Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET loopt enorm beroerd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2010 om 16:38 #17230243
Sinds gister loopt de motor hondsberoerd met veel enorm luide knallen uit de uitlaat en lichte zwarte rook, stationair houdt hij niet vol en het lijkt wel of niet alle cilinders mee doen en/of hij verzuipt (bougies zijn koolzwart, nat en stinken naar benzine) :(
Auto is sinds maart gestald geweest en komt net weer uit een lange stilstaande slaap. Moet wel zeggen toen ik hem voor het eerst verplaatste deed de motor normaal, eergister werd de motor al nukkig en gister en vandaag was het helemaal prijs. De tank is zo leeg mogelijk omdat er toch niet mee gereden word.31 december 2010 om 19:01 #17785473Beter met volle tank stallen ivm condensvorming cq roest met metalen brandstoftanks tenminste en
lege tanks en turbomotoren is ook niet slim ivm leanen van het mengsel als het op is.
Maar ik denk dat er bij jou toch wat anders a/d hand is (rijk lopen)31 december 2010 om 20:05 #17785474retourleiding verstopt of drukregelaar die dicht zit? dan krijgt hij veel te veel brandstof en zal hij dit soort dingen doen.;)
31 december 2010 om 21:03 #17785475Ik vond hem al een hele tijd veel te rijk lopen maar nu doet hij helemáál raar.
14 januari 2011 om 11:35 #17785476verdelerkap al nagekeken?
14 januari 2011 om 11:40 #17785477ik weet niet hoe oud de benzine is,maar dat kan je probleem zijn,
heb hier een shopper staan heeft ook erg lang stil gestaan en
toen ik haar weer wilde starten no kans de
zaak na gekeken en de carburateur zat vol smerige prut
en verstopte de zaak goed.vgr tonsr.14 januari 2011 om 11:50 #17785478[rquote=1841602&tid=139423&author=Prikkie]verdelerkap al nagekeken?[/rquote]
Die is er een jaar geleden nieuw op gegaan inclusief rotor, beide originele Bosch onderdelen. Bougiekabels zijn toen ook vervangen samen met de bougies.
14 januari 2011 om 11:52 #17785479Laatste keer dat ik hem getankt had voor hij op stok ging zal februari of maart afgelopen jaar geweest zijn en toen zat er nog iets van een kwart in.
Mijn baas dacht dat ik voortijdig vuurwerk aan het afsteken was zulke herrie maakte de auto :hmmz[rquote=1841607&tid=139423&author=TonSR]ik weet niet hoe oud de benzine is,maar dat kan je probleem zijn,
heb hier een shopper staan heeft ook erg lang stil gestaan en
toen ik haar weer wilde starten no kans de
zaak na gekeken en de carburateur zat vol smerige prut
en verstopte de zaak goed.vgr tonsr.[/rquote]14 januari 2011 om 12:01 #17785480dat is best lang voor benzine om stil te staan.
14 januari 2011 om 12:14 #17785481na 6 weken stilstaan verliest het het originele octaan getal, heb ik gelezen.
14 januari 2011 om 12:20 #17785482[rquote=1841631&tid=139423&author=sebastiaankadettcabriogsi]na 6 weken stilstaan verliest het het originele octaan getal, heb ik gelezen.[/rquote]
Ja, zoiets idd.
Gooi er een paar jerrycans euro98, een fles octaanverhoger en een fles injectiereiniger in, zou ik zeggen.
Dan spoelt de boel wat beter door.14 januari 2011 om 12:44 #17785483Er zit al iets van 10 liter verse BP Ultimate 98 in.. heb je ook aanbevelingen voor welke en hoeveel octaanverhoger en injectorreiniger? Zou Forté 1 van de beste zijn?
14 januari 2011 om 12:46 #17785484Forte heeft een goede naam, dus ja, lijkt me een prima plan.
Meestal gaat een fles op een tank. Calibra gaat 60liter in, en je hebt er 10 liter in gegoten.
Ik zou een kwart fles doen ofzo. Ietsjes rijk, maar dat kan hoogstwaarschijnlijk geen kwaad.14 januari 2011 om 13:02 #17785485Zal me maandag eens informeren als ze niet blank staan door het hoge water, hun vestiging zit hier notabene in het dorp :P
5 april 2011 om 16:55 #17785486Nu blijkt sinds kort de binnenkant van de voorbumper te druipen van de olie… zou de turbo finaal naar z’n grootje zijn en de intercooler vol gegooid hebben :hmmz
5 april 2011 om 17:02 #17785487er zou zo veel kunnen :(
boel open gooien zou ik zeggen!9 april 2011 om 14:48 #17785488Voorkant is inmiddels kaal van alle plaatwerk en bumper met als gevolg dat we de oorzaak gevonden hebben: zeiknatte oliekoeler :o
Nou moet ik zeggen dat na vervanging van de vacuümslangen de turbo ineens weer iets met druk kon doen en er onder de linkerkant van de kap witte rook vandaan kwam dus mogelijk heb ik nu eindelijk de oorzaak van mijn drukprobleem gevonden?9 april 2011 om 15:15 #17785489water geeft witte rook,
olie blauw, en brandstof zwart..even een nieuwe koeler proberen en kijken wat hij daar op doet .. :hmmz
9 april 2011 om 16:06 #17785490Zomaar een vraagje, kan een slippende koppeling ook witte rook geven? En kan iemand me een goed adres aanbevelen waar ze Mocal oliekoelers verkopen?
9 april 2011 om 16:32 #177854919 april 2011 om 18:43 #17785492Ok bedankt :D Moeten daar nog andere slangen bij besteld worden dat je weet of kunnen de standaard exemplaren er gewoon op gezet worden?
10 april 2011 om 09:18 #17785493Goodridge Benelux in Delft verkoopt ook oliekoelers en de bijbehorende en slangen en fittingen.
http://www.goodridge.net/11 april 2011 om 15:58 #17785494En die slangen passen op de standaard oliefilter adapter zowel van Goodridge als Mocal? Kunnen er geen verloopnippels tussen standaard slang en nieuwe koeler gemonteerd worden zodat er geen slangen bij aangeschaft hoeven te worden?
11 april 2011 om 19:43 #17785495Daarbij, welke maat schroefdraad zit er op de standaard leidingen/oliekoeler en de adapter bij het oliefilter?
14 augustus 2013 om 14:54 #17785496Goed, vanmiddag voorgenomen om de motor weer tot leven te wekken met verse BP Ultimate en een flesje reiniger, dit in de tank gegoten, starten…. niets dan backfires geplof en gepruttel oftewel precies het zelfde als vlak voordat de auto gestald werd en stationair wil hij niet of zeer moeizaam houden. Daarbij hangt er na een half minuutje een ontzettend scherpe geur die zeer irriterend op de luchtwegen slaat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.