Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › c20let stottert bij 1.4 bar druk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2010 om 16:24 #17219879
Yo,
Rijd al een tijdje rond met fase 3.
Als ik nu in de 6de versnelling rijd en geef bij 120 vollast, dan loopt de druk op naar 1.3 a 1.4 bar en begint dan te stotteren, laat ik gas een beetje los, dan doet hij het weer goed.
Hij heeft dat eigenlijk alleen in de 6de versnelling bij langzame druk opbouw.
In de andere versnellingen heb ik geen probleem, en houd ik ook niet in.
Dit heb ik aan de motor veranderd:
ECU B&S fase III gechipped – EDS Grotere intercooler
– EDS 60 mm inlaat
– EDS 60 mm buizen systeem
– EDS Luchtfilter silliconeslang
– K&N Inlegfilter
– M-Tech Vliegwiel 5,6 kg
– M-Tech Schakelwegverkorting
– Baily’s dumpvalve
– ARP Versterkte drijfstang bouten
– K16 turbo4 punts bougies van bosch,
Weet iemand dat dit kan zijn?
11 april 2010 om 16:36 #17655097stotteren is vaak ontstekking
bougies, roter, verdeelkap, kabels11 april 2010 om 16:45 #17655098bougies rotor en verdeelkap zijn vervangen, zou kabels nog kunnen proberen, maar zou die dan ook bij minder druk moeten stotteren?
11 april 2010 om 17:21 #17655099zijn het wel de juiste boegies
hier gaat het vaak fout met c20let mensen
komt heel nauw aan.
11 april 2010 om 19:08 #17655100noem de bougies dan die erop kunnen, Bosch fp en nog iets,
Maar mijn vraag is of dat dat kan bij 1.4 bar alleen want dan zou die dat toch ook bij andere drukken moeten doen?
Deze heb ik erin zitten
11 april 2010 om 19:26 #17655101Nee de platinum moet je er in…. maar die heb je verkocht :P
F5DPOR word ook voor geschreven voor fase3, maar zijn ook wel andere merken die goed zijn met vergelijkbare bougies
11 april 2010 om 19:55 #17655102wist niet welke je precies moest hebbe, maar had al het vermoede :P
11 april 2010 om 21:41 #17655103origineel gepost door sw16v
Nee de platinum moet je er in…. maar die heb je verkocht :PF5DPOR word ook voor geschreven voor fase3, maar zijn ook wel andere merken die goed zijn met vergelijkbare bougies
Ben ik het niet eens, want bij die bougies loopt ie onderin echt niet lekker bij fase 3.
12 april 2010 om 13:50 #17655104Of de onsteking zelf is te zwak. Of het zijn de bougies.
Denk zelf dat het wel is de afstand van de bougie “electrode” (bougiepuntje) kan zijn. Daar loop je gewoon tegenaan als je hoge drukken gaat draaien. Dus als je dit nog niet gechecked hebt…even doen. :vertagHeb hier ook wel is problemen mee gehad. Kon met een T34 Garrett echt alleen met de juiste bougies (F5DPOR) en de juiste electrode afstand m’n 1.6Bar piekdruk rijden zonder problemen. (en ik controleerde dit dan ook regelmatig)
12 april 2010 om 15:19 #17655105Druksensor die in je ECU zit nog wel goed… standaard kan dat ding maar 1.2 bar verwerken.
12 april 2010 om 16:32 #17655106als goed is heb je dan een dampfrad anders haal je geen 1,4 bar
12 april 2010 om 17:56 #17655107Map sensor gaat volgens mij tot 2.0 bar.
Maar ik adviseer ook. bougies met 1 enkele Irridium electrode!
Test het maar…
kosten wel 15 euro pst!12 april 2010 om 18:38 #17655108ik denk dat het aan je 60mm buizen ligt ik heb 63mm buizen en ik heb dat ook dan valt die weg zeg maar in de 6 .
en als je gas los en dan weer gas geeft heeft die dat niet.12 april 2010 om 19:15 #17655109de originele mapsensor gaat inderdaad tot 2 bar, ong 1 bar buitenluchtdruk en 1 bar turbodruk. Met die fase 3 ecu zal er waarschijnlijk wel een ander mapsensor inzitten geschikt voor hogere druk.
Ik vermoed ook de bougie’s , maar het probleem lijkt inderdaad ook behoorlijk op die van Skinsdale.12 april 2010 om 19:38 #17655110origineel gepost door skinsdale
ik denk dat het aan je 60mm buizen ligt ik heb 63mm buizen en ik heb dat ook dan valt die weg zeg maar in de 6 .
en als je gas los en dan weer gas geeft heeft die dat niet.Ja precies zoiets heb ik ook,
En hoe heb je dat opgelost?
12 april 2010 om 19:39 #17655111origineel gepost door Alex A-man
Of de onsteking zelf is te zwak. Of het zijn de bougies.
