C20LET oliedruk vraag

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) C20LET oliedruk vraag

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    anoniem

Mijn motor loopt al een zonnetje maar als hij een week niet aan is geweest en ik start hem duurt het soms wel 3 sec. voordat de oliedruklampje uit gaat, is dit normaal?
      Ik heb er pas Eurol Turbo Syn 10W40 in gedaan.
      Bij stationair draaien met warme motor gaat het lampje verder niet branden

johanhummer9
      Deelnemer

oliepijl verder goed?

wel nagaan dat zo goed als alle olie weer helemaal onderin ligt , ik denk dat het niet meer dan normaal is mits je oliepijl goed is maar dat is mijn mening

anoniem

Ik heb het oliepeil nog even nagezien en staat nog steeds op het bovenste streepje,
          nu heeft een 16v en de turbo natuurlijk meer smeerpunten dan een 8 klepper welke allemaal van olie moeten worden voorzien en natuurlijk ook meer oliekanalen en als die leeg lopen doordat hij een week niet word gebruikt kan ik me voorstellen dat het wat langer duurt.
          mijn motor heeft ook nog een extra oliekanaal aan de zijkant van de kop waar hij naar buiten gaat en even verder weer naar binnen, waarschijnlijk eens gemodificeerd

Mr. Bone
          Deelnemer

Ik heb jaren geleden precies hetzelfde gehad met me 16v. Toen was uiteindelijk de oliepomp gaar. Lees dit maar eens door:

viewtopic.php?f=18&t=113489

kiyamizio

probeer je oliedruk stationair warm en koud eens te meten met een mechanische meter, bij mijn xe was die erg laag net hoog genoeg om het lampje uit te laten gaan, oliepomp uit elkaar was versleten en drijfstanglagers bijna op hun einde.

GSE
              Deelnemer

Ligt deraan waar je sensor zit:
                Zit ie dicht bij de oliepomp moet ie met starten al haast uitgaan
                Zit ie verder weg dan kan je iets vertraging hebben aangezien de olie nog dik is en door heel het systeem moet.

Ik heb zelf een CIH lijn 6 waar de oliedruk achteraan gemeten zo ver mogelijk van de pomp als bijna kan en nu met koud weer heb ik ook een sec vertraging ik zie de oliedruk meter met starten ook langzaam omhoog gaan.

Mr. Bone
                Deelnemer

Bij deze motoren zit die rechtstreeks in de pomp en moet die bijwijze van met starten als uitgaan, dus voor de motor is aangeslagen. Zoals je via de link in mijn ouwe topic kan lezen, duurde het bij mij soms wel 6 a 7 sec, alsof je olie vv en het nieuwe filter gevuld moet worden. Dit is echt veeeel te lang

anoniem

vanavond de oliedruk opgemeten met koude motor en was direct 4 Bar, ook bij een beetje gas nog steeds 4 Bar, daarna een origineel Opel filter gemonteerd en morgen maar eens zien wat ie doet als hij koud is

anoniem

bij de garage zeiden ze dat 3 sec. met koude motor heel normaal was als hij een paar dagen had gestaan, de meesten deden er langer over en ze hadden nog nooit een oliepomp vervangen voor zo’n klacht, hij liet ook nog even een Volkswagen TSI horen met 70.000 km op het klokje, nou daar word je helemaal niet vrolijk van als je die hoort opstarten

wel even een origineel oliefilter geplaatst en we laten het eerst maar zo

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.