Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET koppeling voor heel veel koppel / vermogen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2013 om 07:51 #17260884
Ik ben benieuwd met welke koppelingen mensen rijden.
En dan vooral met vermogens en koppel vanaf 450 / 500 Nm!Aangezien een standaard Sachs Performance sinterbrons geveerde ronde plaat dit niet uithoudt :hmmz
Drukgroep moet voor een C20XE / 5bak zijn i.v.m. plat vliegwiel.
Koppelingsplaat voor een C20LET / F28.Heb nu deze aangeboden gekregen:
Helix set met geveerde plaat. (Dik 600 euro)
Kan ongeveer 442nm aan met 15% marge naar bovenSachs Performance
Supersterke drukgroep + Starre plaat sinter (dik 950 euro)
of
Supersterke drukgroep + Geveerde plaat met sinter (bijna 900 euro)
Met de starre plaat heb je 530nm met margeNu heb ik http://www.ccc-motorsport.de gevonden die een geveerde plaat aanbieden tot 550Nm.
Weet alleen nog niet of ze er een goede drukgroep bij kunnen leveren.27 september 2013 om 10:54 #18175767Sinterplaat zal het wel houden, het ligt eerder aan je drukgroep!
27 september 2013 om 12:07 #18175768GEMA motorsport verkoopt die 520Nm koppelingsset.
28 september 2013 om 05:16 #18175769Set met dubbele koppelingsplaat, heb zo ff geen voorbeeld, maar die kunnen echt vermogen aan.
28 september 2013 om 07:26 #18175770Dan moet je ook weer een ander vliegwiel.
En hopen dat het past, want dat is allemaal universeel.28 september 2013 om 08:53 #18175771Keuzes maken Servaas, als jij met full boost gaat rijden met de toekomst, dan ga je geheid over de 600nm grens. Dan kom je toch uit op een twinplate wat niet allemaal custom made is. Zelf kan je het niet, dus dat gaat een duur kostenplaatje worden. Het is dat je het zelf niet kan en moet uitbesteden, de prijzen liegen er niet om als ik jou hoor. Ik zou het lachgas lekker laten gaan, 550pk is zat man of wil je zo graag de snelste zijn of om te kunnen zeggen ik heb 550pk. Jouw turbo spoolt goed op, hij gaat echt niet slechter spoolen dan nu als je met full-boost gaat rijden. Maar de keuze is helemaal aan jou. Ik zou voor een standaard F28 vliegwiel gaan, drukgroep + 6 puck sinterplaat die goed is voor zo’n 600nm. Licht vliegwiel merk je in zijn 1 en 2, daarna is het voordeel er vanaf.
28 september 2013 om 10:48 #18175772Tilton 2 schijfskoppeling
Goed tot 1142nmBen je wel n 1000euro kwijt
28 september 2013 om 11:17 #18175773Hoi heb je hier meer informatie over?
Is dat kompleet met vliegwiel etc.?Liever 1000 euro voor een 1100nm set dan 1000 euro voor een 500nm set.
Rij jij met zo’n set?
Of bij wie te koop in NL?29 september 2013 om 16:29 #18175774Wij rijden met een geveerde sachs race engineering koppeling incl. drukgroep.
Dit in combinatie met een stalen komvliegwiel van v-max.De koppeling zit er al 5 jaar in.
Hebben er al heel wat circuit dagen opzitten. En niet van die zuinige circuitdagen :-).Tot nu toe nooit problemen gehad. Voordeel is dat de koppeling ook niet teveel
pedaaldruk vereist.Koppel van onze auto is 550+ Nm.
Ik zelf ben van mening dat het bij de meeste mensen aan het vliegwiel ligt.
Deze moet gewoon van goed materiaal zijn zodat hij geen krimp geef.
En er moet aandacht aan het pasvlak worden besteed. Dit moet gewoon 100% recht zijn.Vliegwiel in de draaibank inspannen. En dan het pasvlak meten waar de drukgroep op komt en het
pasvlak meten waar de sinterplaat op loopt.29 september 2013 om 16:57 #18175775servaas anders hier eens ff kijken: https://www.facebook.com/pages/Don-Octane/333796023330592?hc_location=stream” onclick=”window.open(this.href);return false;
misschien dat hij iets voor je kan betekenen….
30 september 2013 om 07:16 #18175776Thank Juul, die heb ik al gemaild, kwam Kenneth ook al mee :thumb
@Miruni weet jij de artikelnummers van Sachs die jij gebruikt?
En zou je die aan mij willen PM-en :thumb30 september 2013 om 12:40 #18175766Zo heb nog wat opties gevonden:
Gema Motorsport:
Gefederte 6 Pad Sinterreibscheibe mit doppelt verstärktem Automaten (drukgroep).
Preis 800 Euro inkl. Versand nach Holland
of
Ze hebben een komplete set met drukgroep, lager, plaat en verlicht standaard vliegwiel voor 1000.CCC Motorsport gesproken zojuist:
De C20XE Sachs Performance drukgroep kan niet meer aan dan 420Nm, kan versterkt worden (kost 300 euro), maar dan nog gaat hij niet meer drukken dan 500Nm.Hun (CCC Motorsport)bieden me nu een 550Nm set aan:
Stalen 4,5kg komvliegwiel (uit 1 stuk, zelfde vliegwiel maar dan met aangelast starterkrans 80 euro goedkoper) + 6pad geveerd sinter + Sachs Performance drukgroep + verzenden voor 903.Daarnaast als optie kunnen ze de drukgroep verder versterken voor 150 euro zodat hij 650Nm aankan (plaat was geen probleem).
