Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20LET keuring bij RDW, uitlaat vraag!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2011 om 16:44 #17240210
Binnenkort ga ik met de Astra op keuring bij de RDW.
Hier wil ik dan zo lang de orginele C20XE uitlaat onder zetten.
Is dit mogelijk, of heeft de motor dan te veel tegendruk?
mijn baas zei namelijk dat ik dan te veel tegendruk zou hebben, met evt motorschade als gevolg?
ik geloof daar niet zo aan :hmmzna de keuring komt er gewoon groep A onder
26 juli 2011 om 16:49 #17906461te veel tegen druk ? met orginele uitlaat.
lijkt me niet hoor. zouden al veel mensen terug gekomen zijn :Dals je idd twijfelt gewoon zo snel mogelijk wat je zegt groep a der onder
26 juli 2011 om 18:52 #17906462ja orginele XE uitlaat praat ik over he.
die is iets van 56mm als ik me niet vergis?
orginele uitlaat van een LET is toch wat dikker26 juli 2011 om 19:35 #17906463kan makkelijk ben met een 52mm systeem naar de RDW geweest bijna 3jaar terug, niet te bang zijn….
27 juli 2011 om 16:06 #17906464mooi :thumb
ik ga toch nog niet liggen blazen, eerst ff inlopen.
dus die standaard uitlaat kan er wel onder ;)29 juli 2011 om 08:51 #17906465Ben gewoon met de groep A 2 dempers botterpijp en sportkat erin naar de RDW geweest.
En ook gewoon goedgekeurd.Beter met de uitlaat laten keuren wat je wilt rijden, eventueele herkeuring kost ook maar 25 euri.
En dan is tie temeest goedgekeurd met die uitlaat, kan je daar nooit problemen mee krijgen. ;)30 juli 2011 om 06:21 #17906466mijn probleem is dat ik zonder kat en middendemper ga rijden.
daar kom ik niet mee door de keuring.
zonder middendemper wel, maar zonder kat niet (co te hoog en is verplicht op mijn auto)30 juli 2011 om 06:51 #17906467een kat is niet verplicht voor een auto van voor 95! bij mijn 94er astra was zonder kat mijn co, na wat spelen met de bdr, gewoon goed. als je je lamda ook nog ff loshaalt en dan mag je uitstoot nog hoger zijn :thumb
30 juli 2011 om 12:17 #17906468laat mij auto nu net van 96 zijn :mrgreen:
1 augustus 2011 om 09:54 #17906469gewoon die 2.0 uitlaat eronder.
Niet te moeilijk doen.Is die ook lekker stil :thumb
1 augustus 2011 om 10:30 #17906470:thumbup
1 augustus 2011 om 10:53 #17906471Volgens de wet moet elke auto van na 31 december 1992 voorzien zijn van een katalysator
1 augustus 2011 om 18:38 #17906472sinds vorig jaar mei? is dat dus pas vanaf 95 ;)
1 augustus 2011 om 19:10 #17906473ik dacht ook vanaf 95 ja ;)
1 augustus 2011 om 19:59 #17906474Ben ook gewoon met groep A Botter uitlaat naar de RDW geweest, maar wel met middendemper. En hij is van ’87, dus ook geen kat verplicht….
10 augustus 2011 om 11:27 #17906475Ik ben gewoon met een standaard Tigra uitlaat op mijn C20LET bij de RDW geweest.
Natuurlijk rijd het dan voor geen meter, maar je moet er dan rustig mee rijden. Anders heb je de kans dat de druk via andere wegen naar buiten komt.Mijn tigra is van 95 en daar MOEST toch echt een kat en lamda op zitten.
Zoals hij toen de tijd de weg op is gekomen (emissie eisen), zo moest hij nu ook zijn.10 augustus 2011 om 11:38 #17906476Hoe lang geleden is dat? Regels zijn versoepeld kort geleden namelijk…
12 augustus 2011 om 16:49 #17906477Keurmeester bij mij zei:
Tja, ik kan een Db-meting doen en em dan afkeuren, maar dan kom je terug met geknepen uitlaat en dan moet ik em alsnog goedkeuren. :thumb
Dus zorg dat uitlaatgasmeting goed is en dat er vrij normaal mee te rijden is.
En ja, als het uiterlijk een kat is, is het ook al vrij snel goed ;)
En anders, ombouwsetje maken voor rdw/apk? :hmmz
Mvg Teun.12 augustus 2011 om 17:06 #17906479@bd. wrote:
een kat is niet verplicht voor een auto van voor 95! bij mijn 94er astra was zonder kat mijn co, na wat spelen met de bdr, gewoon goed. als je je lamda ook nog ff loshaalt en dan mag je uitstoot nog hoger zijn :thumb
Precies…..3.5% co…en enkel stationair meten.
Lambda waarde mogen ze dan ook niet naar kijken
Had ik dit maar geweten toen ik naar de rdw ging. Lag echt te klooien met een katalysator en een half gaar gebakken uitlaat.
En bleef dus iets steken om een iets te hoge lambdawaarde stationair…. :sleepingGelukkig is het goedgekomen…zodra de fin aansloeg was die warm genoeg en was alles in orde.
Nu met de apk dus geen problemen zonder kat en lambda….
12 augustus 2011 om 18:03 #17906478MMM, ik met laptop effe ander “apk programma” thks to KMS. ;)
Een Corsa-B uit 1996.Maarja anders mot je vogelen en gokken, toch?
Groetjes..16 augustus 2011 om 17:01 #17906460Kat is met U9 op het kentekenbewijs toch? Tenminste is mij vertelt, geen U9 weg kat.
16 augustus 2011 om 20:26 #17906459of er nu u9 of k6 of wat dan ook op t kentekenbewijs staat is niet meer relevant voor apk of rdw
tot 95, mag je zonder kat gewoon 0.5% co stationair hebben, en hoef je niet meer op toeren te meten
zit er wel een kat onder, dan moet de emissiebestrijding werken ( en dus 4gas test ondergaan ) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.