0,5 bar uit komen. Het vermogen is gewoon weg waar hij eerst zo lekker fel aan het gas hing.
Kan dit liggen aan de 1ste versnellingsherkenning of moet het ergens anders gezocht worden? Amal valve die zich niet meer lekker voelt?1 februari 2010 om 18:50 #17603351Het kan heel goed kool aanslag in de turbo zijn.
Of een waste gate doos die gaar is.
Slangetje die gaar is?
Maar dat kan ik zo ook moeilijk zien.
Even langs komen misschien.:D1 februari 2010 om 19:06 #17603352Gaat hem niet worden dat laatste dan moet ik helemaal naar de andere kant van het land :P
Kool aanslag in de turbo denk ik niet want als hij eenmaal warm is laat ik hem flink uit, blijft over een gare wastegate doos of een slangetje. Actief koolstoffilter misschien verstopt?1 februari 2010 om 19:16 #17603353of je zitting van je wastegate gescheurd misschien?
1 februari 2010 om 19:19 #17603354Dat mag ik niet hopen… is er een manier om dat te controleren? En mocht het dat zijn kan die scheur gelast worden of mag er een nieuwe op?
2 februari 2010 om 14:22 #17603355ik denk persoonlijk ook aan een waste gate doos die moe wordt. . .
staat op een engels forum een oplossing voor, dan zetten ze een extra veer over de waste gate heen. .2 februari 2010 om 17:13 #17603356Misschien een gek idee maar kan het eigenlijk ook aan de bougiekeuze liggen? Een jaar geleden haalde ik er Bosch Super 4 uit en heb ze vervangen voor exemplaren met maar 1 massa electrode, nu is hij sindsdien langzaam steeds minder druk aan gaan geven..
Heb vanmiddag de waste gate iets strakker gezet en hij komt nu in ieder geval weer op 0,7 maar kruipt daarna meteen weer terug naar 0,5.2 februari 2010 om 17:41 #17603357die hoef je niet te stellen normaal weg,
zou hem ff gaan uitlezen zodat ze alle sensoren/actuatoren langs kunnen gaan en checken op hun werking.
als dit allemaal juist werkt zou je ipc vacuum lekken al kunnen uitsluiten, dan pas zou ik naar de turbo of wastegate klep kijken e.d.
ken m aan de bougies liggen natuurlijk. vervang die maar gewoon voor bosch f5dpOr of een gelijke daar van. dan weet je zeker dat dat goed zit. ook voor fase2!
2 februari 2010 om 18:04 #17603358Zaterdag is hij nog uitgelezen en gecheckt maar behalve een code die door een (daarvoor) los vacuümslangetje veroorzaakt werd is er niets gevonden. Er staat me iets van bij dat het die f5dpOr wel eens kan zijn die ik er toen in gedaan heb maar ik kan me vergissen…
3 februari 2010 om 08:36 #17603359Net de omgenummerde gelijke van die Bosch er in gedaan (NGK PFR7B) en het stationair voelt alvast minder rumoerig.
Dalijk even uitlaten en dan weten we meer.3 februari 2010 om 09:49 #17603360Geen verdere merkbare verandering(en) :hmmz….
3 februari 2010 om 10:33 #17603361Ik zou willen dat ik je kon helpen:( Hopelijk komt alles goed met je calibra:angel Ik blijf het in de gaten houden.
3 februari 2010 om 11:11 #17603362Nu moet ik alleen nog het juiste voelermaatje hebben voor NGK BCP6ET..
3 februari 2010 om 17:23 #17603363Heb je alleen de slangentjes na gelopen op scheurtjes of Heb je toevallig ook na de vacuum aanstuur/regel potjes gekeken ?
Als die niet goed zijn wordt je wasgate ook niet goed aan gestuurd.
