Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › c20let met een kms systeem of een soortgelijk systeem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2011 om 21:31 #17231584
Ik heb even de vraag of iemand hier met een kms setje op zijn c20let rijd en of dit dezelfde set is als die voor een c20xe.
Ik ben eens aan het rondneuzen maar ik word er niet echt slimmer van.
Wat zijn de kosten in totaal voor een complete set tb met alle benodigheden erbij.
Mischien heeft iemand hier een set op zijn xe of let zitten en kan hij mij ook eens een eindje op weg helpen,of kan mij er wat meer over vertellen.
Ik heb het forum al ver doorgelezen maar ik ben er nog niet echt wijzer van geworden.
23 januari 2011 om 21:50 #17803933http://www.dp-engineering.nl
die verkopen vems das een soort gelijk/beter systeem reed er zelf mee op mijn c20xe
heb em nu om laten zetten naar let maar nog niet afgesteld op mijn motor kijk anders even op de site voor wat meer info over dit systeem23 januari 2011 om 21:53 #1780393423 januari 2011 om 21:56 #17803935Ik heb net even op de site gekeken en het ziet er veelbelovend uit.
nu is mijn vraag waar laat jij het systeem afstellen en is het net zo goed als een kms systeem.
alvast bedankt voor de reachtie.23 januari 2011 om 22:00 #17803936ieder heeft zijn eigen voorkeur.
zelf zou ik never nooit niet een kms monteren.eerder vems of dta.
dta is het voor mij..
maar trek een kleine 2000 euro uit voor de ecu met afstelling.
dan ben je normaal een heel eind op weg.vems goed afstellen kan bij dp engineering.
dta bij heel veel meer bedrijven.
kms bij een handje vol.tis net wat je wil
23 januari 2011 om 22:02 #17803937ik ga altijd naar dp zij hebben een dyno pack staan dus
kunnen zeer nauwkeurig meten en afstellen jongens zijn zeer grondig en wat je afspreekt krijg je ook stuur anders ff u2u al je meer info zoekt26 januari 2011 om 10:51 #17803938Ik heb VEMS op mijn LET laten zetten, moet zeggen super job. Het geld zeker waard.
Had eerst phase 2 chips, maar na de omzetting rijdt hij gewoon veel lekkerder.
Dit omdat het koppel anders inkomt.Je kan bij je VEMS gewoon je oude ecu loshalen en de nieuwe erinzetten. Geen gedoe met kabelbomen enzo.
Daarnaast kan je je VEMS uitbreiden met andere druksensor, EGT, Knock, Wideband, SDkaart en extern display.
27 januari 2011 om 07:52 #17803939Corsa_GSi
Ik heb al van meer mensen gehoord dat het VEMS systeem wel goed werkt.
maar zoveel meer ervaringen zoveel te beter.Ik had inderdaad al gehoord dat het systeem plug en play is.
Ook de uitbreidingen zijn wel erg gemakkelijk en mocht ik voor dit systeem kiezen dan komen er zeker een paar op.
bedankt voor de info en ik heb je nog even een u2u gestuurd.
27 januari 2011 om 08:23 #17803940Ik heb zelf nog geen kilometer gereden met een vrij programeerbaar systeem, maar ik ben nu wel bezig met megasquirt 2 V3.0 in elkaar te solderen voor mijn turbo project.
In Nederland was het te koop bij BS-autotune, maar die zijn overgestapt naar KDFI, misschien is het de moeite waard om te kijken welke mogelijkheden dit bied.
27 januari 2011 om 16:45 #17803941@Katurbotje u2u beantwoord.
En Freek hetzelf in elkaar solderen is niet voor iedereen weg gelegd.
Blijf VEMS een pbeter systeem vinden dan MS.27 januari 2011 om 17:04 #17803942KDFI is al volledig gemonteerd systeem, alleen aansluiten en programeren.
Dus niets zelf solderen, ja oke misschien alleen een paar draadjes van de draadboom.
27 januari 2011 om 19:02 #17803943[rquote=1853222&tid=141189&author=freek corsa]KDFI is al volledig gemonteerd systeem, alleen aansluiten en programeren.
