c20let stottert bij 1.4 bar druk

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) c20let stottert bij 1.4 bar druk

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219879
    opel4ever
      Lid sinds:
      5 July 2004

      Yo,

      Rijd al een tijdje rond met fase 3.

      Als ik nu in de 6de versnelling rijd en geef bij 120 vollast, dan loopt de druk op naar 1.3 a 1.4 bar en begint dan te stotteren, laat ik gas een beetje los, dan doet hij het weer goed.

      Hij heeft dat eigenlijk alleen in de 6de versnelling bij langzame druk opbouw.

      In de andere versnellingen heb ik geen probleem, en houd ik ook niet in.

      Dit heb ik aan de motor veranderd:

      ECU B&S fase III gechipped – EDS Grotere intercooler
      – EDS 60 mm inlaat
      – EDS 60 mm buizen systeem
      – EDS Luchtfilter silliconeslang
      – K&N Inlegfilter
      – M-Tech Vliegwiel 5,6 kg
      – M-Tech Schakelwegverkorting
      – Baily’s dumpvalve
      – ARP Versterkte drijfstang bouten
      – K16 turbo

      4 punts bougies van bosch,

      Weet iemand dat dit kan zijn?

      #17655097
      jason
        Lid sinds:
        1 July 2004

        stotteren is vaak ontstekking
        bougies, roter, verdeelkap, kabels

        #17655098
        opel4ever
          Lid sinds:
          5 July 2004

          bougies rotor en verdeelkap zijn vervangen, zou kabels nog kunnen proberen, maar zou die dan ook bij minder druk moeten stotteren?

          #17655099
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            zijn het wel de juiste boegies

            hier gaat het vaak fout met c20let mensen

            komt heel nauw aan.

            #17655100
            opel4ever
              Lid sinds:
              5 July 2004

              noem de bougies dan die erop kunnen, Bosch fp en nog iets,

              Maar mijn vraag is of dat dat kan bij 1.4 bar alleen want dan zou die dat toch ook bij andere drukken moeten doen?

              Deze heb ik erin zitten

              #17655101
              sw16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Nee de platinum moet je er in…. maar die heb je verkocht :P

                F5DPOR word ook voor geschreven voor fase3, maar zijn ook wel andere merken die goed zijn met vergelijkbare bougies

                #17655102
                sebastiaankadettcabriogsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 November 2005

                  wist niet welke je precies moest hebbe, maar had al het vermoede :P

                  #17655103
                  opel4ever
                    Lid sinds:
                    5 July 2004

                    origineel gepost door sw16v
                    Nee de platinum moet je er in…. maar die heb je verkocht :P

                    F5DPOR word ook voor geschreven voor fase3, maar zijn ook wel andere merken die goed zijn met vergelijkbare bougies

                    Ben ik het niet eens, want bij die bougies loopt ie onderin echt niet lekker bij fase 3.

                    #17655104
                    Alex A-man
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Of de onsteking zelf is te zwak. Of het zijn de bougies.
                      Denk zelf dat het wel is de afstand van de bougie “electrode” (bougiepuntje) kan zijn. Daar loop je gewoon tegenaan als je hoge drukken gaat draaien. Dus als je dit nog niet gechecked hebt…even doen. :vertag

                      Heb hier ook wel is problemen mee gehad. Kon met een T34 Garrett echt alleen met de juiste bougies (F5DPOR) en de juiste electrode afstand m’n 1.6Bar piekdruk rijden zonder problemen. (en ik controleerde dit dan ook regelmatig)

                      #17655105
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Druksensor die in je ECU zit nog wel goed… standaard kan dat ding maar 1.2 bar verwerken.

                        #17655106
                        skinsdale
                          Lid sinds:
                          15 June 2008

                          als goed is heb je dan een dampfrad anders haal je geen 1,4 bar

                          #17655107
                          robbyrood
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 February 2006

                            Map sensor gaat volgens mij tot 2.0 bar.
                            Maar ik adviseer ook. bougies met 1 enkele Irridium electrode!
                            Test het maar…
                            kosten wel 15 euro pst!

                            #17655108
                            skinsdale
                              Lid sinds:
                              15 June 2008

                              ik denk dat het aan je 60mm buizen ligt ik heb 63mm buizen en ik heb dat ook dan valt die weg zeg maar in de 6 .
                              en als je gas los en dan weer gas geeft heeft die dat niet.

                              #17655109
                              folkyc20xe
                                Lid sinds:
                                13 February 2005

                                de originele mapsensor gaat inderdaad tot 2 bar, ong 1 bar buitenluchtdruk en 1 bar turbodruk. Met die fase 3 ecu zal er waarschijnlijk wel een ander mapsensor inzitten geschikt voor hogere druk.
                                Ik vermoed ook de bougie’s , maar het probleem lijkt inderdaad ook behoorlijk op die van Skinsdale.

                                #17655110
                                opel4ever
                                  Lid sinds:
                                  5 July 2004

                                  origineel gepost door skinsdale
                                  ik denk dat het aan je 60mm buizen ligt ik heb 63mm buizen en ik heb dat ook dan valt die weg zeg maar in de 6 .
                                  en als je gas los en dan weer gas geeft heeft die dat niet.

                                  Ja precies zoiets heb ik ook,

                                  En hoe heb je dat opgelost?

