Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET opfrissen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2014 om 16:54 #18250109
1ste foto ( erg slecht gedaan )
2e foto (ook erg slecht gedaan )
3e foto ( goed gedaan )hoop dat je met de onderste foto rond rijdt ???
Maar je insteek klopt wel en geef ik je een 10voor :jerry
als je iets doet doe het dan goed of blijf er vanaf
24 oktober 2014 om 19:11 #18250110Foto 1 en 2 is dezelfde wahaha. Gedaan door destijds DE Opel Specialist…
Met de onderste zal ik aankomend jaar rijden ja :thumb
28 november 2014 om 16:32 #18250111Je kan ook een passende buis kopen van een Diesel van Opel, weet alleen ff niet meer welke. Die heb ik er inzitten.
28 november 2014 om 21:17 #18250112dat zal de X17DTL motor zijn.
wel buisje een stukje verlengen om op de zelfde plek in het carter uit te komen.6 december 2014 om 23:16 #18250113Ik zal de carterpannen even met elkaar moeten vergelijken, maar verwacht dat mijn zeef iets dieper mag hangen als in een standaard XE/LET pan. Hij komt in een Manta, dus met 18S carterpan ;)
De olie aanzuig buis maak ik me nog niet zo druk over. De jongen waar ik normaal altijd heen ga voor fatsoenlijk laswerk (Kiwiparts) heeft dit zo in orde :)
26 augustus 2015 om 22:51 #18250114Om maar even een oud topic uit het stof te trekken:
Wanneer is het noodzakelijk om de cilinderkop te voorzien van bronze geleiders?
En heeft iemand voor mij een foto van het befaamde ‘buisje’ dat in een KS700 kop wordt geperst?
Bij mij zit er namelijk een buisje in, maar ik heb het idee dat deze niet echt lekker sluit tegen de wanden van het oliekanaal ;)
Kop is nog niet afgeperst, dus weet verder nog niets. Maar als dit buisje op de foto al anders oogt als hoe dat ik er tegen aan kijk weet ik dat ik er uit voorzorg even een nieuw buisje in moet laten persen ;)28 augustus 2015 om 09:58 #18250115Bronzen geleiders is zover ik het begrepen heb pas interessant als je veel / vaak hoge toeren rijdt.
10 september 2015 om 19:39 #18250116Dat gaan we voor nu dus even niet toepassen. Ik zal vrij weinig boven in toeren hangen straks.
Motorblok is inmiddels weg voor revisie. Had een set JE zuigers liggen (1e overmaat, 86.50 vanwege een groefje in de wand van de eerste cilinder) en de rest was ook compleet.
Heb er voor gekozen om dit te laten doen door Alex Janssen in Oss. Wel bekend in de BMW wereld, maar ook niet vies van andere merken.
Onderblok wordt momenteel geboord en gehoond, dek gevlakt, krukas wordt gebalanceerd en drijfstangen/zuigers worden uitgewogen.Het liefst had ik de krukas samen met mijn koppelingsplaat en drukgroep gebalanceerd, maar dat gaat niet aangezien ik nog geen drukgroep heb..
Koppelingsplaat heb ik deze week gekocht. Deze zou sterk genoeg moeten zijn voor de setup die ik momenteel voor ogen heb. (organisch geveerd, wel versterkt)
Maar hier zoek ik dus een passende drukgroep bij.Ik ga met een standaard (kom) vliegwiel rijden van c20let. Dan denk ik dat ik bij een drukgroep van Sachs Performance uit kom, niet? Tot hoeveel nm gaan deze drukgroepen? Het liefst zou ik iets hebben dat tot 500nm goed blijft gaan..
En het standaard manta 18s druklager kan gewoon gebruikt worden neem ik aan?10 september 2015 om 20:05 #18250117heb je ook H/I profiel drijfstangen? de originele drijfstangen zijn namelijk het zwakste punt. het zou natuurlijk zijn om wel de zuigers te vervangen en dan de drijfstangen niet gelijk mee te nemen ;)
10 september 2015 om 20:39 #18250118Jup die heeft ie zeker.
10 september 2015 om 20:53 #1825011910 september 2015 om 21:05 #18250120Mooi dat deze topic vervolgd word :jerry
10 september 2015 om 21:50 #18250121:thumbup
Als er interesse is dan zal ik de opbouw hier een beetje bij proberen te houden.