Denk zelf dat het wel is de afstand van de bougie “electrode” (bougiepuntje) kan zijn. Daar loop je gewoon tegenaan als je hoge drukken gaat draaien. Dus als je dit nog niet gechecked hebt…even doen. :vertagHeb hier ook wel is problemen mee gehad. Kon met een T34 Garrett echt alleen met de juiste bougies (F5DPOR) en de juiste electrode afstand m’n 1.6Bar piekdruk rijden zonder problemen. (en ik controleerde dit dan ook regelmatig)
Yo,
En hoe kan ik dat dan precies doen, en waar haal ik de wijsheid wat de juiste electrodeafstand is.
12 april 2010 om 19:41 #17655112origineel gepost door folkyc20xe
de originele mapsensor gaat inderdaad tot 2 bar, ong 1 bar buitenluchtdruk en 1 bar turbodruk. Met die fase 3 ecu zal er waarschijnlijk wel een ander mapsensor inzitten geschikt voor hogere druk.
Ik vermoed ook de bougie’s , maar het probleem lijkt inderdaad ook behoorlijk op die van Skinsdale.Hoi,
Ik heb inderdaad een andere mapsensor erin (standaard volgens mij bij fase 3)
Welke bougies moet ik dan hebben, wel een beetje zuur heb net de platina’s verkocht, maarja da’s dan gewoon pech, dus jullie zeggen eigenlijk allemaal bougies, dus dan ga ik daar maar voor, maar moet ik nu de platina’s kopen?
12 april 2010 om 19:46 #17655113ik heb ook alles 60mm samen met vmax evo310. geen enkel probleem!! geen gesputter niks! en rij met de bosch platina’s!!
origineel gepost door opel4ever
origineel gepost door skinsdale
ik denk dat het aan je 60mm buizen ligt ik heb 63mm buizen en ik heb dat ook dan valt die weg zeg maar in de 6 .
en als je gas los en dan weer gas geeft heeft die dat niet.Ja precies zoiets heb ik ook,
En hoe heb je dat opgelost?
12 april 2010 om 20:12 #17655114dacht dat de map sensor pas bij phase 3,5 veranderd hoefte te worden
12 april 2010 om 20:19 #17655115mijn mapsensor is ook veranderd…
12 april 2010 om 20:58 #17655116Ik heb de platina’s eruit gegooit en de bosch super 4 gemonteerd, liep stukken beter. Maar als je problemen hebt met je bougies dan heeft hij dit niet alleen in de 6e versnelling toch?
12 april 2010 om 22:38 #17655117Ik krijg in de 6de versnelling 1.4 bar druk en dan heeft hij dat, heb jij de platina’s nog liggen arjan?
13 april 2010 om 07:45 #17655118Originally posted by opel4ever
Yo,
En hoe kan ik dat dan precies doen, en waar haal ik de wijsheid wat de juiste electrodeafstand is.
Ik had zo’n setje “voelermaatjes” daarmee kan je nauwkeurig de afstand meten bij de electrode. En dan gewoon op gevoel de afstand een beetje verkleinen en proberen of er verbetering in zit. (Uiteraard wel gewoon bij alle 4 de bougies doen hé. ;) )
Is geen standaard afstand voor…gewoon proberen. Maar bougies die zo uit de verpakking komen waren voor mij niet te rijden op druk in iedergeval.
13 april 2010 om 21:17 #17655119Een betere bobine kopen wil ook wel eens helpen…
Het probleem is waarschijnlijk dat er hoge laaddruk gereden wordt met zware belasting. Hierdoor worden de vonken als het ware ‘uitgeblazen’.
Betere bougies zullen helpen maar als je de bobine vervangt door een exemplaar dat een krachtigere vonk levert is dat nog beter.
De maat van de intercoolerbuizen heeft hier helemaal niks mee te maken. denk je echt dat 3mm verschil in doorsnee een wereld van verschil gaat maken? je werkt met laaddruk, dat drukt de lucht er toch wel doorheen. Je zult hoogstens iets meer ‘weerstand’ hebben waardoor je iets laaddruk verliest maar daar gaat d eauto echt iet van stotteren.
Wat overigens ook nog zou kunnen is dat je brandstofpomp op het randje zit qua opbrengst, in de 6 met hoge belasting en laaddruk moet er veel benzine ingespoten worden, misschien kan je pomp het dan net niet bijbenen. Als je al een walbro oid hebt gaat dit waarschijnlijk niet op.
13 april 2010 om 21:39 #17655120origineel gepost door giuliettaevo
Wat overigens ook nog zou kunnen is dat je brandstofpomp op het randje zit qua opbrengst, in de 6 met hoge belasting en laaddruk moet er veel benzine ingespoten worden, misschien kan je pomp het dan net niet bijbenen. Als je al een walbro oid hebt gaat dit waarschijnlijk niet op.
ik ga ook voor de brandstofpomp.. want volgens mij moet je vanaf fase 3 toch een zwaardere hebben?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.