Dus niets zelf solderen, ja oke misschien alleen een paar draadjes van de draadboom.[/rquote]
deze info klopt niet helemaal freek:D
wat versta jij onder een paar draadjes27 januari 2011 om 19:20 #17803944een verloopje van de originele draadboom naar de kdfi stekker, dat zijn 2x 26 draden ofzo..
28 januari 2011 om 01:19 #17803945En hoe zit het met de originele luchtmassameter als je VEMS gaat gebruiken? ik neem aan dat die vervalt? Moet je dan een andere luchttempsensor oid plaatsen?
Vriend van mij wil VEMS gaan gebruiken op zijn Audi S2 motor maar we zijn er nog niet uit of we de originele kabelboom willen gebruiken met een plug&play systeem of een nieuwe kabelboom maken.:hmmz
28 januari 2011 om 06:16 #17803946de lmm bleef bij vems gewoon zitten.
wat ze er in de software mee doen geen idee28 januari 2011 om 10:11 #17803947Dat is dan iets om na te vragen… Die gaat namelijk niet passen voor de turbo, past er zowat in.;)
28 januari 2011 om 15:28 #17803948Lmm komt te vervallen en komt externe temp sensor in
28 januari 2011 om 19:50 #17803949[rquote=1853924&tid=141189&author=david verburg]Lmm komt te vervallen en komt externe temp sensor in [/rquote]
klopt
28 januari 2011 om 20:23 #17803950het is volgens mij een geweldig systeem ik ben er hard over na aan het denken om eens een te bellen met de mannen wat het systeem verkopen om te kijken hoe en wat.
29 januari 2011 om 09:05 #17803951LMM vervalt inderdaad.
Bellen met Dave en Pieter zou ik zeker doen, zijn een stel toppers :wors
2 februari 2011 om 21:24 #17803952Vems bij een paar motoren op het werk gezien, nooit een systeem zelf opgebouwd, wist niet dat deze voor een C20LET plug en play is. Is dit voor meerdere motoren zo? Of moet er een verloop gemaakt worden van de originele kabelboom naar de VEMS computer.
Doe veel met DTA, omdat de prijs / kwaliteit van een DTA systeem goed is. Met KMS veel problemen gehad met het krukas positie signaal. Denk dat dit bij de nieuwe generatie ecu’s van KMS wel opgelost is, maar toch vermijden we ze.
Als het een “beetje” meer mag kosten, gebruiken we Motec, en daarna the top of the bill; PI.
Elk systeem heeft z’n voor- en nadelen, maar van MegaSquirt kan ik maar één voordeel bedenken, en dat is de aanschafprijs.3 februari 2011 om 08:37 #17803953Check de site van DP engineering, er zijn voor Citroen / Peugeot veel Plug and Play versies.
Voor Opel op dit moment voor de C20LET en de C20XE.Op verzoek kunnen nieuwe PnP versies worden gemaakt, mits er voldoende vraag is voor een serie :D
8 februari 2011 om 17:30 #17803954dp heeft voor meerdere merken al pnp systemen gemaakt.vw/bmw/renault/porsche
gewoon even contact op nemen met ze en vragen of ze voor jouw merk ook een gemaakt hebben:D
voor mij hun de specialisten op het gebied van geblazen motoren.
gr eljan
27 februari 2011 om 22:20 #17803955jammer dat sommige mensen al heel snel een oordeel hebben over en bepaald produkt.
terwijl andere mensen nergens problemen mee hebben.hele cupraces rijden met KMS systemen.
300,400 en 500 pk LET motoren ook zonder problemen.
het is vaak een kwestie van de juiste personen te vinden die het fatsoenlijk kunnen inbouwen en aftellen.
iedereen heeft wel zijn favorieten.En het krukaspositiesensor probleem.
is waarschijnlijk het verschil tussen hall en inductief sensoren.(is om te vormen)28 februari 2011 om 06:11 #17803956het is net wat je zegt,
iedereen heeft zijn eigen favoriet.Ik draai op DTA.
Ben er erg tevreden mee. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.