c20let op de bank af laten stellen

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) c20let op de bank af laten stellen

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    katurbotje
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb de vraag of hier iemand zijn c20let of een andere turbomotor wel eens op een bank af heeft laten stellen?

Het zit namelijk zo,ik heb mijn motor compleet laten reviseren en nu vertelde de revisieman dat ik het beste de motorafstelling kon laten controleren,op de tempratuur van de uitlaatgassen.
      Hieruit kan men uit opmaken of de motor te arm of te rijk loopt en of er eventueel gebreken zijn in het brandstof of ontstekingssysteem.:hmmz

Nu zou ik ook mijn injectors willen laten controleren maar ik zou graag weten waar ze dat doen in de buurt van venlo en wat de kosten daarvan zijn.

Ook zou ik graag willen weten of iemand zijn motor heeft laten programeren op een vermogensbank naar ongeveer 300 pk.Ik heb zelf wel al een v-max chip liggen met een versterkte wasegateklep en een instelbare brandstofdrukregelaar maar ik heb het er niet zo op.

Als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik het graag:thumbup

bij voorbaad dank voor de info

sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer

afstellen op bank kan,

maar je kan zelf ook een wideband sensor kopen.

hiermee kan je zelf continu checken of hij niet te rijk of te arm loopt.

innovate heeft best betaal bare systemen. gaan wel vaak stuk maar dat is omdat niemand ze direct op de acu aansluit, die je dat wel blijven ze heel (hebben namelijk meer als 12 volt nodig)

Corsa_GSi
        Deelnemer

Gewoon die spullen monteren en je injectoren laten reinigen en testen op opbrengst.
          En daarna langs gaan bij een goede tuner met rollenbank om alles af te stellen (wastegate, brandstof druk).

Je kan ook gaan voor een vrijprogrammeerbaar motormanagement.
          http://www.dp-engineering.nl

En dan VEMS Pnp C20LET, daar rijdt ik mee met alle opties erin. 265pk bij 0.9 bar.

Je haalt meer als je turbo verser is.
          Daarnaast ga je 300pk niet halen met de standaard injectoren denk ik, beter is iets grotere te nemen.

bd.
          Deelnemer

origineel gepost door Corsa_GSi
            Gewoon die spullen monteren en je injectoren laten reinigen en testen op opbrengst.
            En daarna langs gaan bij een goede tuner met rollenbank om alles af te stellen (wastegate, brandstof druk).

Je kan ook gaan voor een vrijprogrammeerbaar motormanagement.
            http://www.dp-engineering.nl

En dan VEMS Pnp C20LET, daar rijdt ik mee met alle opties erin. 265pk bij 0.9 bar.

Je haalt meer als je turbo verser is.
            Daarnaast ga je 300pk niet halen met de standaard injectoren denk ik, beter is iets grotere te nemen.

300 pk haal je wel met standaart injectoren. neetmans had ook 299 pk met standaart let injectoren ;) .

Corsa_GSi
            Deelnemer

En op welke bank was dat gemeten… Botman bank toch :angel

Dat zegt genoeg. :thumbdown

En als je injectoren grotere opbrengst hebben, dan hoef je ook minder benzinedruk te rijden.
              Dus minder stress daar ook. :vertag

bd.
              Deelnemer

op de botmanbank was het 312 pk ofzo :jerry

die 299 was op een dynojet ;)

ik zeg ook niet dat grotere injectoren niet beter is, maar hij vroeg gewoon of het ging :)

katurbotje
                Deelnemer

Okee,dan kan ik voorlopig met de standaard injectoren blijven rijden ik moet ze eventueel even ergens laten testen.
                  Nu heb ik ook de vraag wat voor bougies jullie gebruiken:thumbup

Miruni
                  Deelnemer

Je kunt het beste F5DPOR erin gooien.
                    Wel duur maar zijn echt goed en geven de minste problemen.

Corsa_GSi
                    Deelnemer

Ik gebruik NGK’s. Ben alleen ff kwijt welke, ik DACHT BCPR6ES.

macoe16v
                      Deelnemer

opbrengst van je injectoren kan je zo laten uitlezen bij de opel-dealer.

Iemand die met een tech-1 kan omgaan, die kan dat met de tech-1 zo eruit halen.

Fearless
                        Deelnemer

Als je een adres zoekt voor het testen van je losse motor….u2u me dan ff.

Je moet je complete motor leveren, daarbij alles waarmee die moet lopen…dus kabelboom/ecu/intercooler enz enz.

Mijn blokje staat er nu, deze man doet veel crossblokken….ecu aanpassen dergelijke. Heeft er goed verstand van iig.

katurbotje
                          Deelnemer

He jongens bedankt voor de info.

fearless ik heb de motor nu bijna ingebouwd in de auto dus ik ga hem er niet meer uit halen.:P

Ik had wel gelezen in een ander topic dat de bank van fredy cane een goede is heeft iemand ervaring met deze mensen:D

corsaboy
                            Deelnemer

Originally posted by katurbotje
                              He jongens bedankt voor de info.

fearless ik heb de motor nu beina ingebouwd in de auto dus ik ga hem er niet meer uit halen.:P

Ik had wel gelezen in een ander topic dat de bank van fredy cane een goede is heeft iemand ervaring met deze mensen:D

er zijn er meerdere die van het forum gebouwd zijn door freddy of afgesteld zijn op zijn bank.

Mijn blok wordt straks ook afgesteld bij freddy king:

Corsa_GSi
                              Deelnemer

Freddy heeft de Irmscher ook afgesteld.

De B heeft er ook al dirverse keren op de bank gestaan.

Het is dat ik met VEMS rijdt en geen DTA anders zou ik daarmee ook naar Freddy gaan.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.