Maar hoofdzakelijk gaat het me er om dat ik antwoord krijg op vragen met betrekking tot deze motor.13 september 2015 om 21:00 #18250123Zeker de vooruitgang blijven plaatsen. Misschien een topic bij restauratie openen? Ben ook wel benieuwd naar de manta waar dit geweld in komt :D
15 september 2015 om 09:43 #18250124Gaat om de gele ex-revi manta. Topic staat nog ergens bij het manta gedeelte, maar heb er al een tijdje niets meer in geplaatst.
Maar om ontopic te blijven, wie kan mij vertellen welke drukgroep ik het best kan nemen?
15 september 2015 om 14:42 #18250125Sachs Performance drukgroep voor een LET kom vliegwiel gaat tot zo’n 450 NM.
je hebt extra versterkte tot 650Nm.15 september 2015 om 19:18 #18250126Ik heb helix autosport koppeling is voor Kom vliegwiel is 500nm koppeling pedaal gaat nog redelijk licht.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
15 september 2015 om 20:38 #18250127Thanks voor de bevestiging Servaas.
Las inderdaad al op meerdere sites dat de standaard performance drukgroep maar tot 450 zou gaan.
@kiyamizio: Komt jou drukgroep van Biesheuvel af toevallig? Ik zie dat zij ze ook verkopen, maar kan niets vinden over het maximale aantal Nm’s. Anders bel ik er even heen om het na te vragen.16 september 2015 om 11:09 #18250122Ik heb mijne bij dutch power trading gekocht. De nm staat wel op de Engelse site van helix.
Ik gebruik trouwens wel een c20xe koppeling plaat omdat ik 5 bak rij.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
16 september 2015 om 21:05 #18250128Oke, ik zoek er 1 voor een kom vliegwiel.
Heb het even opgezocht en vergeleken, maar denk toch dat ik voor de versterkte Sachs performance drukgroep ga.
Dan heb ik genoeg marge boven het beoogd koppel, dus kan ik sowieso nog een tijdje vooruit.Bedankt voor jullie tips!
22 april 2016 om 22:02 #18250129Bij deze weer even een vraagje!
Ben van plan deze week het onderblok weer op te bouwen en vroeg me af hoeveel slotspeling ik aan moet houden voor de bovenste zuigerveren.
Deze is nu +-0.25mm, dit lijkt me aannemelijk?
De 2e veer is daar integen 0.50mm. Is dit een probleem?ik hoor het graag :thumb
Zelf maar even aan het rekenen gegaan.
2e veer zit goed, 1e mag nog wat af.24 augustus 2016 om 08:49 #18250130Beste Mensen,
Afbeeldingen uit dit topic worden gebruikt in een slappe poging om mij op te lichten.Ik heb in Belgie op enkele sites een “gezocht” advertentie staan, en ene jvdnagel95@gmail.com uit “groningen” biedt in volle 1995-style zijn koopwaar aan, je kent het wel, helft op voorhand betalen, verzending mogelijk, blabla.
Een “Google-images” search bracht me in dit Topic, en ik nam contact op met de eigenaar-poster van de beelden Emiel, die mijn vermoeden bevestigde niets met het aanbod en emailadres te maken te hebben, en de onderdelen nog steeds gewoon op zijn auto heeft.
Ik speel nog wat verder met de scammer, probeer zijn rekeningnummer en of adres nog wat te ontfutselen, maar ben er verder niets mee van plan.
In een vlaag van tijdelijke zinsverbijstering dacht ik er even aan een melding te doen bij het ministerie, politie, bank, meldpunt etc, maar dat was gelukkig snel voorbij.Hopelijk heeft iemand er iets aan.
Grts.24 augustus 2016 om 09:08 #18250131Had ik laatst ook met een lexmaul ram voor een c20xe…
Je moet heel goed opletten tegenwoordig.Sent from my SM-G935F using Tapatalk
24 augustus 2016 om 11:58 #18250132Ik zal hier maar even het zelfde posten als dat ik in mijn andere topic heb geschreven:
Ah, ik zie dat je het zelf al gepost hebt Steven, bedankt!
En tevens bedankt voor het contact zoeken met mij, zodat ik hier ook weet van heb.
Nogmaals mensen, als iemand jullie deze delen aanbied via verkoopsites, ga er niet op in!
Alles wat afgebeeld staat op de foto’s in mijn topic ligt hier achter slot en grendel in de garage, en is niet te koop!!Ik heb hier verder ook niets mee van doen, maar wordt als het ware wel als oplichter weg gezet gezien mijn afbeeldingen gebruikt worden.
Groet Emiel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.