C20LET start en valt uit

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) C20LET start en valt uit

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    sw16v
    Deelnemer

heb nog beetje opstart probleempjes na ombouw. maar dat maakt niet uit.

voor ik met me vorige corsa totallos ging had ik een storing. en heb hem precies zo weer terug nu de c20let in de nieuwe corsa zit.

ik start hem, dan slaat ie netjes aan en loopt goed, na 5sec gaat ie wat langzamer stationair lopen gevolgd door bokken en dan uitslaan. (net of brandstofdruk die weg valt..)

of als ik start, slaat ie aan en geef beetje gas dan slaat ie meteen uit….

heb zo geen foutcodes en als ik meet/zie werken alle sensoren naar behoren.

als ik spanning op de brandstofpomp meet, blijft deze netjes 12v totdat ie uitgevallen is en relais hem uit schakeld.
      maar verdenk eerder de pomp zelf dat die niet goed is….

zit een imitatie BDP sensor in, die ga ik morgen eerst is vervangen door een originele. en de brandstofpomp ook.

maar zijn er misschien meer mensen die zulke probleempjes hebben gehad of info hebben?

Neetmans

zitten alle slangen van je inlaattraject goed vast, trekt ie nergens valse lucht ? ook vacuum slangetjes goed nagelopen ?

staat er nog wel druk op je brandstofrail als ie uitgevallen is ?

ff een bougiekabel lostrekken en kijken of je wel vonk blijft houden tot ie uitvalt, of dat dat juist de reden is dat ie uitvalt.

bij een atmo motor zou je kunnen proberen wat remmenreiniger bij je inlaat te sprayen, om te kijken of ie erop reageert en de brandstoftoevoer idd het probleem is.
        bij een turbo zou ik dat niet zo 123 doen :)

sw16v
        Deelnemer

Lmm was het probleem.

gekke is als ik hem uitlees geeft ie netjes de waardes wat ie moet hebben stationair. maar als ik gas geef trekt ie af en toe naar de 800L l/h dus dan spuit ie veels te veel in!

Dusja :mad:

freek corsa
          Deelnemer

Mooi dat je nu weet waar het aan ligt / lag :thumbup

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.