Zowieso kan ik beter voor de CCC set gaan en dan mijn nieuwe stalen platte 3,5kg vliegwiel en oude Sachs Performance drukgroep verkopen.
Wordt er allemaal niet makkelijker op die keuze :hmmz :wtf
30 september 2013 om 18:42 #18175777Ik zou voor die 2e optie van ccc gaan. Als je dan toch €903 uitgeef voor een koppeling, kan die €150 voor dat versterken er ook nog wel bij. Sowieso krijg je weer wat geld terug als je je eigen set verkoopt.
Hoe of wat doen ze dat extra versterken dan? Andere drukvingers erin ofzo?
Wel apart dat het versterken van een xe drukgroep €300 kost en bij die van een let €150
30 september 2013 om 19:35 #18175778de onderleg ring van het diafragma passen ze aan volgens mij. misschien diafragma zelf ook wel, maar lijkt me bijna niet…. verschil tussen XE en LET kan dus wel de diafragma zijn.
En vergeet niet dat de standaard opel druklagers met de meeste ‘aangepaste’ koppelingen niet goed gaat. (7,25″ koppelingen van Tilton, AP etc)
30 september 2013 om 19:55 #18175779Ik heb een Sachs druklager (nieuw) er nu inzitten.
Dat is al beter dan een plastic Opel ding, want van metaal.
@Mr Bone
Dat klopt van die 150 euro. En dat wordt ook mijn keuze.
650nm is voldoende.
Zeker omdat ccc aangeeft dat er in Duitsland al velen mee rond rijden.1 oktober 2013 om 04:47 #18175780Goeie keus, :thumb
1 oktober 2013 om 16:54 #18175781Het maximum koppel is ook niet bepaald zaligmakend overigens. Hangt e rook nogal vanaf in wat voor een auto die koppeling gebruikt gaat worden. Een a corsa of een calibra 4×4 maakt bv een heel verschil. De calibra is veel zwaarder en heeft meer grip door de 4×4 en zal de koppleing veel zwaarder belasten als de corsa kan. ;)
Dus hoe lichter de auto is en hoe minder grip hoe makkelijker je koppeling het heeft.
1 oktober 2013 om 17:03 #18175782Ik denk dat een LET blok met over 400pk / Nm (in de toekomst nog meer) met M&H dragslicks op een 0,5 bar de boel best zwaar belast hoor. Ook al hangt het blok in een Corsa B.
1 oktober 2013 om 17:07 #18175783Daar heb je gelijk in maar geef giullietaveo ook wel gelijk in zijn verhaal, een standaard koppeling zou je bij een calibra er gauw uitroken en bij een corsa a kunnen ze wel veel vermogen aan.
2 oktober 2013 om 19:49 #18175784@Corsa_GSi wrote:
Ik denk dat een LET blok met over 400pk / Nm (in de toekomst nog meer) met M&H dragslicks op een 0,5 bar de boel best zwaar belast hoor. Ook al hangt het blok in een Corsa B.
Je leest mijn conclusie niet denk ik… :???:
Mijn verhaaltje was meer in het algemeen bedoeld, niet over jouw auto. Jij zult wel een goede koppeling nodig hebben met een dergelijke setup. ;)
Maar ik had het dus over minder grip. Met slicks heb je juist meer grip en belast je de koppeling meer als bij normale banden.
maar doordat de corsa nog steeds veel lichter is als een Calibra heb je nog steeds in verhouding aan een lichtere koppeling genoeg. ;)
Binnenkort gaat de Jetta 3.0TD van mijn maat weer de bank op als we de pomp afgesteld hebben. Hij deed 277pk en 618Nm met de originele turbo en een toerental van max 4700. Straks moet hij 6000 toeren halen, en hij heeft nu een Holset HX40 met een 3.1/2″ uitlaat. 400+pk en 800+ Nm moet er wel inzitten. Koppeling is een sinterplaat van Sachs met een Sachs racing drukgroep van een BMW 535i. Die zou goed zijn voor 800Nm in de BMW. Benieuwd of deze het gaat houden. :???:
31 maart 2014 om 11:15 #18175785Hoe zat het ook alweer met het komvliegwiel en plat vliegwiel verhaal.
Heb hier een sinterplaat voor mn astra met f18 bak kan ik hier nu een sachs performance drukgroep voor komvliegwiel bij halen en klaar of ?
Bedoel dus eigenlijk is de sinterplaat voor een platvliegwiel het zelfde als een komvliegwiel ?
En zit het verschil hem dan alleen in de drukgroep ?:???:
31 maart 2014 om 16:00 #18175786Plaat ligt aan de bak as.
Drukgroep aan vliegwiel.31 maart 2014 om 16:17 #18175787Een plaat past idd op een plat en een komvliegwiel. De drukgroep is anders omdat het ene vliegwiel hoger is als de ander. Let wel op als je NIET met f28 rijdt en een set besteld voor een LET, dat je plaat dan niet past. Wel op je vliegwiel, maar niet op je prise as. Prise as van een f28 is anders al van f16/18/20. :vertag .
31 maart 2014 om 16:28 #18175788Ja daar ben ik me van bewust heb nu een f18 met een 220mm plaat met 24 splines en geen 1 met 16 splines zolas f28 en getrag achterwiel aangedreven opels.
31 maart 2014 om 17:05 #18175789:thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.