C20LET ombouw topic. verschillende vraagjes. nieuwe vraag!!!

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) C20LET ombouw topic. verschillende vraagjes. nieuwe vraag!!!

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    GSI Racer
    Deelnemer

omdat ik een LET in mijn Astra aan het bouwen ben heb ik af en toe nog wel eens een vraagje.

om voor elke vraag een nieuw topic te maken lijkt me ook zo onduidelijk.

daarom zet ik al mijn vragen in dit topic.

komt de 1e vraag: :mrgreen:

ik wil een oliedruk en olietemp. meter in de auto bouwen.
      M Tech levert van deze adapters:
      http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=900606&hid=&lhid=&lvid=&mid=50″ onclick=”window.open(this.href);return false;

is dit wat qua kwaliteit?
      en ook een beetje lekbestendig? omdat hij gewoon los tussen het filter en de pomp geschroefd wordt?

andere vragen volgen nog!!

mvg

Maikel

Corsa_GSi
      Deelnemer

Euhm, dat is leuk, maar daar zit al je adapterplaat voor je oliekoeler. Tenminste ik neem aan dat je die wel plaatst?

Oliedruk kan je op de loze bout van de oliepomp pakken en olietemp. haal ik achter op het blok vandaan, daarzit een loze imbusbout in het blok.

Heb met dit type adapter een paar jaar gereden op de x16xe zonder problemen.

Haasje17
        Moderator

Ik heb ook zo’n adapter. En werkt prima, sensortjes hierin draadjes ernaartoe en is makkelijk te demonteren alles zit op één plek. Indien je een oliekoeler hebt kun je ook een verkort filter erbij aanschaffen. Zodat de lengte van het orginele oliefilter even lang is als nieuwe filter + adapter ring.

16VCalibra
          Deelnemer

Ik heb die adapter nog liggen ;)

Noordpoolgsi
            Deelnemer

Ik zou het zelf gewoon zoals hierboven beschreven doen.

Drukgever gewoon in de aansluiting waar nu alleen het waarschuwingslampje in zit is zelfde schroefdraad kun je zo omzetten.
              Dan even een draad vanaf meter naar de drukgever trekken en juist aansluiten
              En de tempratuur ook achter in de oliepomp de loze bout je moet ff een draad tappen voor de sensor (tot 150 Graden) je kunt er ook een gewone koelvloeistof sensor in doen ma die gaat maar tot 120.

grt

GSI Racer
              Deelnemer

dan ga ik mooi voor zo’n adapter denk ik :thumb
                moet er dan perse een plat oliefilter op, of kun je ook de gewone maat blijven gebruiken?

nieuwe vraag:
                eerst lag er een X20XEV in mijn Astra, deze heb ik toen vervangen voor een C20XE.
                hiervoor heb ik de grote ronde stekker aan de kabelboom om moeten solderen, omdat die van de XE anders was.
                nu heeft de LET kabelboom ook weer een andere stekker die niet past.
                kan ik nu die stekker van de XE boom afhalen en deze zonder problemen aan de LET boom maken?
                of gaat dat problemen opleveren?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.