c20let probleem koude motor

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) c20let probleem koude motor

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Robke1974
    Deelnemer

Hallo, me calibra Turbo doet erg vreemd de laatste tijd, als hij koud is trekt hij bij rustig rijden wel dan weer niet zo de hele tijd door, precies of hij wil rijden en dan weer niet en dan weer wel, ook bij gas lossen knallen in de uitlaat, als je het gaspedaal volledig indrukt, schiet hij als een haas er van door, is natuurlijk niet gezond bij koude motor :jerry eens warm minimum 90 graden rijd en trekt hij super. wat is er aan vernieuwd: temp. sensors, llm, lambda sonde, bougies + kabels (geen originele), andere ecu, andere benzine getankt, volgende dinsdag nieuwe pingelsensor.

Geeft geen foutmelding

Wagen is nog vorige maand 10 dagen binnen geweest bij Frank Janssen dus zou het allemaal gecontrolleerd zijn, heeft zelfs allemaal nieuwe vaciumslangen enzo geplaast..probleem was toen nog maar heel miniem.

Weet iemand hier raad mee ?, ben het stilletjes moe aan het worden.

Groetjes en hoop op die ene goede TIP :thumbup :kewlpics

inayat
      Deelnemer

Heeft ie lange tijd stil gestaan?
        Toen die van mij na 7 maanden weer ging rijden, na winter schorsing.
        Had ik hetzelfde probleem als ik startte en gelijk weg wou rijden.

Na het starten wachtte ik meestal een paar minuten en dan was het wat minder erg.
        De knallen had ik alleen als ik echt toeren ging maken en dan schakelde.
        Hoe meer ik er in reed dagelijks hoe minder het probleem werd.
        Nu heb ik er geen last meer van, als ik dagelijks er mee rij

Merk wel dat als ik de Calibra 2-3 weken niet gebruik, het weer een beetje terug komt.

Robke1974
        Deelnemer

@inayat wrote:

Heeft ie lange tijd stil gestaan?
          Toen die van mij na 7 maanden weer ging rijden, na winter schorsing.
          Had ik hetzelfde probleem als ik startte en gelijk weg wou rijden.

Na het starten wachtte ik meestal een paar minuten en dan was het wat minder erg.
          De knallen had ik alleen als ik echt toeren ging maken en dan schakelde.
          Hoe meer ik er in reed dagelijks hoe minder het probleem werd.
          Nu heb ik er geen last meer van, als ik dagelijks er mee rij

Merk wel dat als ik de Calibra 2-3 weken niet gebruik, het weer een beetje terug komt.

Nee rij er nu 4 maanden bij nu al 4500 km, als je gas indrukt geen problemen alleen bij koude motor rustig rijden

tot hij 90 graden heeft, als je hem koud start wil hij als je gas geeft de eerste 10 seconden stil vallen dat is na die 10

seconden ook weer voorbij, heb er al zoveel geld ingestoken en nog wil da ding niet fatsoenlijk rijden, maar hou echt wel van me turbo’s hoor :wub

sw16v
          Deelnemer

Wat voor chipsets hebben jullie er in?

Robke1974
            Deelnemer

Ik heb er phase 2 van wallace motorsport in, het Engelse Eds zeg maar.
              Normaal rij ik phase 1 weet niet vanwaar deze komt, maar door de problemen andere ecu geplaatst.

Corsa16V

Hoe erg zijn de knallen uit de uitlaat? Of zijn het meer plofjes zoals elke gechipte let doet.
                Ik ken meerdere gevallen van gechipte xe of let blokken die als ze koud zijn niet helemaal lekker lopen totdat de lambda gaat bij regelen.

Robke1974
                Deelnemer

Zijn inderdaad meerdere plofjes, best wel mooi om te horen :jerry
                  Soms wat hardere ertussen maar nog doenbaar, auto rijd erg slecht bij
                  Koude motor, er is zowat alles aan veranderd zelfs nu nieuwe originele
                  Beru bougiekabels en rotor en kap en ook pingelsensor,temp. Sensors,lambda ….., kostte aardig wat maar niets heeft wat uitgemaakt, de motor zelf is in topconditie, gas induwen en als een speer ervandoor, alleen nja koud erg irritant.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.