Slechte vonkende bougie’s voel je meestal onder het rijden. rij maar een 50km/h dan vol gas in ze 5 als hij dan gewoon soepel in toerental klimt dan is het goed..
suucces :thumbup
3 februari 2010 om 17:59 #17603364Volgens de Haynes manual bepaalt de Amal valve de beschikbare hoeveelheid boost, is er een manier om de werking hiervan te controleren op juistheid?
bcp6et zit er inmiddels in, enigste verschil is dat de dip beneden 0,5 bar op hogere snelheid er nu duidelijk uit is, maar na kortstondig op 0,7 gepiekt te hebben pint hij zich meteen weer vast op exact 0,5. De motor hangt wel iets feller aan het gas maar nog steeds niet zo explosief als ik in het begin gewend was.origineel gepost door Cheungy
Heb je alleen de slangentjes na gelopen op scheurtjes of Heb je toevallig ook na de vacuum aanstuur/regel potjes gekeken ?Als die niet goed zijn wordt je wasgate ook niet goed aan gestuurd.
Slechte vonkende bougie’s voel je meestal onder het rijden. rij maar een 50km/h dan vol gas in ze 5 als hij dan gewoon soepel in toerental klimt dan is het goed..
suucces :thumbup
3 februari 2010 om 23:54 #17603365Heb je de slangetjes van de Amal valve los gehad?
Als die verkeerd om zitten geeft de turbo maar 0.5 bar:P
En of het spruitstuk ge scheurt is kan je van onderen zien als je de downpijp demonteert:D4 februari 2010 om 10:59 #17603366Per het schema zitten die slangetjes goed aangesloten.. misschien een rotte boost sensor en/of meter?
4 februari 2010 om 13:11 #17603367Ik heb het een keer gehad dat ze verkeerd om wel goed zaten:o waarom weet ik ook niet maar toen deed hij het wel:D
5 februari 2010 om 19:39 #17603368Ik moet er nog aantoe voegen dat de turbodruk langzaam minder is gaan worden nadat ik een keer bij het wegrijden een oorverdovend luide knal hoorde alsof iemand een carbiet kanon af liet gaan.. wat volgde onder het rijden was een kakofonie van geluiden alsof 1 van de vloeistoffen moeite met circuleren had.
6 februari 2010 om 18:00 #17603369Kan het zijn dat de buis naar de intercooler toe geknapt is en onder druk zover uitzet dat de scheur open gaat waardoor de turbo zijn druk niet kan houden?
6 februari 2010 om 18:25 #17603370dan moet je de slang er afhalen.
en er naar kijken:D6 februari 2010 om 18:45 #17603371origineel gepost door jason
dan moet je de slang er afhalen.
en er naar kijken:DDuh :P Ik vraag liever eerst dan dat ik dalijk bij wijze van spreke het hele blok op eigen initiatief uit elkaar heb liggen zonder iets gevonden te hebben snappie :jerry
6 februari 2010 om 21:22 #17603372lijkt me sterk hoor, het is gewoon een stalen buis. lijkt mij niet dat deze zomaar scheurt. denk ook eerder de wastegate… heb je er een grotere intercooler op gezet?? toen ik een grotere ic erop had gezet haalde die zijn constante van 0,6 niet. na het chippen haalt ie zijn constante van 1,1 en kan die em houde ook…
origineel gepost door InjectTheVenom
Kan het zijn dat de buis naar de intercooler toe geknapt is en onder druk zover uitzet dat de scheur open gaat waardoor de turbo zijn druk niet kan houden?7 februari 2010 om 08:06 #17603373Intercooler is voor zover ik kan zien standaard. Geen wonder dat Hennie er een gechipte computer aan wil hangen haha :D… de pest is dat hij hem daarna er gelijk weer af zou mogen halen omdat ik het geld er even niet voor heb na die teringlijersactie van eergisteravond en vanwege vakantieplannen :argue
7 februari 2010 om 20:44 #17603374ik zou zeggen succes ermee dan..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.