Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › c20let in kadett e
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2010 om 18:45 #17225488
ik was misschien van plan om in mijn nieuwe kadett gsi een c20let in te bouwen.
mijn vraag wat heb je hiervoor nodig en wat moet je aanpassen.
neem aan complete motor met kabelboom en f28 bak. welke steunen heb je nodig en past de radiateur van een calibra in een kadett.
er gaat een grotere intercooler in, groep a uitlaat heb ik al. en merk je verschil als je de nokkenassen gebruikt van een c20xe of kan je beter de standaard nokken gebruiken
2 september 2010 om 21:32 #17724065ik heb een turbo radiateur in mijn kadett v6
die zit onder de sluitplaat
wel heb ik een 16V radiateur balk er in of t met ander kan weet ik niet want die zijn net iets hoger
2 september 2010 om 22:15 #17724066ik heb de kadett e . c20let en radiateur van een calibra 4x4turbo :thumbup
3 september 2010 om 11:06 #17724067Hey man,
Toevallig ben ik zo ongeveer net klaar met mijn inbouw!
Wat heb ik gedaan:
C20LET met F28 bak, met een ombouw naar voorwielaandrijving.
Radiateur heb ik gewoon van de 16V gehouden, maar de radiateurbalk met 3 cm verlaagd, zodat deze inderdaad tussen/onder de sluitplaat past.
En eigenlijk qua motorsteunen kan je die het best aanhouden van de 16V.
Motorkabelboom en autokabelboom zoveel mogelijk een op een op mekaar aansluiten, dan doet je startmotor het, maar je krijgt geen benzine, dus dan moet 3 draden vanaf de computer rechtstreeks doorverbinden met je autokabelboom. Welke dat ook alweer zijn zou ik even moeten uitzoeken, maar als je daar behoefte aan hebt, kan ik er wel een foto van maken. Nou, dan doet je benzinepomp het ook, en dan kan je starten en rijden.
Let wel! Dit was de situatie bij mij!
En voor de rest, een tip van mijn vrouw, een hele berg geld bij de hand hebben, want je komt geheid wel wat tegen om te lassen of te vervangen… ;)
Succes!
Groet, Ravi
3 september 2010 om 12:56 #17724068alvast bedankt, maar als ik het goed begrijp heb jij niet de kabelboom gebruikt van een c20let? en koeld de motor goed genoeg met een standaard 16v radiateur?
verder werd mij iets verteld dat ik de baksteun nodig heb van een calibra?
origineel gepost door ISH
Hey man,Toevallig ben ik zo ongeveer net klaar met mijn inbouw!
Wat heb ik gedaan:
C20LET met F28 bak, met een ombouw naar voorwielaandrijving.
Radiateur heb ik gewoon van de 16V gehouden, maar de radiateurbalk met 3 cm verlaagd, zodat deze inderdaad tussen/onder de sluitplaat past.
En eigenlijk qua motorsteunen kan je die het best aanhouden van de 16V.
Motorkabelboom en autokabelboom zoveel mogelijk een op een op mekaar aansluiten, dan doet je startmotor het, maar je krijgt geen benzine, dus dan moet 3 draden vanaf de computer rechtstreeks doorverbinden met je autokabelboom. Welke dat ook alweer zijn zou ik even moeten uitzoeken, maar als je daar behoefte aan hebt, kan ik er wel een foto van maken. Nou, dan doet je benzinepomp het ook, en dan kan je starten en rijden.
Let wel! Dit was de situatie bij mij!
En voor de rest, een tip van mijn vrouw, een hele berg geld bij de hand hebben, want je komt geheid wel wat tegen om te lassen of te vervangen… ;)
Succes!
Groet, Ravi
3 september 2010 om 13:35 #17724069Koelen met die radiateur gaat goed hoor, ik weet niet of je ‘m wel eens los van de auto hebt gezien, is een best ding!
Kabelboom heb ik wel gewoon van de Let gebruikt, maar weet niet waarom er dingen aangepast moesten worden, kan zijn dat dat bij jou niet eens hoeft, dat zie je pas later..
En baksteun heb je dus gewoon van je F20 bak nodig, het banaantje zogezegd..
Groet, Ravi
origineel gepost door dr_antrax
alvast bedankt, maar als ik het goed begrijp heb jij niet de kabelboom gebruikt van een c20let? en koeld de motor goed genoeg met een standaard 16v radiateur?verder werd mij iets verteld dat ik de baksteun nodig heb van een calibra?
origineel gepost door ISH
Hey man,Toevallig ben ik zo ongeveer net klaar met mijn inbouw!
Wat heb ik gedaan:
C20LET met F28 bak, met een ombouw naar voorwielaandrijving.
Radiateur heb ik gewoon van de 16V gehouden, maar de radiateurbalk met 3 cm verlaagd, zodat deze inderdaad tussen/onder de sluitplaat past.
En eigenlijk qua motorsteunen kan je die het best aanhouden van de 16V.
Motorkabelboom en autokabelboom zoveel mogelijk een op een op mekaar aansluiten, dan doet je startmotor het, maar je krijgt geen benzine, dus dan moet 3 draden vanaf de computer rechtstreeks doorverbinden met je autokabelboom. Welke dat ook alweer zijn zou ik even moeten uitzoeken, maar als je daar behoefte aan hebt, kan ik er wel een foto van maken. Nou, dan doet je benzinepomp het ook, en dan kan je starten en rijden.
Let wel! Dit was de situatie bij mij!
En voor de rest, een tip van mijn vrouw, een hele berg geld bij de hand hebben, want je komt geheid wel wat tegen om te lassen of te vervangen… ;)
Succes!
Groet, Ravi
3 september 2010 om 16:07 #17724070je moet in de f28 bak draad tappen om de f20steun te gebruiken
http://opel-forum.nl///viewthread.php?tid=105756&page=13 september 2010 om 16:16 #17724071wat kost eigenlijk een set om de f28 bak voor een voorwiel gedreven wagen de veranderen
3 september 2010 om 16:37 #17724072ongeveer 120 € bij m-pech
check ook welke teller aandrijving je in de f28 hebt;)
24 september 2010 om 21:16 #17724073hoi ik hep nog een zeer goede bak f28 te koop mijn let gaat in een c kadett ik had hem ook in mijn gsi liggen
de bak is 2 jaar geleden gereviseerd en compleet nagekeken en omgeboud naar voorwiel aandrijving hij moet 650 euro opbrengen
meer info 0628462687gr jeroen
25 september 2010 om 09:10 #17724074bedankt voor het aanbod alleen gaat de kadett de deur uit, blok gaat in mijn B manta
origineel gepost door jeroendett
hoi ik hep nog een zeer goede bak f28 te koop mijn let gaat in een c kadett ik had hem ook in mijn gsi liggen
de bak is 2 jaar geleden gereviseerd en compleet nagekeken en omgeboud naar voorwiel aandrijving hij moet 650 euro opbrengen
meer info 0628462687gr jeroen
25 september 2010 om 12:11 #17724075oke ik ga mijn blok in een citty leggen ook rwd haha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.