                                  #17655111
                                  opel4ever
                                    Lid sinds:
                                    5 July 2004

                                    origineel gepost door Alex A-man
                                    Of de onsteking zelf is te zwak. Of het zijn de bougies.
                                    Denk zelf dat het wel is de afstand van de bougie “electrode” (bougiepuntje) kan zijn. Daar loop je gewoon tegenaan als je hoge drukken gaat draaien. Dus als je dit nog niet gechecked hebt…even doen. :vertag

                                    Heb hier ook wel is problemen mee gehad. Kon met een T34 Garrett echt alleen met de juiste bougies (F5DPOR) en de juiste electrode afstand m’n 1.6Bar piekdruk rijden zonder problemen. (en ik controleerde dit dan ook regelmatig)

                                    Yo,

                                    En hoe kan ik dat dan precies doen, en waar haal ik de wijsheid wat de juiste electrodeafstand is.

                                    #17655112
                                    opel4ever
                                      Lid sinds:
                                      5 July 2004

                                      origineel gepost door folkyc20xe
                                      de originele mapsensor gaat inderdaad tot 2 bar, ong 1 bar buitenluchtdruk en 1 bar turbodruk. Met die fase 3 ecu zal er waarschijnlijk wel een ander mapsensor inzitten geschikt voor hogere druk.
                                      Ik vermoed ook de bougie’s , maar het probleem lijkt inderdaad ook behoorlijk op die van Skinsdale.

                                      Hoi,

                                      Ik heb inderdaad een andere mapsensor erin (standaard volgens mij bij fase 3)

                                      Welke bougies moet ik dan hebben, wel een beetje zuur heb net de platina’s verkocht, maarja da’s dan gewoon pech, dus jullie zeggen eigenlijk allemaal bougies, dus dan ga ik daar maar voor, maar moet ik nu de platina’s kopen?

                                      #17655113
                                      16VCalibra
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 July 2008

                                        ik heb ook alles 60mm samen met vmax evo310. geen enkel probleem!! geen gesputter niks! en rij met de bosch platina’s!!

                                        origineel gepost door opel4ever

                                        origineel gepost door skinsdale
                                        ik denk dat het aan je 60mm buizen ligt ik heb 63mm buizen en ik heb dat ook dan valt die weg zeg maar in de 6 .
                                        en als je gas los en dan weer gas geeft heeft die dat niet.

                                        Ja precies zoiets heb ik ook,

                                        En hoe heb je dat opgelost?

                                        #17655114
                                        jason
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          dacht dat de map sensor pas bij phase 3,5 veranderd hoefte te worden

                                          #17655115
                                          16VCalibra
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 July 2008

                                            mijn mapsensor is ook veranderd…

                                            #17655116
                                            Arjan Kuijper
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              Ik heb de platina’s eruit gegooit en de bosch super 4 gemonteerd, liep stukken beter. Maar als je problemen hebt met je bougies dan heeft hij dit niet alleen in de 6e versnelling toch?

                                              #17655117
                                              opel4ever
                                                Lid sinds:
                                                5 July 2004

                                                Ik krijg in de 6de versnelling 1.4 bar druk en dan heeft hij dat, heb jij de platina’s nog liggen arjan?

                                                #17655118
                                                Alex A-man
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Originally posted by opel4ever

                                                  Yo,

                                                  En hoe kan ik dat dan precies doen, en waar haal ik de wijsheid wat de juiste electrodeafstand is.

                                                  Ik had zo’n setje “voelermaatjes” daarmee kan je nauwkeurig de afstand meten bij de electrode. En dan gewoon op gevoel de afstand een beetje verkleinen en proberen of er verbetering in zit. (Uiteraard wel gewoon bij alle 4 de bougies doen hé. ;) )

                                                  Is geen standaard afstand voor…gewoon proberen. Maar bougies die zo uit de verpakking komen waren voor mij niet te rijden op druk in iedergeval.

                                                  #17655119
                                                  giuliettaevo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 November 2006

                                                    Een betere bobine kopen wil ook wel eens helpen…

                                                    Het probleem is waarschijnlijk dat er hoge laaddruk gereden wordt met zware belasting. Hierdoor worden de vonken als het ware ‘uitgeblazen’.

                                                    Betere bougies zullen helpen maar als je de bobine vervangt door een exemplaar dat een krachtigere vonk levert is dat nog beter.

                                                    De maat van de intercoolerbuizen heeft hier helemaal niks mee te maken. denk je echt dat 3mm verschil in doorsnee een wereld van verschil gaat maken? je werkt met laaddruk, dat drukt de lucht er toch wel doorheen. Je zult hoogstens iets meer ‘weerstand’ hebben waardoor je iets laaddruk verliest maar daar gaat d eauto echt iet van stotteren.

                                                    Wat overigens ook nog zou kunnen is dat je brandstofpomp op het randje zit qua opbrengst, in de 6 met hoge belasting en laaddruk moet er veel benzine ingespoten worden, misschien kan je pomp het dan net niet bijbenen. Als je al een walbro oid hebt gaat dit waarschijnlijk niet op.

                                                    #17655120
                                                    bd.
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      11 July 2009

                                                      origineel gepost door giuliettaevo

                                                      Wat overigens ook nog zou kunnen is dat je brandstofpomp op het randje zit qua opbrengst, in de 6 met hoge belasting en laaddruk moet er veel benzine ingespoten worden, misschien kan je pomp het dan net niet bijbenen. Als je al een walbro oid hebt gaat dit waarschijnlijk niet op.

                                                      ik ga ook voor de brandstofpomp.. want volgens mij moet je vanaf fase 3 toch een zwaardere hebben?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.