Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET loopt enorm beroerd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2013 om 15:45 #17785497
is je luchtmassa meter niet stuk ?
hebben wij eens gehad bij de cross auto astra gsi 2.0 16v.
en ook hebben we de temperatuur sensor eens stuk gehad.toen wou hij ook niet stationair lopen en op toeren heel veel geplof!
gr Wybe.
14 augustus 2013 om 15:50 #17785498Lmm zit er nieuw op dus daar ga ik niet van uit, is vervangen tijdens de restauratie en toen liep hij zonder mokken. Welke temperatuursensor hebben we het dan over die van de thermostaat of het blok?
14 augustus 2013 om 15:52 #17785499Temp sensor zat in de cilinderkop
14 augustus 2013 om 16:05 #17785500Waar zit die precies?
14 augustus 2013 om 16:09 #17785501Aan de linkerkant volgens mij
Als je voor de motor staat!14 augustus 2013 om 16:16 #17785502Die 2 sensoren naast elkaar in het thermostaathuis? Deze zijn samen vervangen toen de auto nog dagelijks gebruikt werd.
14 augustus 2013 om 16:37 #17785503Ja die ja!
Oké dan is dat het dus ook niet!Dan weet ik het niet.
14 augustus 2013 om 17:05 #17785504Kijk je stekker zelf na deze zijn vaak geoxideerd tot 20 cm voor de stekker. De draad is dan zwart ipv koperkleur. Vervang de stekkers en de draden voor nieuwe.
14 augustus 2013 om 17:25 #17785505mischien de chip tuning stuk als deze erin zit?
14 augustus 2013 om 21:16 #17785506Heb je hem al is uitgelezen?
Als je dan toch de tech1 er aan heb hangen, kun je gelijk met live data je kv temp zien. Wijkt deze nou af van de werkelijkheid en je sensor is nieuw, weet je bijna zeker dat het in de bedrading zit.Maar kan me nog wel herinderen toen ik bij me XE gezeik had met die stekker, wel me MM lampje gelijk ging branden.
20 augustus 2013 om 15:34 #17785507Stekkers en bedrading zijn gecontroleerd tot aan het schutbord, geen breuken of corrosie kunnen constateren. Wel brandt er een abs lampje en heb ik naast code 12 en 31 een 73 air flow sensor low voltage. Zou zelfs het gereviseerde Bosch exemplaar nu kapot zijn dan?
Wanneer de motor warm begint te worden is het iets minder erg maar wil je het gaspedaal indrukken dan gebeurt er even helemaal niets en lijkt hij te stikken voordat de toeren beginnen te klimmen.
20 augustus 2013 om 16:48 #17785508ABS geeft codes 37 en 41.
21 augustus 2013 om 09:28 #17785509Kijk, nou ben je een stap verder!
Aangezien jij zeg dat die een soort van verslikt met ineens gas geven icm die foutcode, moet het in je LMM zitten.
Dus of LMM, stekkeraansluiting, bedrading of ECU.
ECU lijkt me niet maar zeg nooit nooit.
Ik zou het dan ook in die volgorde zoeken. Bij een XE komt het ook wel regelmatig voor dat het in de stekker aansluiting van de LMM zit.
Brandt je MM lampje nu constant als de motor draait?
En is die foutcode aanwezig?En ja, ABS staat hier los van. Ik zou dan ook eerst zorgen dat je je motor goed heb en dan daar mee verder gaan.
succes
21 augustus 2013 om 19:37 #17785510MM lampje heeft nog helemaal niet gebrand maar toch kwam deze code er uit. Er zit een nieuw brandstoffilter op en de wastegate actuator is na een zoektocht om informatie op het forum opnieuw afgesteld op 13mm begin schroefdraad tot eerste moer, hij start nu merkbaar beter en de totaal onrustige loopcultuur is de helft minder erg, abs lampje is er nog wel.
Moet hij nu gewoon kilometers gaan maken om de ecu uit zijn slaap te wekken?
26 oktober 2013 om 19:22 #17785511Vandeweek is de aap waarschijnlijk eindelijk uit de mouw gekomen, de kabels van de klopsensor bleken bijna doorgesleten te zijn en die van de stappenmotor waren helemaal door. Bij koude motor stottert hij nog wel wat maar dit gaat naar verwachting over als het stil staan er uit gereden word, voor de zekerheid ga ik nog 1 of 2 keer het brandstof filter vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.