Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET veel te hoog stationair
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2013 om 16:30 #17259814
Ik word langzaam gek van mijn LET :shock:
het ene opgelost, nu het andere weer.het probleem is dat hij rond de 2500 a 3000 toeren loopt als ik hem het smorgens start.
als de motor warm is loopt hij rond de 1100 a 1500 (was normaal 1000)
stappenmotor is nieuw
gaskleppostiesensor is zgangeen valse lucht (gecontroleerd met speciaal rookapparaat)
slang van mapsensor uit voorzorg toch vervangenzou het e.v.t de temperatuursensor kunnen zijn?
deze is ook al eens vervangen, een jaar of 2 geleden schat ik.iemand dit al eens mee gemaakt??? :???:
7 augustus 2013 om 19:43 #18165526eerst uitlezen en alle waarden bekijken, je kan alles wel kakkeloos gaan vervangen maar heeft geen zin. dus een live data er op en kijken wat wat doet.
7 augustus 2013 om 20:06 #18165527Dat ik hoop ik voor je dat diegene die je software geschreven heb er geen beveiliging over heen heeft gezet net als EDS, want dan kan je alleen data loggen met de motor uit en heb je er dus geen ruk aan.
Als het goed is is dat bij jou ook het geval Sjoerd. Of heb je nog nooit live data geprobeerd met een tech 1?
7 augustus 2013 om 20:15 #18165528ik heb eerlijk gezegt de obd stekker nog niet aangesloten :shock:
maar ik kan wel zo de weerstand ff doormeten van de temp.sensor.
als die aangeeft dat de koelvloeistof veel kouder is dan de werkelijkheid moet de weerstand ook wel veel afwijken.
is iets voor vrijdag :thumbbedankt voor het meedenken iig!
enne, die obd stekker moet ik wel nog fiksen ja.
maar kom niet uit met de draadkleuren7 augustus 2013 om 20:43 #18165529Waarom die stekker pas aansluiten als je gezeik heb???
Zie en hoor zoveel mensen die dat doen.Ik sluit die stekker standaard aan met een ombouw. En ik leg een paperclip in me asbak en lees hem zelfs onderweg uit doormiddel van knippercodes, ;)
Maar het is heel simpel hoor:
Massa is bruin
Bruin/geel is diagnose
Rood is +30
Bruin/wit is diagnoseDus je lees eigenlijk met 2 draden uit.
Met knipperen leg je bruin/geel aan massa, contact aan & klaar!
Succes
8 augustus 2013 om 10:46 #18165530Als er iemand psygisch van zn let is geworde ben ik t wel…….. :puke
@GSI Racer wrote:
Ik word langzaam gek van mijn LET :shock:
het ene opgelost, nu het andere weer.het probleem is dat hij rond de 2500 a 3000 toeren loopt als ik hem het smorgens start.
als de motor warm is loopt hij rond de 1100 a 1500 (was normaal 1000)
stappenmotor is nieuw
gaskleppostiesensor is zgangeen valse lucht (gecontroleerd met speciaal rookapparaat)
slang van mapsensor uit voorzorg toch vervangenzou het e.v.t de temperatuursensor kunnen zijn?
deze is ook al eens vervangen, een jaar of 2 geleden schat ik.iemand dit al eens mee gemaakt??? :???:
8 augustus 2013 om 19:31 #18165531@Mr.Bone, k weet het.
is ook gewoon dom :wtfzal hem zo snel mogelijk aan gaan sluiten, maar we hebben het dan wel over de 16 polige OBD stekker he?
paperclip heb ik ook in mijn dashbordkastje liggen, maar er is nog geen mm lampje gaan branden8 augustus 2013 om 19:59 #18165532Nee, geen 16 polig. Het is geen obd2. Gewoon de vierkante 10 pins obd1 stekker voor tech1. Die stekker is eigenlijk alleen puur voor tech1, want uitknipperen kan ook zonder stekker met die 2 losse draden.
8 augustus 2013 om 20:05 #18165533hmm shit, is natuurlijk ook niet aan te sluiten op de OBD stekker he?
anders moet ik eerst maar eens zo’n 10 polige stekker uit een Calibra knippen ;)8 augustus 2013 om 20:06 #18165534Nu je het zegt… kon hem idd alleen uitlezen als de motor uit stond. beetje jammer idd. (is ook al weer zo lang geleden hehe :P)
8 augustus 2013 om 20:11 #18165535Dat is dus het nadeel van EDS software, :puke.
Maar Miruni kan die beveiliging eruit halen, :vertag.
9 augustus 2013 om 05:39 #18165536:thumb Rudy heeft hem bij mij eruit gehaald, hij was goed weggeschreven. Life data by R&N engineering.
9 augustus 2013 om 07:01 #18165537Miruni, Rudy, de Motronic specialist of R&N engineering is allemaal 1 en dezelfde met meerdere aliassen.
:D .22 augustus 2013 om 20:15 #18165538En, inmiddels opgelost?
6 september 2013 om 17:52 #18165539ff een tijdje afwezig geweest.
het is nog niet opgelost maar heb wel voor 99% zeker de oorzaak gevonden.
heb een paar weken terug eens aan het gedeelte van de stekker van de gaskleppositiesensor bewogen tijdens lopende motor.
hier reageerde de motor toen wel op, wat eigenlijk niet de bedoeling is uiteraard.
Sinds dat ik dat gedaan heb heeft de motor nooit meer zo hoog stationair gelopen :wtf
Nu heb ik eerder het probleem dat hij te laag stationair loopt en wil afslaan (als hij koud is)
dus ik vermoed dat er in de kabelboom iets niet pluis is.
dit ga ik binnenkort open maken en na kijken (auto gaat morgen naar de spuiter)update volgt!
7 september 2013 om 06:25 #18165540Ook dat kan je controleren met tech 1. Kan je precies zien wat die sensor doet/ziet/meet.
Maar dan moet je nog steeds die stekker hebben en een tech 1.Als je hem nu uitknipperd, krijg je dan ook een foutcode op die gasklepsensor?
15 september 2013 om 09:03 #18165541mr.bone, ik zal hem eens uitlezen via knippercode :thumb
Astra is terug van de spuiter dus we kunnen eens gaan zoeken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.